Güncelleme Tarihi:
Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, Bakü’de gazetecilerle bir araya geldi, Trendyol’un Azerbaycan pazarına ilişkin sonuçlarını anlattı. Türkiye’nin büyük bir üretim gücü olduğunu vurgulayan İnan, “Bu gücü yurtdışına daha fazla ulaştırmak istiyoruz. Yaklaşık 300 bin aktif satıcımız var ve bu satıcıların da 125 milyondan fazla ürünü var. Özellikle moda, ev tekstili ve dekorasyonu gibi kategorilerde içinde bulunduğumuz coğrafyanın en büyük üreticisiyiz. Avrupa’nın en ucundan Türki Cumhuriyetlere, Kuzey Afrika’dan Ortadoğu’nun en sonuna kadar olan bölgeye e-ihracatla Türk satıcıların ürünlerini götüreceğiz. Bu zamana kadar yaklaşık 51 bin satıcımız Trendyol üzerinden ihracat yaptı ve bu 51 bin satıcının 42 bini hayatında ilk defa Türkiye dışında bir ülkeye ürün gönderdi” dedi. Türkiye’deki 125 milyon ürünün yüzde 90’ının Azerbaycanlı müşterilere de sunulduğunu belirten Erdem İnan, “22 bin satıcımız kasım ayında Azerbaycan’a ihracat yaptı. Bunların 17 bini ilk kez Trendyol aracılığıyla ihracat yapmış oldu. Ay boyunca Azerbaycan’da 60 milyonun üzerinde ziyaret aldık. 4 milyona yakın ürün satılırken satışların yüzde 85’i ev tekstil ve moda ürünlerinden geldi. Hedefimiz seneye 1.7 milyon kullanıcı sayısına ulaşmak” dedi.
DOĞU AVRUPA HEDEFİ
Azerbaycan’da yılı 200-250 milyon dolar ciro ile kapatacaklarını belirten İnan, “2024 ilk çeyrek itibarıyla Doğu Avrupa pazarına açılacağız. Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya ile başlayacağımız pazarda önümüzdeki dönemde ülke sayısını da artıracağız. 2024 sonunda Doğu Avrupa’da 2 milyon aktif müşteriye ve 4 milyonun üzerinde siparişe ulaşmayı hedefliyoruz. 350 milyon dolarlık bir ticaret hacmine erişmeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı.