Güncelleme Tarihi:
ARALARINDA doktor ve piyanistin gibi farklı mesleklerden gelen 16 girişimcinin kurduğu Gruppo, Kırkpınar Lokantası ile Türk yemekleri zinciri oluşturuyor. Tarzı ile ‘modern esnaf lokantası’na benzetilen Kırkpınar’ları İstanbul dışına da çıkarmayı hedefleyen Gruppo, bu yıl 5 milyon dolarlık yatırım planlıyor.
Kırkpınar’ın yanı sıra The Bow Bells, Karada Balık, Il Brigente, Saolibre, Brusketta adlarında farklı mekanları da bulunan Gruppo’nun Genel Müdürü (aslen bir inşaat mühendis) Mustafa Taşan, Gruppo’nun kuruluşunu şöyle anlattı: “Amerika’da yaşarken, restoran işletmeciliğinin bireyler tarafından değil, ciddi kuruluşlar tarafından yapıldığını fark edince, bu durumun Türkiye’de de kaçınılmaz olanacağını düşündüm. Doktor, avukat, piyanist birkaç arkadaşımla bu işi nasıl yapabileceğimizi düşünürken Uno Ekmek projesinin kurucularından, Doruk Gıda’nın Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Duygu ile yolumuz çakıştı. Onun da restoran işletmeciğine girme düşüncesi varmış. Kemal Bey sıcak bakınca aramıza Avukat Mehmet Eratlı, Amerika’da Chicago’da restoran müdürlüğü yapan Defne Tüysüzoğlu ve bu işe yatırım yapmak isteyen arkadaşlarımızı da dahil ederek 16 kişilik bir grup oluşturduk ve adını da Gruppo koyduk.”
Edirne’nin meşhur ciğeri
Taşan, 2004 yılında işe koyulan Gruppo’nun Türk yemekleri konusunda pazarda bir eksiklik bulunduğunu görerek 2008 yılında Kırkpınar Lokantası’nı kurduklarını anlatırken, bu süreci de şöyle anlattı: “Türk mutfağını temsil eden markalarımız var ama, bunlar ancak bir-iki şubeli yerler. Biz ise her lokantasında aynı standartı sunan bir zincir oluşturmak istedik. Meşhur köfte ve ciğerinden etkilenerek lokantamızın adını da Kırkpınar koyduk. Kısa süre içinde grubun zincir markası Kırkpınar Lokantaları için 6 milyon dolar yatırım yaparak 12 restoran açtık. Bunlardan 8 adedi Kırkpınar Lokantası, 4 adedi de Kırkpınar Köftecisi.”
Taşan, 2010’da yaklaşık 5 milyon dolarlık yatırım planları bulunduğunu açıklarken, şu bilgileri verdi: “Türk mutfağına ait 300 çeşit yemeği her gün sürekli değişen bir menüyle, tek bir mutfakta pişirip servis ediyoruz. Standartları koruyabilmek şartıyla Kırkpınar’ı İstanbul dışına da taşıyacağız. Bu yıl 13 şube açıp, restoran sayımızı 25’e ulaştırmayı hedefliyoruz.”
ABD’den sperm getirdi, Angus ırkını Edirne’de yetiştirmeye çalışıyor
GRUPPO’nun yıllık 15 milyon TL olan cirosunu bu yıl 20-25 milyon TL’ye çıkarma hedefi bulunduğunu anlatan Mustafa Taşan, şu ana kadar elde ettikleri kazancı yatırıma aktardıklarına da dikkat çekti. Patatesi Afyon’dan, yoğurdu Silivri’den aldıklarını, pek çok küçük üreticiyle işbirliği yapıp ortak bir standart oluşturduklarını anlatan Taşan, meşhur et ve ciğerimizi de de Edirne’de işbirliği yaptığımız bir çiftlikten alıyoruz. En kaliteli etin peşindeyiz ve şu anda çiftlikte Angus ırkı danaların üretim çalışmalarını yürütüyoruz. Bunun için ABD’den sperm getirdik. Yüzde 50 civarında Angus ırkını yakalamış durumdayız. Böylece sadece az sayıda ve çok pahalı restoranlarda sunulan oldukça lezzetli olan Angus ırkı hayvanların etlerini de Kırkpınar Lokantalarında müşterilerimize çok uygun fiyatla bir yıl içinde sunabileceğiz.”