Güncelleme Tarihi:
BLUE jeans pazarının önde gelen markalarından Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz, halka arzın ardından bir değerlendirme toplantısı düzenledi. Beş ayda yatırımcıya yüzde 30’un üzerinde getiri sağlandıklarını söyleyen Yavuz, “Her yıl yüzde 25-30 bandında büyüyoruz. Fiyat artıramayız. Büyümeyi yeni müşteriden sağladık. Genellikle mağazalarımızın metrekaresi büyüyor. Yılda ortalama 1 milyon yeni müşteri kazanıyoruz” dedi.
Konsolide gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42 artarak 829 milyon liraya, net kârı da yüzde 95 artışla 36 milyon liraya ulaşan şirketin büyüme stratejisindeki öncelikleri; Türkiye’deki olağanüstü büyüme potansiyeli, uluslararası pazarlardaki etkili gelişim ve e-ticaretteki büyük fırsatlar oluşturdu. Müşteri neredeyse oraya gittiklerini anlatan Yavuz, müşteri Boyner’deyse Boyner’e Ayşe Teyze’de ise Ayşe Teyze’ye gittiklerini belirtti. Geçen yılki cirosı 1.3 milyar lira olan şirket, 35 ülkede 405 monobrand mağaza ve 5.500’ün üzerinde satış noktasında müşterileriyle buluşuyor. Yeni açılan mağazaların ortalama büyüklüğü 600-800 metrekare.
RAKAMLARLA MAVİ
- Müşteri sadakat programı Kartuş’ta 6,3 milyon üyesi var.
- Her yıl 1 milyonun üzerinde yeni müşteri kazanıyor.
- Yeni yüzde 65’i 35 yaş altında.
- 2017’de dünyada 2 milyonu yurt dışında olmak üzere 8.5 milyon adedin üzerinde jeans satışı bekleniyor.
- Lifestyle ürün gruplarında çift haneli büyüme elde etti.
- Mavi, araştırmalarda, yüzde 53 oranıyla, jean denince akla gelen ilk marka olarak gösteriliyor.
- Satışların yüzde 44’ünü denim, yüzde 56’sını ise denim dışı ürünler oluşturuyor.
- Türkiye’de kadın ve erkek giyimde ilk 5 markadan biri konumunda.
- Sezonda 3 binin üzerinde farklı ürün sunuluyor.
- Amerika’daki satışların yüzde 45’i e-ticaretten.
- Globalde Amazon, Zappos ve Nordstrom gibi online kanallarda en çok satan jean markalardan.
TÜRKİYE’DE ÜRETİLİYOR
TÜRKİYE’nin şu anda, denim kumaşı ve blue jean üretiminde Ar-Ge yatırımları, inovasyon ve teknoloji geliştirme konusunda dünyada rakipsiz konuma yükseldiğine dikkat çeken Yavuz, Mavi’de jean üretiminin yüzde 100 yerli bilgi birikimiyle gerçekleştirildiğini söyledi. Yavuz, üretimi Çerkezköy’den Bartın’a, Kayseri’den İnegöl, Mardin ve Malatya’ya kadar tüm Türkiye’ye yaydıklarını; denim dışındaki ürünler için de yüzde 80 yerel üreticilerle çalıştıklarını belirtti.