Güncelleme Tarihi:
Capital ve Ekonomist dergileri tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde Moderatörlüğünü Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş üstlendiğini ‘Perakendede Değişim Zamanı’ isimli oturumda konuşmacılardan, Torunlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, AVM’lerin kapanması için uğraşan bir grup olduğunu söyledi. Torun AVM'lerle ilgili olarak pazar günü kapanmasını da içeren tartışmalarla ilgili “Ankara’da masa başında ahkam keserek, AVM’leri düzenlemeye çalışıyorlar” dedi. Torun, bu alanlarda kendilerinden başka ahkam kesenlerin yatırımcıyı ve girişimciyi anlamadığını ifade etti.
Oturumda, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Özdilek Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Özdilek, Kiğılı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Demsa Group Yönetim Kurulu Başkanı Demet Sabancı Çetindoğan, ve Carrefoursa Genel Müdürü Mehmet Nane de yer aldı.
BURAYA AVM AÇMA
20 yıl evvel hazır giyimcilerin sesinin çıkmadığını ancak şimdi kükremeye başladığını dile getiren Abdullah Kiğılı, “Avrupa’da bir kumaş fuarına gittiğimizde Türk olduğumuz için yer vermezlerdi. Şimdi ise bana randevu vermeyenlere istediğim saatte istediğim yerde randevu veriyorum. Bu duruma geldik” diye konuştu. Oturumun moderatörü Selen Kocabaş’ın Hüseyin Özdilek’e sorduğu, “Yeni açtığınız Özdilek Park İstanbul AVM nasıl gidiyor” sorusu sonrasında araya giren Kiğılı, “Yapma dedim. Buraya AVM açma dedim. Ancak AVM sahipleri içinde iki kişi tanıyorum biri Aziz Torun diğeri de, Hüseyin Özdilek. İkisi de çok başarılı” dedi.
SATIN ALMA OLABİLİR
23 ülkede 507 mağaza ile hizmet verdiklerini ifade eden Vahap Küçük, “Orta vadede herhangi bir evlilik düşünmüyoruz ama kısa vadede satın alma yapabiliriz” dedi. Eskiden bir yaz bir de kış sezonu olduğuna değinen Küçük, “Şimdi ise neredeyse her gün yeni bir ürün mağazalarımıza gönderiyoruz. Müşterilerimiz mağazaya her geldiğinde yeni ürün görmek istiyor” ifadelerini kullandı.
ARZ ZAMANINDA ULAŞMALI
Tüketimde lüks olsun ya da olmasın arzın zamanında ulaşmasının önemine vurgu yapan Demet Sabancı Çetindoğan da “Bu bir gelişmişlik göstergesi. Bütün yatırım İstanbul’a yapılmamalı. Birçok ilde artık lüks tüketime doğru bir kayış var. Segmenti çeşitlendirip yayılmak gerekiyor. Sadece giyim değil kozmetikten ev ürünlerine kadar ürünlerinizin çeşitlenmesi gerekiyor”dedi.
VEHBİ KOÇ TEBRİK ETTİ
Özdilek olarak 15 noktada 6 bin 500 kişiye istihdam sağladıklarının altını çizen Hüseyin Özdilek, “Yalova’da geçmişte aldığımız bir fabrikanın önüne 400 metrekare mağaza açtık. Yolda gelip geçenler sürekli mağazamıza uğrardı. Çok başarılı bir yer oldu. Bu başarı Rahmetli Vehbi Koç’un da dikkatini çekmişti ve gelip bizi tebrik etmişti. Açtığımız mağaza aslında Türkiye’de ilklerden biri. Büyük mağazacılığa önce biz başladık” diye konuştu.
PERAKENDE GÖNÜL İŞİ
Perkandenin bir gönül işi olduğuna değinen Mehmet Nane ise, Carrefour’da yakaladıkları başarının nedeninin ‘glokalleşme’ olduğunu ifade etti. Carrefour’un uluslararası birikimiyle, Sabancı’nın yereldeki tecrübesini birleştirdiklerini kaydeden Nane, müşterinin aklına ve kalbine hitap edilmesi gerektiğini söyledi. Nana, açtıkları CarrefourSa Gurme mağazalarının da yurtdışına ihraç edileceğini belirti.