Güncelleme Tarihi:
“Söz konusu ülkeler artık daha yakın ülkelere odaklanmaya başladı” diyen Landi, “Bu açıdan Türkiye, jeopolitik konumu nedeniyle Avrupa firmaları için en önemli ülkelerden biri haline geldi. Hali hazırda İtalya ile Türkiye arasında teknoloji, makine sektörü, tekstil, mobilya, dekorasyon, deri, ilaç ve medikal sektörlerinin ticareti devam ederken, kozmetik, kişisel bakım ve gıda takviyeleri sektörlerinde dış ticaret de olumlu bir artış gösterdi ve birçok alanda üretim ve işbirliği için şartlar oluştu” açıklamasını yaptı.
RESESYONA DESTEK
Avrupa’da resesyon endişelerini ve enflasyondaki artışın yansımalarını da değerlendiren Landi, “Özellikle yüksek enerji maliyetlerine bağlı olarak Avrupa’da büyümede bir azalma söz konusu olabilecek. Olumsuz etkileri azaltmak amacıyla İtalya ve Türkiye halihazırda bulundukları işbirliği içerisinde ticari süreçlerine devam etmeliler. Bu doğrultuda iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin geliştirilmesi ve karşılıklı yatırımlarla birçok sanayinin daha da entegre edilmesi gerekiyor” mesajını verdi. Riccardo Landi, İtalya’da kurulan yeni hükümetin iki ülke arasındaki ilişkilere nasıl yansıyacağı sorumuza ise “Yeni hükümet henüz oluşum aşamasında. Her açıdan İtalya ile Türkiye arasında mevcut olan ileri düzeydeki ticari ilişkilerin daha da gelişmesi yönünde destek olacağından eminim” yanıtını verdi.
‘TÜRKİYE KOZMETİKTE CAZİBE MERKEZİ’
Geçiğimiz haftalarda kozmetik ve güzellik sektöründe düzenlenen Beauty Istanbul’a 75 İtalyan firmanın katıldığını hatırlatan Landi, “Türkiye, dünya kozmetik pazarı için bir cazibe merkezi haline geldi diyebiliriz. Fuarda yer alan İtalyan firmalar, doğal ve özellikle organik ürünlerin üretiminde köklü bir geleneğe sahip. Firmaların asıl amaçları Türkiye’de ithalatçı distribütör bulmak olsa bile aynı zamanda iş birliği, hammadde temini ve hatta Türkiye’de üretim gibi talepleri de değerlendirdiler” dedi. Global kozmetik pazar büyüklüğünün 300 milyar Euro olduğu tahmin edilirken, Türkiye kozmetik pazar büyüklüğünün ise 5.5 milyar Euro civarında olduğu düşünülüyor. Araştırmalar ekonomik kriz dönemlerinde bile kozmetik ürünlere olan talebin azalmadığını aksine krize rağmen artmaya devam ettiğini gösteriyor.