Erkan ÇELEBİ- Süleyman SELÇUK/BERLİN
Oluşturulma Tarihi: Eylül 04, 2006 00:00
Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı olan Almanya’daki IFA’ya katılan Beko Elektronik’in Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu, "Türkiye, Avrupa pazarında Uzakdoğulu rakiplerine oranla avantajlı durumda. Buna rağmen, Türk şirketlerinin fiyatta aşırı rekabete girmesi, kar marjlarının düşmesine neden oluyor. Pazarda birbirimizi vurmak yerine, belli bir politika izlememiz gerekiyor" dedi.
DÜNYANIN en büyük tüketici elektroniği fuarı olan IFA 2006 Berlin, Avrupa televizyon pazarının yüzde 60’ını elinde bulunduran Türk firmaları arasında uluslararası arenada yaşanan kıyasıya rekabetin yarattığı sorunları da su yüzüne çıkardı. Bu yıl ki fuarda, kendi markalarının yanı sıra, teknoloji ve dizaynlarıyla da ön plana çıkan firmalardan Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu, Türk şirketleri arasında yaşanan sorunun nedenini de kar marjlarından gereksiz yere verilen tavizlere bağladı. Bu yıl 35 milyon
Euro’luk faaliyet kárı elde edeceklerine değinen Eyüboğlu, "Bunu da aldığımız tasarruf önlemleri ve artırdığımız verimlilikle gerçekleştirdik. Konumu itibariyle Türkiye, Avrupa pazarında Uzak Doğulu rakiplerine oranla avantajlı durumda. Buna rağmen, Türk şirketleri fiyatta aşırı rekabete girmesi, kár marjlarının düşmesine neden oluyor. Pazarda birbirimizi vurmak yerine, belli bir politika izlememiz gerekiyor. Avantajımızı kullanıp, kárlılığımızı artırmalıyız" dedi.
AVANTAJI KULLANMA: Türkiye’nin dünyada elektronik dışında dominant olduğu başka bir sektörün bulunmadığına da dikkat çeken Eyüboğlu, "Buna rağmen biz, birbirimizden müşteri kapma yarışına giriyor. Çok düşük kar marjlarıyla çalışmak zorunda kalıyoruz. Avrupa pazarındaki müşterilerimizin, fiyat kızıştırma taktiklerinde başarılı olmalarını sağlıyoruz. Ancak, yine de henüz geç kalınmış değil. Bundan sonrası için avantajımızı karlılığa dönüştürebiliriz" dedi. Avrupa pazarındaki düşük kar marjlarına rağmen bu yıl toplam 1.8 milyar dolar ciroya ulaşacaklarını da söyleyen Eyüboğlu, "Bu yıl 5.3 milyon adet televizyon üreteceğiz. Bunun 4 milyon adedini ihraç ediyoruz. İhracatımızın da yüzde 97’sini Avrupa pazarı oluşturuyor. İhracatımızın da yüzde 48’ini kendi markalarımızla gerçekleştiriyoruz. 800 milyon Euro’yu bulan bu ihracatımızı, kendi markamız, teknolojimiz, dizaynımız ve katma değeri yüksek ürünlerimizle daha da artırmayı hedefliyoruz. Bunun için de Ar-Ge yatırımlarına ağırlık veriyoruz" dedi.
RUS PAZARI: İki yıl önce satın aldıkları Grundig markasıyla hızlı büyüdüklerini de belirten Eyüboğlu, "Grundig, Almanya’da bilinirlik açısından dördüncü büyük marka. Sadece Grundig’in 544 patenti var. Kasım ayında faaliyete geçecek, üretim kapasitesi 750 bin adet olan Rusya’daki yeni fabrikamızla 2007 yılında 70 milyon Euro ciro ve yüzde 5’lik pazar payı hedefliyoruz" dedi. Rusya’nın büyük bir Pazar olduğuna da değinen Eyüboğlu, "Bu Pazar. Türkiye ve Avrupa’dan sonraki üçüncü öncelikli pazarımız. Buna rağmen, 700 bin adetlik üretim kapasitemizin 400 bin adedini ilk yıldan satmayı planlıyoruz" diye konuştu. Türkiye’nin Almanya 2006
Dünya Kupası finallerine katılamamasının hedeflerini de etkilediğini belirten Eyüboğlu, "Eğer Almanya’ya gidebilseydik, iç pazarda satışlarımız en az yüzde 10 artardı" dedi.
Akıllı televizyonFUARDA sergilenen ve Grundig’in 2 milyon piksel çözünürlüklü Full HD LCD televizyonları normalden 6 kat daha iyi görüntü elde edilmesini sağlıyor. HD Evolution adlı bu televizyon, bir sonraki karenin ne olacağını önceden algılıyor, böylece sonraki kareye geçerken görüntüde kapukluk yada atlamaların yaşanmasını engelliyor. Aynı televizyonun Fine Arts modeli ise aliminyum şasesiyle dikkat çekiyor. Beko’nun televizyon yayınlarını hard diskine kaydetme özelliği olan diğer ürününde ise kapı çaldığında yayını durduruyor. Daha sonra, DVD’de
film seyreder gibi kaldığı yerden TV yayınının izlenmesine imkan sağlıyor.
Veriler prizden aktarılacak
BEKO’nun Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (IFA) bu yıl sergilediği ürünler arasında yer alan Box and Glass, aralarında kablo bağlantısı bulunmayan bir ekran ve kutudan oluşuyor. Ekran, evin istenen yerine konulabiliyor. Kutu görüntü kirliliğine neden olmayacak şekilde evde herhangi bir yerde saklanabiliyor. DVD, set top box gibi ürünler de bu kutuya bağlanabiliyor. DMA (Digital Media Adapter) ev network sistemi ise PC ve televizyon arasında kablosuz iletişim sağlıyor. Birbirleriyle haberleşen bu ürünler sayesinde evlerde kablo kullanımı en aza iniyor. Beko Elektronik, Intel Viiv teknolojisi sayesinde de ev haberleşme sistemini ilk teşhir edenlerden biri oluyor. Intel Viiv teknolojisi film, resim ve müzik paylaşımına fırsat tanıyor.
Ses ve görüntü artık cepte
BEKO Elektronik’in ürettiği PMP (Portable Media Player) IFA’da sergilenen yeni ürünlerden birini oluşturuyor. Cihaz, içerisindeki bellek farklı formatlardaki bilginin dijital ortamlarda saklanmasını mümkün kılıyor. PMP’ler farklı formatlarda video, ses veya dijital görüntüyü yükleyebilmesi ve oynatabilmesi sayesinde işlevselliğiyle ön plana çıkıyor.
Fotoğraflara dijital resim çerçevesi
BEKO’nun dijital resim çerçevesi, standart resim çerçeveleriyle hemen hemen aynı boyut ve şekle sahip. LCD ekranlı bu cihaz, müzik ve görüntü dosyalarını oynatmak için farklı ses ve görüntü formatlarını da destekliyor.