Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2011 00:00
İngiltere merkezli Diageo’nun Mey İçki’yi 2.1 milyar dolara satın alarak alkollü içki sektöründe son yıllarda yaşanan en büyük işleme imza atması İngiliz basınında da geniş yer buldu.
Daily Telegraph gazetesinin İş Dünyası ilavesinde geniş bir şekilde ele alınan konuyla ilgili 2.1 milyar dolarlık bedelin İngiliz Diageo’nun 10 yıldır ödediği en yüksek ücret olduğuna dikkat çekildi. İngiliz gazetelerinden Independent ise, Mey İçki’nin Türkiye’de alkollü içki piyasasında neredeyse yüzde 70 pazar payı olduğuna işaret edildi.
Avrupa’nın performansı düştü
The Times, İngiliz Diageo’nun viski markası Johnnie Walker gibi tanınmış ürünlerini Türkiye’de daha fazla satmayı planladığını belirtti. Daily Mail gazetesi ise, Avrupa’da pazar daralırken, Diageo’nun Türk piyasasındaki en büyük oyuncu olan Mey İçki’yi alarak daldığını söyledi. Daily Mail “Krizin vurduğu Avrupa düşük performans gösterirken, Diageo umutsuz bir adımla, Türkiye’ye daldı. Dünyanın en büyüğü Diageo, anasonlu içki rakıda pazarın yüzde 80’ini kontrol eden, aynı zamanda lokal vokta da üreten Mey’i aldı. Türk orta sınıfı top markaları içme eğiliminde” değerlendirmesinde bulundu.
Sadece rakıyı kapmadı
İngiltere’nin sol eğilimli gazetesi the Guardian ise şu tespitlerde bulundu: “Diageo sadece, Türkiye’nin favori içkisi rakının liderini almadı aynı zamanda hızlı büyüyen pazara da giriş yaptı. Kendi markalarını da orada güçlendirmeyi planlıyor.”
Financial Times: Diageo’nun önünde siyasi risk var
MEY İçki’nin satışı, dünyanın önde gelen ekonomi gazetesi Financial Times’ta da geniş yer buldu. Türkiye’nin 5.5 milyar dolarlık alkol pazarına dikkat çeken Financial Times, 2005’ten bu yana piyasanın üçte iki büyüdüğünü aktardı. “Diageo’nun bundan yararlanma stratejisinin önündeki en büyük risk, siyasi” diyen gazete şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’de iktidardaki AK Parti, alkol karşıtı bir üslubu teşvik ediyor, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan içki içmiyor. Son dönemde reklam sınırlaması dahil içki tüketimini azaltmaya yönelik önlemler, Diageo’nun, markalarını Mey İçki’nin dağıtım kanalları aracılığıyla tanıtma stratejisine zarar verebilir.”