Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2007 00:00
Türkiye Dış Ticaret Derneği (TURKTRADE), LCD televizyona yönelik talep nedeniyle Türkiye’den yapılan televizyon ihracatının AB pazarındaki payının giderek küçüldüğüne dikkati çekti.
Dernek, Türk firmalarının, Avrupa pazarındaki payını koruyabilmesi için, Doğu ve Orta Avrupa ülkelerinde yatırım yapan Japon ve Güney Kore firmalarına sağlanan benzer teşviklere ihtiyacı olduğunu belirtti. TURKTRADE’nin Ocak-Kasım dönemine ilişkin ihracat değerlendirmesinde, Elektrik-Elektronik ve Makine Sanayi Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin ihracat detay verilerine göre, beyaz eşya sektörü ihracatında adet ve değer bazında artış kaydedilirken, elektrik-elektronik ihracatının önemli kısmını oluşturan televizyon ihracatında adet ve değer bazında düşüş olduğuna dikkat çekildi. İhracatta beyaz eşyanın televizyonu yakaladığı, ancak televizyon ihracatında Avrupa pazarındaki payın küçüldüğü kaydedilen değerlendirmede, şu bilgiye yer verildi:
KATLANARAK ARTIYOR: "LCD televizyona olan küresel talep, 2001 yılından beri her yıl ikiye katlanarak artmaktadır. Talep artışı, özellikle Avrupa pazarında çok güçlüdür. Avrupa’da 2006’da 16 milyon adet olan talebin 2011 yılında 36 milyona ulaşacağı tahmin edilmektedir. Birçok Avrupa ülkesi analog televizyon yayınlarını durdurma kararı vermiştir. Bu kararın LCD’ye olan talebi artırması beklenmektedir. Bu talep artışına paralel olarak Güney Kore ve Japon firmaları Doğu Avrupa’yı, Batı’daki üretim üsleri olarak seçmişlerdir ve 2011-2012 yılına kadarki yatırımlarını bu talebi karşılayacak şekilde planlayarak sürdürmektedirler.