Avuçladığı toprak ‘altın’ oldu, şans saati ‘Chopard for Atasay’a dönüştü

Güncelleme Tarihi:

Avuçladığı toprak ‘altın’ oldu, şans saati ‘Chopard for Atasay’a dönüştü
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2012 00:00

Atasay Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, bu yıl 75’inci kuruluş yıldönümlerini kutladıklarını belirterek, “75’inci yılımız için İsviçre’nin önde gelen lüks saat üreticisi Chopard’la bir ilke imza attık. Chopard, her birinden 75’er adet olmak üzere 5 farklı seri simgenin yer aldığı 375 adetlik özel saat üretti.

Haberin Devamı

‘Chopard for Atasay’ serisindeki saatler, ‘Good Luck’ (iyi şanslar) adını taşıyor. Biz bu seriyi işin maddi yanından çok, markamıza yapacağı katkıyı düşünerek ürettirdik. Bu adım, 2023 vizyonumuzda yer alan ‘dünya markası’ yolunda bize önemli katkı yapacak’ dedi. Atasay Kuyumculuk’un kurucusu Atasay Kamer de, Denizli Çivril’den İstanbul’a taşınırken babası Hacı Mustafa’nın kendisine, “Avuçladığın toprak altın olsun” şeklinde dua ettiğini vurgulayarak, “Gerçekten de öyle oldu. Atasay’ı bugünlere taşıdık” diye konuştu.

Fatima’nın eli de var

Cihan Kamer, Chopard Yönetim Kurulu Başkanı Caroline Scheufele, Tektaş Saatçilik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Shelly Ovadia, kurucu Atasay Kamer, Atasay Kuyumculuk Genel Müdürü Çiğdem Kamer, Yönetim Kurulu Üyesi ve oğlu Atasay Kamer’le birlikte düzenlediği toplantıda, şunları anlattı: “Geleneksel Türk öğelerinin ön planda olduğu ve sınırlı sayıda üretilen koleksiyon, doğu ve batıdan tarihi esintiler taşıyan yonca, kalp, nazar boncuğu, Fatimanın eli ve at nalı sembollerinin yorumlandığı beş farklı saat modelinden oluşuyor. 4 sembol doğrudan şans unsuru ile ilgili. Hz. Fatima’nın eli için de bu şekilde yaygın kanı var. Bu özel saatler Anneler Günü’ne yetişsin diye Chopard çok büyük emek sarf etti.”

Haberin Devamı

Markaya değer katacak

Chopard ile yapılan işbirliğinin Atasay’ın ulaştığı noktayı göstermesi açısından önemli olduğunu kaydeden Cihan Kamer, şöyle konuştu: “Bunu, Atasay’ın özellikle son 10 yıldır markalaşmaya yaptığı yatırımın önemli bir meyvesi olarak görüyoruz. Dünyada seçkin bir marka olan Chopard’ın Atasay’ı tercih etmesinde de bunun çok büyük bir etkisi oldu. Bu işbirliği Atasay’ın global marka algısına önemli bir katkı yapacak. Ürünlerimiz C grubundan A plus’a kadar geniş bir yelpazeye hitap ediyor. 7-8 yıl önce yaptığımız bir kampanya ile tek taş yüzüğü daha geniş bir kitleye ulaştırmayı başarmıştık. Şimdi ‘Chopard for Atasay’ ile bu özel saati daha geniş bir kitle ile buluşturmak istiyoruz. Sadece 75’inci yılımız anısına Türk kadını için özel bir üretim yaptırmak istedik.”

