ANKA
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2009 15:37
Avrupa’dan Türkiye’ye yeni bir baharat yolu kuruluyor. Avrupa’nın baharat sektöründe en büyük iki markasından biri olan Avusturya'da pazarın yüzde 80'ine, Macaristan'da ise yüzde 60'ına sahip bulunan ve dünyada 18 dilde baharat üreten Avusturya merkezli Kotanyi markası 66 çeşit baharat ürünüyle Türkiye’ye geldi. Avrupa’da 128 yıllık bir geçmişe sahip olan Kotanyi, aynı zamanda Türk pul biberini de Avrupa pazarına taşımayı amaçlıyor.
Kotany ailesinin dördüncü kuşak temsilcisi ve şirketin CEO’su Erwin Kotanyi, Türkiye’nin şehirli ve genç nüfusa sahip olması nedeniyle kendileri açısından heyecan verici bir pazar görünümü taşıdığını ve bölgede Rusya’nın yanı sıra Türkiye’de de önemli bir gelişme potansiyeli gördüklerini söyledi. Erwin Kotany, Orta ve Doğu Avrupa pazarında farklı damak tadları bulunduğunu, 70 milyonluk Türkiye’ye yeni baharat tatları getirmekten mutlu olacaklarını ifade etti. Erwin Kotanyi, “Kotànyi baharatlarının en önemli sırrının, hasat sonrası baharatların özelliklerini koruyacak şekilde itina ile işlenip sahip oldukları tat ve aromayı uzun süre koruyacak şekilde dikkatle ambalajlanmasıdır” dedi.
ORGANİZE PAZARI HEDEFLİYORUZKotanyi markasının Türkiye’ye gelişi dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında Kotanyi CEO’su Erwin Kotanyi ve şirketin Türkiye Genel Müdürü Muhittin Eser marka ile ilgili bilgi verirken, şirketin pazar hedeflerini de açıkladılar.
Erwin Kotany, Türkiye’de kayıtlı baharat pazarının büyüklüğünün 75 milyon
Euro olarak ölçüldüğünü ve bu rakamın 40 milyon Euro’luk bölümünün organize pazar olarak adlandırılan zincir mağazalar yoluyla satılan baharatların oluşturduğunu söyledi. Kotanyi, marka olarak organize pazarı öncelikle hedeflediklerini belirterek “ 100 kişiyle 1000 kişiyle tek tek konuşmak yerine organize Pazar yoluyla Türk tüketicisine daha rahat ulaşabileceğimizi düşündük. Hedefimiz organize pazarda ilk etapta yüzde 20’lik pazar payını yakalamak” dedi.
Genel Müdür Muhittin Eser ise, hedef kitlelerinin 25 yaş üstü ABC sosyo-ekonomik grubundaki bayanlar olduğunu ifade ederek, 3-5 yıllık vadede pazarın en büyük ilk iki markasından biri olmayı hedeflediklerini söyledi. Eser, Türkiye’de pazarın yüzde 70-80’lik bölümünün tek baharatlar olarak adlandırılan karabiber, pul biber, nane, kekik,kimyon gibi ürünlerden oluştuğunu, Kotanyi olarak bu ürünlerde de iddialı olduklarını ancak, karışım ürünler olan pizza harcı, biftek harcı ve Polonez soslu harç gibi alanlarda da Türk tüketicisini yeni tatlarla tanıştıracaklarını kaydetti. Eser, Avrupa’da 400-450 çeşide yakın baharat bulunduğunu belirterek “ Biz de Türkiye’de bu ürünlerin daha da çeşitleneceğini düşünüyoruz. Kotanyi olarak her yemeğe uygun yeni harçlar ve baharatlar üretmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
“BAHARAT YOLU ARTIK KOTANYİ MARKASIYLA KURULACAK”Erwin Kotanyi, "Türkiye ile Avrupa arasında yeni bir baharat yolu mu oluşturacaksınız” sorusuna “Eski baharat yolu doğudan batıya doğru idi. Şimdi modern zamanlarda ise artık batıdan doğuya doğru bir baharat yolu kuruluyor. Ama bu klasik anlamıyla değil, batılı markaların doğuya doğru bir baharat yolu oluşturması şeklinde oluyor. Avrupa’nın en büyük iki markasından biri olarak Kotanyi bu baharat yolunda önemli bir oyuncu. Avrupa’dan Türkiye’ye yeni bir baharat yolu açılıyor şeklinde bir algı oluşmasından da mutluluk duyarız” karşılığını verdi.
“PUL BİBERİ AVRUPA MUTFAĞINA ENTEGRE EDECEĞİZ”Kotany, şirket laboratuarlarında bilimsel yöntemlerle baharat üretimi yaptıklarını ve dünyanın doğusu başta olmak üzere birçok ülkeden ham baharat almaya devam ettiklerini belirterek “ Türkiye’den de kekik, anason,defne yaprağı, pul biberi ham madde olarak alıyoruz. Pul biber Avrupa’da sadece Türkiye’de kullanılıyor. Bu bizim çok ilgimizi çekti. Çünkü Avrupa’da kırmızı biber paprika adıyla toz şeklinde satılıyor.Şimdi biz pul biberi Avrupa mutfağına nasıl entegre ederiz onu düşünmeye başladık.Bu da bizim için ilginç bir deneyim olacak” dedi.
“TÜRKİYE’YE İLK KEZ DEĞİMEN KAPAKLI BAHARATLARI GETİRDİK “Pazar hakkında bilgi veren Türkiye Genel Müdürü Muhittin Eser ise Kotànyi ürünlerinin 2009 yılı Ekim ayı itibariyle Türkiye’de Migros, Tansaş, Macrocenter, Metro C&C, Real, Carrefour, DİA ve Groseri mağazalar zinciri olmak üzere, toplam 1200 ulusal zincir satış noktasında tüketiciye sunulduğunu söyledi. 2010 yılı itibariyle ulusal zincir satış noktası sayısını 1600’ye çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Eser, 2010 yılında Türkiye’deki 2 bin 500’e yakın lokal zincir marketin de yüzde 20’sine denk gelen 500 satış noktasına ve organize perakendede ise yüzde 77’likbir orana ulaşma düşüncesinde olduklarını belirtti.
Kotànyi‘nin Cam ve Pet Kavanoz, Poşet Değirmen ve
Kova paketleri ile tüm dünyada ev tüketicisine yönelik 300’den fazla, horeca’lara(hotel,restoran ve kafeler) yönelik de 250’den fazla ürün çeşidi bulunduğunu belirten Muhittin Eser, Türkiye pazarında ise şimdilik, 66 ürün çeşidiyle girdiklerini söyledi. Eser “ Burada lokomotif ürünümüz Türkiye’de sadece Kotanyi markasının ürettiği değirmen kapaklı baharatlar olacak. Değirmen kapaklı ürünlerle tüketiciler yemeklerine her zaman taze ve yeni tad ve kokusuyla baharat koyabilme şansına sahip olacaklar. 2010 yılında değişmen ürünlerini daha da zenginleştirip çikolata parçalarından oluşan tatlı türü ürünler de getireceğiz” dedi.
Eser, Türkiye’de esas pazarın poşet ve saklama kabı baharatlar olduğunu ve bu alanda da iddialı olduklarını vurgulayarak 2010 yılı itibariyle 3’u tatlı olmak üzere, 8 yeni değirmen kapaklı ürünü ve 4 salata mix’i ile ürün gamına sürekli yenilikler getirmeye devam edeceklerini söyledi. Eser ,yine 2010 yılı başı itibariyle 24 adet büyük boy ambalaj ürünle Horeca sektörüne de adım atacaklarını kaydetti.