Oluşturulma Tarihi: Haziran 14, 2007 00:00
Banka kredisi kullanarak satın aldığı otomobili ayıplı çıkan tüketici, hukuk mücadelesini kazandı.
Yargıtay, ayıplı çıkan ürüne
kredi veren bankanın da sorumluğu olduğuna dikkat çekerek, "Belli bir malın satın alınmasına bağlı olarak tüketici kredisi veren banka, malın ayıplı çıkmasından, satıcı veya sağlayıcı ile birlikte müteselsilen sorumludur" dedi.
BANKAYA DA DAVA AÇILABİLECEK: Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, verdiği kararda ayıplı çıkan mala kredi veren bankanın, ayıplı ürünü satan kadar sorumlu olduğuna karar verdi. Bu kararın ardından bankalardan kredi çekerek ev veya otomobil alanlar aldıkları ürünün ayıplı çıkmasından dolayı kendilerine kredi veren bankaya da dava açabilecekler. Bir otomibil firmasından son model bir otomobil satın almak için bankadan kredi alan tüketicinin aldığı otomobil ayıplı çıktı. Bunun üzerine Adana 1. Tüketici Mahkemesi’ne alacak davası açan tüketicinin açtığı dava kısmen kabul edildi. Malın ayıplı çıkmasından dolayı bankanın sorumluluğu olmadığını belirten mahkemenin kararı Yargıtay’dan döndü.
YARGITAY’DAN EMSAL KARAR: Yargıtay, mahkemenin aracın yenisiyle değiştirilmesine dair kararı da onadı. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi verdiği emsal kararda şu görüşlere yer verdi: "4822 sayılı Kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un ayıplı mal ile ilgili 4. maddesinin 3. fıkrasında ’imalatçı, üretici, satıcı, bayii, acente, ithalatçı ve 10. maddeninin beşinci fıkrasına göre kredi veren, ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik hakkından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde, bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz."