Avrupa sedan pazarını üreteceğimiz yeni bir modelle canlandırırız

Güncelleme Tarihi:

Avrupa sedan pazarını üreteceğimiz yeni bir modelle canlandırırız
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2012 00:00

Tofaş CEO’su Kamil Başaran, Avrupa’da sedan pazarının yok denecek kadar az olduğunu fakat bunun hiç olmayacak anlamına gelmediğini belirterek, “Türkiye’de üreteceğimiz başarılı bir sedanla Avrupa’daki pazarı bile canlandı-rabilirsiniz. Türkiye’de ise hatchback büyük potansiyel” dedi.

Haberin Devamı

TOFAŞ, Bursa fabrikasındaki üretim kapasitesini, yeni modellerle 400 binden 550 bine çıkarmaya hazırlanıyor. Tofaş için artık en ucuz otomobili üretme fikrinin doğru olmayacağını söyleyen Tofaş CEO’su Kamil Başaran, “En ucuzu üretmek avantajlı olmadığı gibi en kaliteliyi üretmek de bir rekabet avantajı getirmez. Doblo ve Fiorino gibi fark yaratacak ürünler geliştirmemiz gerekiyor. Avrupa’da sedan pazarı yok denecek kadar az fakat bu hiç olmayacak anlamına gelmiyor. Burada üretilecek başarılı bir sedanla Avrupa’daki pazarı bile canlandırabilirsiniz. Sedan pazarı olan Türkiye’de ise, hızla gelişen kompakt hatchback segmenti de büyük bir potansiyel. Tofaş olarak bu da bizim ilgimizi çekiyor. Fiat’ın Brezilya’da geliştirdiği Siena ya da Çin’de üreteceği Viaggio sadece o pazarlara özgü kalacak modeller değil” diye konuştu.
Yeni ürünlerle kapasite artacak
Tofaş olarak 550 bin hedefinin şimdi konulmazsa vizyonsuz olarak görülebileceğini belirten Başaran konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bursa’daki fabrikamızda üretimimizi 550 binli rakamlara kadar çıkarmamız lazım. Koyacağımız yeni ürünlerle beraber, amacımız endüstriyel anlamda büyüklüğü yakalamak, endüstriyel anlamda dünya ile rekabet eder hale gelmek. Ortaklarımızla beraber sürekli bunun peşinde gidiyoruz. Dolayısıyla 550 binlik üretimi konuşmayan bir yönetim vizyonsuz bir yönetimdir. Bugün yapmış olduğumuz kurgularla beraber hem ülkenin ekonomisine katma değer yaratmak, hem de Fiat’ın olması gereken noktaya gelmesi için çalışıyoruz. Fiat’ın marka olarak da, yaptığı yeni ortaklıklarla beraber, gerek Chrysler, gerek Jeep, bütün bunların getireceği nokta en az 550 bin olması lazım. Planlarımızı buna göre yapıyoruz.”
Chrysler yatırımı
Başaran, geçtiğimiz hafta Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın Chrysler’in Türkiye’de yatırım yapacağına ilişkin açıklamasıyla ilgili olarak ise şunları söyledi: “Chrysler özellikle Kuzey ABD’de çok iyi işler yaptı. Kuzey ABD’deki Chrysler’in dip hesapları çok pozitif çıktı. Bu bir de cesareti beraberinde getirdi. Mutlaka Chrysler ortaklık öncesi ve ortaklık sonrası planlarında Türkiye’ye ile ilgili bir takım planlamalar yapıyor anladığımız kadarıyla.
Ümit ediyorum daha somut bir şey çıkar ortaya paylaşırız. 550 binlik üretim hedefimizde Chrysler’in burada herhangi bir üretim yapabileceği ile ilgili bir çalışmamız yok” cevabını verdi.

Haberin Devamı

Yeni Linea 34 bin 360 liraya satışa sunuldu

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de toplam binek otomobil pazarında satışların yüzde 50’sini sedan karoserli modellerin oluşturduğu bilgisini veren Fiat Marka Direktörü Okan Baş, “Türkiye’de satılan her 10 sedan otomobilden 8’ini küçük ve kompakt sınıflara ait modeller oluşturdu. Biz de yıl sonuna kadar toplam 45 bin adetten fazla Fiat Linea satışı hedefliyoruz” diye konuştu. İlk olarak 2007 yılının ilkbahar aylarında Türkiye’de satışına başlanan ve aradan geçen 5 yıl sonrasında 85 bine yakın müşterinin tercihi olan Fiat Linea, 25 milyon dolarlık yatırımla yenilendi. Linea, özellikle iç mekanda gerçekleştirilen çarpıcı değişiklikleriyle bir adım öne çıkıyor. Fiat’ın yeni nesil tasarım anlayışı kapsamında ön ve arka bölümlerde yapılan dinamik değişimlerle iddiasını arttıran Linea, konfor özellikleri zenginleştirilmiş Easy, Urban ve Lounge adı verilen 3 yeni donanım paketine kavuştu. Nisan ayı boyunca 34 bin 360 liradan başlayan kampanyalı anahtar teslim satış fiyatıyla pazara sunulan Yeni Fiat Linea, 1.4 litre 77 beygir benzinli ve 1.3 litre 95 beygir, 1.6 litre 105 beygir Multijet dizel motor seçeneklerine sahip.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!