Güncelleme Tarihi:
OTOYOL vergisinin Avrupa Birliği müktesebatına aykırı olduğunu belirten Avusturya Ulaştırma Bakanı Jörg Leichtfried, “Yabancılardan yol parası almak milliyet ayrımcılığı yapmaktır” diyerek Almanya’nın kararını protesto etti. Verginin durdurulması için Avrupa Adalet Divanı’na başvuracaklarını açıklayan Leichtfried, “Bu kabul edilebilir bir uygulama değildir. Benim inandığım Avrupa değerler buna müsaade etmez. Avrupa değerleri kuvvetli olanın haklı olduğu gösteren bir Avrupa değildir. Avrupa Komisyonunun Almanya’nın yabancı plakalardan yol ücreti almasının onaylaması da tam skandaldır” dedi.
ALMANYA KAYBEDEBİLİR
Avrupa Hukuku Uzmanı Walter Obwexe ise Almanya’nın yabancı plakalı araçlardan yol ücreti almak istemesinin Avrupa Birliği hukukuna aykırı olduğunu ve Adalet Divanı’na müracaat edilmesi halinde Almanya’nın mahkemeye kaybetme ihtimalinin yüksek olduğunu belirtti.
SENEDE 800 MİLYON EURO
Almanya hız sınırı olmayan 13 bin kilometre uzunluğundaki otobanları ile Avrupa’nın en uzun, dünyanın da ABD’den sonra ikinci en uzun otoyol ağına sahip ülke konumunda bunuyor. İstatistiklere göre Almanya’da yıllık 170 milyon dış ülkelerden gelen aracın geçiş yaptığını belirtiyor, bu sayının her yıl artığını ve Avusturya, Fransa, İtalya gibi ülkelerde karayolu bakım ve yapım masrafı için otoban kullanım vergisi alınıyor. Alman Ulaştırma Bakanlığı yeni yol ve köprü yapımı ile gerekçelendiriyor ve yol vergisinden senede 800 milyon euro elde edileceğini belirtiyor. Bu yüklü miktar Almanya’dan geçecek yabancı araçlardan elde edilecek.