Güncelleme Tarihi:
AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı bu yıl 57’nci kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. Ekonomi Bakanlığının himayesinde, Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) desteği ile, CNR Fuar Merkezinde gerçekleştirilecek olan dev organizasyon 5-8 Nisan tarihleri arasında küresel ayakkabı sektörünü İstanbul’da ağırlayacak.
YABANCI ZİYARETÇİ SAYISINDA REKOR TALEP
AYMOD’u ‘Türk ayakkabı sektörünün küresel vitrini’ olarak nitelendiren TASD Başkanı Süleyman Gürsoy, “ Bu fuarın global bir vizyonu var. AYMOD hem iç pazarın gelişimine katkı sağlayan, hem de küresel ayakkabı sektörünün karar verici pozisyonundaki temsilcilerini ağırlayan bir organizasyon. Ekonomi Bakanımız Sayın Nihat Zeybekçi bizden desteklerini esirgemiyor. Bu yıl özellikle Rusya’dan yoğun bir talep var. Rusya ile ilişkilerimizin normalleşmesi bu gelişmede büyük pay sahibi. Asya’dan, Amerika’dan ve Avrupa’dan bu yıl AYMOD’a büyük ilgi var. Yaklaşık 2 bin yabancı katılımcının 5 Nisan’da açılışını yapacağımız fuarımızda olmasını bekliyoruz. Bu 2 bin kişinin büyük bir bölümünü alım heyetleri oluşturuyor. 500’e yakın satın alma heyetinin ulaşım ve konaklama masraflarını karşılayarak fuarımıza getiriyoruz. Derneğimizin yaptığı çalışmalar ve üyelerimizin desteği ile uluslararası dev zincirlerin satın alma müdürleri misafirimiz olacak” dedi.
DÖVİZ GİRDİSİ SAĞLARSAK GÖREVİMİZİ YERİNE GETİRMİŞ OLURUZ
Türkiye’nin 2023 ihracat hedefine dikkati çeken Gürsoy, ayakkabı sektörünün üreten ve döviz girdisi sağlayan bir yapıya sahip oldığunu söyledi. Süleyman Gürsoy konuyu şu cümlelerle özetledi: “ Ekonomimiz sağlam temeller üzerinde seyrediyor. Yüksek ivmeli büyümemizin önündeki tek engel cari açık. Ayakkabı sektörü 2016’da 708 milyon 43 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu rakamı bu yıl 1 milyar dolar seviyesine yaklaştırmamız gerekiyor. AYMOD’un bunda büyük katkısı olacağına inanıyorum. Bu fuar sektörümüzün küresel vitrini. Türkiye’nin ihracat hedeflerine ulaşması için her sektörün elini taşın altına koyması gerekiyor. Üreten ve ürettğini dış ülkelere iyi şartlarda pazarlayan bir ülke olmak zorundayız. AYMOD, dış ülkelerin Türkiye’nin ayakkabı sektöründeki gelişimini canlı olarak gördüğü bir etkinlik”
TASARIMDA ‘ŞAMPİYONLAR LİGİ’NDEYİZ
Ayakkabı ihracatında tasarımın belirleyici olduğunu ifade eden TASD Başkanı,” Dernek olarak geleceğimizin gençlerin elinde olduğuna inanıyoruz. Tasarım yarışmaları düzenleyerek, sektörün bu konuda çok daha ileri seviyelere çıkmasına katkı sağlamayı hedefliyoruz. Özgün tasarım, pazarlarma ve markalaşma olmadan küresel ayakkabı sektöründe büyük oyunıcu olamayız. AYMOD, Türk ayakkabı sektörünün ‘Şampiyonlar Ligi’nde mücadele ettiğinin en büyük ispatı. Bunu sergilenen ürünlerin kalitesinden ve her yıl artan yabancı ziyaretçi sayısından anlamak mümkün” şeklinde konuştu.
ONLİNE SATIŞA ÖNEM VERMELİYİZ
E-ticaret hacminin hem dünyada, hem de Türkiye’de her geçen yıl arttığına dikkati çeken Gürsoy “ Artık en büyük fabrikası olan şirketleri değil, en başarılı online satış mecralarını konuşacağımız bir dönem başlıyor. Ayakkabı sektörü olarak E-ticaret yatırımlarına daha fazla ağırlık vermemiz gerekiyor” dedi.