Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2005 00:00
Kırmızı et pazarının ardından beyaz et pazarına da gözünü diken Aytaç, bu yıl cirosunu yüzde 25 artırarak 175 milyon dolara ulaşmayı hedefliyor. Aytaç ayrıca, Belçika’da 10 milyon
Euro’luk yatırımla kurduğu tesisle Avrupa’daki Türk nüfusa ‘helal kesim’ kırmızı et satacak.SON 2 yıldır yürüttüğü tanıtım çalışmalarıyla dikkat çeken Aytaç, kırmızı et ve et ürünleri pazarının ardından beyaz et pazarına da gözünü dikti. Aytaç Üretimden Sorumlu Genel Müdürü Murat Erdem, Aytaç’ın yola et ve sucuk markası olarak çıktığını hatırlatarak, ‘Fakat, artık rotamız değişti. Son yıllarda yaptığımız yatırımlarla temel gıda markası haline gelme hedefimize yöneldik’ dedi. Kırmızı et ve sucuk, salam, sosis gibi et ürünlerinin üretildiği fabrikalarının 1995 yılında 100 milyon dolarlık yatırımla kurulduğunu anımsatan Erdem, ‘Bu tesis hala, Avrupa’nın en modern entegre tesislerinin başında gelme özelliğini koruyor’ diye konuştu. 40 MİLYON DOLAR: Erdem, temel gıda markası haline gelme hedefleriyle bağlantılı olarak, geçen yıl 40 milyon dolarlık beyaz et üretim tesisi yatırımı başlattıklarını söyledi. Erdem, bu yatırımın yüzde 95’lik kısmının tamamlandığını kaydederek, şöyle konuştu: ‘Beyaz et, yani tavuk ve hindi üreteceğimiz entegre tesisimizin, günde 8 bin adet hindi, 100 bin adet de tavuk kesebilme kapasitesi var. Bu yıl içerisinde bu yatırımı tamamlayıp, beyaz et pazarına tam anlamıyla girmiş olacağız. Hedefimiz ilk 5 marka arasına girmek.’TEMEL GIDA: Erdem, beyaz etin yanısıra başka temel gıda maddelerinin üretimi için de yatırımlarının hız kazandığını dile getirerek, ‘Yozgat’ta 1500 tn üretim kapasitesi olan ayçiçek yağı fabrikamız bu yıl üretime başladı. Tokat ve Çankırı’daki peynir fabrikalarımızın her ikisi de günlük 100 ton üretim kapasitesine sahip. Buna ek olarak, zeytin, su, meyvesuyu, hazırsüt yatırımlarımız da devam ediyor’ dedi. BELÇİKA’DA HELAL KESİM: Belçika’da 10 milyon Euro’luk yeni yatırımları olduğunu belirten Erdem, bu yatırımın yüzde 90’ını tamamladıklarını, bu yıl içerisinde üretime geçmeyi hedeflediklerini kaydetti. Erdem, sadece kırmızı et üretilecek entefre tesisin, günde 250 büyükbaş, 500 küçükbaş kesebilme kapasitesine sahip olacağına işaret etti. Erdem, ‘6 bin metrekare kapalı alanı olacak tesisle, helal kesimi ön plana çıkaracağız. Öncelikle, Avrupa ülkelerindeki Türk ve müslüman nüfusa satış yapmayı hedefliyoruz. Bunun ötesinde, ilerleyen süreçte buradaki üretimin yüzde 25’ini Avrupa dışı ülkelere ihraç etmeyi planlıyoruz’ diye konuştu. 175 MİLYON DOLAR CİRO: Aytaç Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdürü Levent Yıldırım ise, 10’uncu yaşını kutlayan Aytaç’ın 2003 yılında 82 milyon dolar olan cirosunun, 2004 yılında 140 milyon dolara çıktığına dikkat çekti. Yıldırım, 2005 yılında da 175 milyon dolar ciro hedeflediklerini kaydederek, şunları söyledi: ‘Şu anda Aytaç’ın kırmızı et pazarındaki payı yüzde 15 ve pazar 2’ncisiyiz. Bu sene yüzde 20’lere ulaşmak ve pazar liderliğini elde etmek istiyoruz.’1 yıl boyunca yüzde 25 ucuzuzGEÇEN ay itibariyle, ‘Yüzde 25 İskonto’ uygulamasına başladıklarını belirten Levent Yıldırım, bu uygulamanın en az 1 yıl daha devam edeceğini söyledi. Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Aytaç’ın yüzde 100 dana etinden yapılan ürünleri emsallerine göre yüzde 25 ucuzlattık. Biz bu açığı kendi bütçemizden karşılıyoruz. Bu bir sosyal sorumluluk projesi, çünkü insanlara, ‘yarı fiyata da olsa içinde ne olduğunu bilmediğin ürünü alma’ demek yetmiyor, biz üretici olarak fiyat indirip tüketiciye yardımcı olmak istiyoruz. Başarılı olursak, bu uygulamanın devamlı olmasını sağlayacağız.’Tanıtıma 5 milyon dolar ayıracağızLEVENT Yıldırım, geçen yıl patlak veren ‘gıda terörü’ nedeniyle sektörün kriz yaşadığına dikkat çekerek, Aytaç’ın bu dönemde krizi fırsata çevirme stratejisini benimsediğini belirtti. Yıldırım, bu konuda şunları kaydetti: ‘Bu kriz döneminde,
Beşiktaş Kültür Merkezi’yle görüştük ve geçen yıl Haziran ayında 3.5 milyon dolarlık bir kampanya başlattık. Ana fikir ‘ne yediğiniz önemlidir’ idi. Böylelikle, Türkiye’de kırmızı et ve et ürünleri tüketiminin yüzde 20 düştüğü bir dönemde, markalı ürünlerin tüketimi yüzde 30 oranında arttı. Biz de bu artışın
aslan payını aldık, Aytaç satışları 2004 yılında 2003’e göre yüzde 60 oranında arttı. Bu sene de bu stratejiyi devam ettirmek için 5 milyon dolarlık bütçe ayırıyoruz.’ Â
button