Güncelleme Tarihi:
TÜRK ayakkabı sanayicilerinin en büyük ‘malzeme tedarikçilerinden’ Palamut Group, geçen yıl 65 milyon lira ciro yaptı. Halen 5 ülkeden ithal ettiği ve
İSTANBUL DOĞUMLU KAYSERİLİ
“Aslen Kayseri Develiliyiz. Ancak ben 1970 İstanbul doğumluyum. Tüccar bir aileden geliyorum ama babamlarla ki onlar da iki amcamla ortak Gedikpaşa’da ayakkabı malzemeleri satarlardı hiçbir zaman ortak ticaretimiz olamadı. Onlarla ticarette yıldızım barışmadı ama şimdi kendilerine dua da ediyorum, çünkü kendi başıma işimi geliştirmemin ne kadar önemli olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum. Ben liseyi (Pertevniyal) okurken Tophane’de İngilizce set kitaplar satmaya başladım. Sultanahmet’te çorap, şeker, walkman sattım. Üniversiteye girmek için de bir kez sınava girdim ama kazanamadım ve hemen askere gittim, geldim. Ardından da Gedikpaşa’da hakiki ayakkabılık deri satışı ile ticarete resmen başladım.
ÜSKÜP’E DÜKKÂN AÇINCA
Ben Gedikpaşa’da ayakkabı üreticilerine deri satarken, Üsküp’e (Makedonya) ayakkabı malzemesi dükkânı açmam için bir teklif geldi. 1998’de gittim ve orada dükkân açtım, ayakkabı malzemeleri ticaretinde bütün ürünlerin tedarikine de o şekilde girmiş oldum. Avrupa ve Uzak Doğu’dan birçok malzemeci şirketin distribütörlüğünü aldım. Sonra hakiki deri tedarikini de bıraktık ve suni deri tedarikine geçtik. Çin’de 10 kişilik bir ekiple satın alma için Ar-Ge kurduk. Şu anda bu işte Türkiye’de 40, Makedonya’da 10 ve Çin’de 10 olmak üzere 60 kişilik istihdamımız var. 2015’te 65 milyon TL de ciro yaptık. Bu işte net ithalatçıyız ama şimdi ihracatımız da büyüyor. Balkan ve Orta Doğu ülkelerine ihracat yapıyoruz. İhracatımız ciromuzun yüzde 10’una ulaştı. Distribütörlerimiz, birçok ülkenin pazar sorumluluğunu da bize veriyorlar.”
İYİ BİR AYAKKABI MARKASI BAKIYORUZ
PALAMUT Group Yönetim Kurulu Başkanı Recep Palamut, ayakkabıda neredeyse tüm malzemenin tedarikçisi olarak ‘uzun vadeli’ piyasa koşullarında çalıştıklarını, bu nedenle bu konuda bir perakende yatırımı planladıklarını söylüyor. Palamut, “İnsanlar iki ayaklı doğduğu sürece ayakkabı işimiz devam edecek. Şimdi işin perakendesine de girebiliriz. Özellikle yurt dışından iyi bir ayakkabı markası bakıyoruz. Bu konuda fırsat kolluyoruz” diyor.
YAZILIM ŞİRKETİ ALDIK, BÜYÜTECEĞİZ
Recep Palamut, şöyle konuşuyor: “Arkadaşlar 4 yıl kadar önce şirketin büyüme hızına uygun yeni bir yazılım programı almamız gerektiğini söylediler. Karşımıza CPM Yazılım çıktı. Programı aldık ve kullanmaya başladık. 2015 Ocak ayında da CPM’in yazılımını bizim şirkete uygulayan arkadaş ‘ortaklardan biri hissesini satacakmış, düşünür müsünüz’ dedi. Bir fizibilite yaptık ve 2015 Mart’ında yüzde 60’ını aldık. Bu işin geleceği de çok parlak. Rakibimiz küresel bir dev ama bizim avantajımız müşterinin ihtiyaçlarına göre özel çözümler geliştirebilmek. CPM’in merkez ofisinde 100 kişilik çalışanımız, 500’e yakın önemli sanayi, hizmet, finans ve ticaret sektörü müşterimiz var. Şu anda ana hedefimiz İran pazarı ve bunun için Farsça program da yazıyoruz. İran’a ayakkabı malzemesi de satıyoruz ve pazardaki ERP yazılım ihtiyacını çok iyi biliyoruz.”
sozdemir@hurriyet.com.tr