Haberin Devamı

Hacı Mustafa’nın duası

Atasay Kuyumculuk’un kurucusu Atasay Kamer, şirketin temellerinin 1937 yılına, babası Hacı Mustafa’nın Denizli’nin Çivril ilçesindeki işyerine kadar uzandığını ifade ederek, şunları dile getirdi: “1965 yılına Anadolu’yu turladım. Her gittiğim şehirde kuyumcuları gezdim. 1967 yılında babama, ‘Çivril benim hayallerime dar gelir’ dedim. Babamdan sermaye değil, ‘hayır duası’ istedim. O da bana, ‘Avuçladığın toprak altın olsun’ dedi. Öyle de oldu. İstanbul’da Atasay Kuyumculuk’un temellerini attım ve yine Anadolu’yu turlayarak, ‘çantacı’ ya da ‘yüz yüze pazarlama’ modeliyle işleri büyüttüm. 1990’lı yıllarda da yavaş yavaş işleri oğlum Cihan Kamer’e devrettim.”

Haberin Devamı

Cannes’da ‘Chopard for Atasay’ görürseniz sakın şaşırmayın

CHOPARD Yönetim Kurulu Başkanı ve Sanat Yönetmeni Caroline Scheufele, bir soru üzerine Cannes Film Festivali’nin sponsorları arasında bulunduklarını ve ürettikleri saatleri ünlü film yıldızlarının fetivalde taktıklarını vurgulayarak, şunları söyledi: “Atasay için üretimiz seriden kendimize de birkaç tane ayırdık. O saatleri de Cannes Film Festivali’ne götüreceğiz. ‘Chopard for Atasay’ serisi ‘Good Luck’ saatlerini ünlülerin kolunda görürseniz sakın şaşırmayın. Bu ünlülerden biri Eva Herzigova olabilir.”

375 saat 3.7 milyon lira ciro yapacak

ATASAY Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, ‘Chopard for Atasay’ serisindeki 375 saatin 9 bin 700 liralık tek fiyattan satılacağını belirterek, “Bu saatler 125 mağazamızda satışa çıkarıldı. Tamamı 3.7 milyon liralık ciro sağlayacak. Maddi açıdan çok büyük bir değer ifade etmiyor. Ancak, marka imajımızı belirli bir noktaya taşıyacak” dedi. Chopard’ın Türkiye distribütörü Tektaş Saatçilik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Shelly Ovadia, bir soru üzerine Chopard ürünlerinin en düşük fiyatının Atasay’a yapılan seriden yüzde 30-40 daha yüksek olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

375 saati 6 haftada ürettik, Türkiye sevgimizi yansıttık

CHOPARD Yönetim Kurulu Başkanı Caroline Scheufele, Atasay’a üretikleri seriyi Anneler Günü’ne yetiştirmek için 6 haftada ürettiklerini belirterek, şöyle konuştu: “Türkiye’yi her zaman çok sevdim. Sadece iş için değil, tatil amaçlı da geldim. İlk kez 20 yıl önce İstanbul’da Chopard mağazasını açtık. Türkiye bana renkleriyle, kültürel değerleriyle, mimarisiyle, doğu ve batıyı birleştiren konumuyla çok ilham verdi. İstanbul hayat dolu, cıvıl cıvıl bir şehir. Ben de çok özel bir yeri vardır. İstanbul’a her gelişimde özellikle Kapalıçarşı’yı dolaşıp, rengarenk boncukları incelemek çok hoşuma gider. Uğur ve bereket sembolleri de hep ilgimi çekmiştir. Yurtdışındaki özel partilere bile giderken, pahalı mücevherlerin yanısıra mavi nazar boncuklarımı da her zaman kolumda taşırım. Atasay gibi köklü bir marka ile yürüttüğümüz ortak bir projeyle Türk kadınına özel ürünler tasarlamış olmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Bu saatlere Türkiye sevgimiz de yansıdı. Saatlerin Anneler Günü’ne yetişmesi için gerçekten büyük bir çaba harcadık. Sürenin kısıtlı olması tabi ki bizi zorlayan bir faktör oldu. 6 haftalık bir sürede bu özel saatleri tamamladık. Michael Schumacher benim komşum. Biz de bu saatleri bir anlamda Schumacher’in kullandığı Ferrari hızında ürettik. Daha 4-5 gün önce bitirdik. Yani fırından yeni çıktı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!