Güncelleme Tarihi:
Mağazalarında şişman ve çirkin insanları çalıştırmadığı gibi müşterilerinin ve mağazasında alışveriş yapmak için gelen insanların dahi fiziksel özelliklerinin düzgün olmasını isteyen markanın CEO'suna ilginç bir tepki geldi.
Greg Karber adlı genç geçtiğimiz günlerde, söz konusu markaya ait satın almış olduğu bütün giysilerini evsizlere dağıtırken görüntülendi.Görüntüler ABD basınında kısa sürede yayıldı.
Bundan kısa bir süre önce Abercrombie & Fitch markası CEO'su Mike Jeffries'in mağazalarında şişman ve çirkin insanları görmek istemediğini ve bu yüzden de kilolu insanların bedenlerine uygun kıyafet üretimi yapılmadığı belirtilmiş, Jeffries'in markasını üzerinden taşıyan müşterilerin kendilerini en az mağaza çalışanları ve tanıtım mankenleri kadar çekici hissetmesini istediği ifade edilmişti.
MARKANIN İTİBARI İKİ HAFTADA DÜŞTÜ
Söz konusu haberlerin basında yer almasının ardından markanın itibarında gözle görülür bir düşüş yaşandı. YouGov adlı marka endeksine göre bundan iki hafta önce markanın en yakın rakipleri American Eagle Outfitters ve H&M ile aynı seviyede olan itibarında keskin bir düşüş gözlemlendi.
Jeffries daha önce "İyi görünümlü insanlar daima birbirini çeker. Biz ürünlerimizi yalnızca yakışıklı ve güzel insanlar taşısın istiyoruz. Bu yüzden personelimizi de ona göre seçiyoruz". diye konuşmuştu.
Tüm bu olayların ardından ilk kez konuşan Abercrombie CEO'su Jeffries " Bundan yedi sene önce yapmış olduğun açıklama ve seçtiğim kelimeler çok yalnış yorumlandı. Varmaya çalıştığım nokta yalnızca belirli bir hedef kitleye hitap ettiğimizdi" dedi.
Jeffries sözlerinin hala arkasında ve özür dilememekte kararlı görünüyor.