Aytaç, Belçika’da ‘helal kesim’ tesisi kurdu

Güncelleme Tarihi:

Aytaç, Belçika’da ‘helal kesim’ tesisi kurdu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2005 00:00

Kırmızı et pazarının ardından beyaz et pazarına da gözünü diken Aytaç, bu yıl cirosunu yüzde 25 artırarak 175 milyon dolara ulaÅŸmayı hedefliyor. Aytaç ayrıca, Belçika’da 10 milyon Euro’luk yatırımla kurduÄŸu tesisle Avrupa’daki Türk nüfusa ‘helal kesim’ kırmızı et satacak.SON 2 yıldır yürüttüğü tanıtım çalışmalarıyla dikkat çeken Aytaç, kırmızı et ve et ürünleri pazarının ardından beyaz et pazarına da gözünü dikti. Aytaç Ãœretimden Sorumlu Genel Müdürü Murat Erdem, Aytaç’ın yola et ve sucuk markası olarak çıktığını hatırlatarak, ‘Fakat, artık rotamız deÄŸiÅŸti. Son yıllarda yaptığımız yatırımlarla temel gıda markası haline gelme hedefimize yöneldik’ dedi. Kırmızı et ve sucuk, salam, sosis gibi et ürünlerinin üretildiÄŸi fabrikalarının 1995 yılında 100 milyon dolarlık yatırımla kurulduÄŸunu anımsatan Erdem, ‘Bu tesis hala, Avrupa’nın en modern entegre tesislerinin başında gelme özelliÄŸini koruyor’ diye konuÅŸtu. 40 MÄ°LYON DOLAR: Erdem, temel gıda markası haline gelme hedefleriyle baÄŸlantılı olarak, geçen yıl 40 milyon dolarlık beyaz et üretim tesisi yatırımı baÅŸlattıklarını söyledi. Erdem, bu yatırımın yüzde 95’lik kısmının tamamlandığını kaydederek, şöyle konuÅŸtu: ‘Beyaz et, yani tavuk ve hindi üreteceÄŸimiz entegre tesisimizin, günde 8 bin adet hindi, 100 bin adet de tavuk kesebilme kapasitesi var. Bu yıl içerisinde bu yatırımı tamamlayıp, beyaz et pazarına tam anlamıyla girmiÅŸ olacağız. Hedefimiz ilk 5 marka arasına girmek.’TEMEL GIDA: Erdem, beyaz etin yanısıra baÅŸka temel gıda maddelerinin üretimi için de yatırımlarının hız kazandığını dile getirerek, ‘Yozgat’ta 1500 tn üretim kapasitesi olan ayçiçek yağı fabrikamız bu yıl üretime baÅŸladı. Tokat ve Çankırı’daki peynir fabrikalarımızın her ikisi de günlük 100 ton üretim kapasitesine sahip. Buna ek olarak, zeytin, su, meyvesuyu, hazırsüt yatırımlarımız da devam ediyor’ dedi. BELÇİKA’DA HELAL KESÄ°M: Belçika’da 10 milyon Euro’luk yeni yatırımları olduÄŸunu belirten Erdem, bu yatırımın yüzde 90’ını tamamladıklarını, bu yıl içerisinde üretime geçmeyi hedeflediklerini kaydetti. Erdem, sadece kırmızı et üretilecek entefre tesisin, günde 250 büyükbaÅŸ, 500 küçükbaÅŸ kesebilme kapasitesine sahip olacağına iÅŸaret etti. Erdem, ‘6 bin metrekare kapalı alanı olacak tesisle, helal kesimi ön plana çıkaracağız. Öncelikle, Avrupa ülkelerindeki Türk ve müslüman nüfusa satış yapmayı hedefliyoruz. Bunun ötesinde, ilerleyen süreçte buradaki üretimin yüzde 25’ini Avrupa dışı ülkelere ihraç etmeyi planlıyoruz’ diye konuÅŸtu. 175 MÄ°LYON DOLAR CÄ°RO: Aytaç Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdürü Levent Yıldırım ise, 10’uncu yaşını kutlayan Aytaç’ın 2003 yılında 82 milyon dolar olan cirosunun, 2004 yılında 140 milyon dolara çıktığına dikkat çekti. Yıldırım, 2005 yılında da 175 milyon dolar ciro hedeflediklerini kaydederek, ÅŸunları söyledi: ‘Şu anda Aytaç’ın kırmızı et pazarındaki payı yüzde 15 ve pazar 2’ncisiyiz. Bu sene yüzde 20’lere ulaÅŸmak ve pazar liderliÄŸini elde etmek istiyoruz.’1 yıl boyunca yüzde 25 ucuzuzGEÇEN ay itibariyle, ‘Yüzde 25 Ä°skonto’ uygulamasına baÅŸladıklarını belirten Levent Yıldırım, bu uygulamanın en az 1 yıl daha devam edeceÄŸini söyledi. Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Aytaç’ın yüzde 100 dana etinden yapılan ürünleri emsallerine göre yüzde 25 ucuzlattık. Biz bu açığı kendi bütçemizden karşılıyoruz. Bu bir sosyal sorumluluk projesi, çünkü insanlara, ‘yarı fiyata da olsa içinde ne olduÄŸunu bilmediÄŸin ürünü alma’ demek yetmiyor, biz üretici olarak fiyat indirip tüketiciye yardımcı olmak istiyoruz. BaÅŸarılı olursak, bu uygulamanın devamlı olmasını saÄŸlayacağız.’Tanıtıma 5 milyon dolar ayıracağızLEVENT Yıldırım, geçen yıl patlak veren ‘gıda terörü’ nedeniyle sektörün kriz yaÅŸadığına dikkat çekerek, Aytaç’ın bu dönemde krizi fırsata çevirme stratejisini benimsediÄŸini belirtti. Yıldırım, bu konuda ÅŸunları kaydetti: ‘Bu kriz döneminde, BeÅŸiktaÅŸ Kültür Merkezi’yle görüştük ve geçen yıl Haziran ayında 3.5 milyon dolarlık bir kampanya baÅŸlattık. Ana fikir ‘ne yediÄŸiniz önemlidir’ idi. Böylelikle, Türkiye’de kırmızı et ve et ürünleri tüketiminin yüzde 20 düştüğü bir dönemde, markalı ürünlerin tüketimi yüzde 30 oranında arttı. Biz de bu artışın aslan payını aldık, Aytaç satışları 2004 yılında 2003’e göre yüzde 60 oranında arttı. Bu sene de bu stratejiyi devam ettirmek için 5 milyon dolarlık bütçe ayırıyoruz.’ Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!