Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin 2010 yılında otomotivde gösterdiği dünya çapındaki performans ve büyüme, yabancı yöneticilere görev sürelerini uzattırıyor. Geçmişte ekonomik krizler nedeniyle büyük tecrübe kazanıp, Türkiye’yi kariyerlerinde atlama tahtası olarak gören yabancı yöneticiler, artık daha fazla kalmak için mücadele veriyor. Bugün bir çok yabancı yönetici Türkiye’den ayrılmamak için sözleşmeleri dolmasına rağmen özel istekle görev sürelerini uzatmaya başladı.
Eckardt’tan sonra Vieux
Nisan ayında görev süresini 2 yıl uzatan Volvo Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt’ın ardından Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux da sözleşmesine bağlı olarak ilk etapta görev süresini 1 yıl uzattı. “Şu an gitmek çok canımı sıkar” diye konuşan Vieux, Avrupa’da otomotivin hüzünlü bir tablo çizdiğini bu yüzden pazarın ilerlediği ülkelerde görev yapmanın kariyerleri adına çok daha iyi olduğunu belirtti.
Yapacak çok şey var
Türkiye’de yapılacak daha çok şeyin olduğunu kaydeden Vieux, görev süresini uzatmakla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Normalde sözleşmelerimiz 3 yıllık oluyor. 3 yıl dolduğunda karşılıklı anlaşma ile 1 yıl uzatma imkanı var. Kişi, ülke, markanın ülkedeki konumu gibi faktörler doğrultusunda en fazla 5 yıla kadar uzayabiliyor. Bana sorarsanız ben hiç gitmek istemiyorum. Türkiye’de potansiyel var, hep söylüyorum. Türkiye’de birçok şey olacak dolayısıyla hangi an olursa olsun ayrılmak kolay olmayacak. Türkiye’de yapılacak çok şey var. Mesela Türkiye’de hep beraber vergilendirmede gelişme yaşamalıyız. Birlikte hibrid ve elektrikli yeni teknolojili araçların pazara girişini oluşturmalıyız, bu gelişimi yaşamalıyız. Türkiye’de çok ilginç işler var yapacağımız. Türkiye’de pazar farklı bir yapıya sahip. Böyle olmasaydı zaten bugünkü gibi bir gelişme de gösteremezdi.”
1 milyon kutlamasına gelirim
2010’un otomotivde Türkiye için rekor yılı olarak tarihe geçeceğini ama bu rakamın bile potansiyel açısından yeterli sayılmadığını kaydeden Vieux, “Burada olmasam bile Türkiye’de 1 milyon araç satışına ulaşıldığında kutlamak için geleceğim. Bu kesinlikle olacak” diye konuştu.
Anadolu’ya açılmalı
Vieux, küresel krizin geride kaldığını ve otomotiv sektörü için artık Anadolu’nun gelişiminin çok önemli olduğunu ifade ederek, şunları dile getirdi: “Anadolu’yu yeterince işlemiyoruz. Büyük kentlerde yükselen dalganın üzerinde sörf yapıyoruz. Anadolu daha gelişmeli. Türkiye’de araçların neredeyse yüzde 80’i kredi ile satılıyor. Anadolu’da yaşanacak ekonomik gelişme sonucunda inanılırlık artacak, avantajlardan daha fazla faydalanacaklar.”
Türkiye Afrika pazarını Avrupa’dan önce keşfetti
YURTDIŞINDAN bakıldığında halen Türkiye’nin iyi tanınmadığını vurgulayan Jean Pierre Vieux, “Geçenlerde Fransa’dan bir yetkili ile toplantıdaydık. Türkiye’deki satış artışının kambiyo rakamları ile ilgili olduğunu söyledi. Bu düşünceleri bir tarafa bırakıp artık biz şu an gerçekleşen yüzde 37’lik artışı anlatmalıyız” diye konuştu. Türkiye’yi tanımamanın artık kayıp olduğunu ifade eden Vieux, “Türkiye coğrafi konum olarak çok önemli bir yerde. Ortadoğu için de bir koç başı. Afrika’da potansiyel bir pazar var ve Türkiye bunu Avrupa’dan önce anladı” dedi.
Dünyada en çok Peugeot satılan 6’ncı ülkeyiz
2010 yılında 43 bin adetlik satış ile Peugeot’nun tüm dünyadaki 6’ıncı büyük pazarı olacaklarını kaydeden Jean Pierre Vieux, “Pazar payı olarak baktığımızda ise yüzde 6 ile 5’inci ülkeyiz. Önümüzdeki ülkeler sırasıyla Fransa, Almanya, İspanya ve İngiltere. Otomobil tedariği isteğimde artık kulak veriyorlar. Hatta ‘Daha fazlasını yapar mısın?’ diye soruyorlar. Bu doğrultuda Nisan ayında satışa sunacağımız 508’in de etkisiyle 2011 yılında 50 bin adetlik satış hedefliyoruz” diye konuştu. Aralık ayında hedeflerinin 7 bin adedi aşmak olduğunu söyleyen Vieux, daha önce ay bazında Türkiye’de böyle bir satış rakamına ulaşamadıklarını hatırlattı. Peugeot’nun Türkiye pazarındaki yerinin yüzde 8-10 arasında bir pazar payı olduğunu söyleyen Vieux, şöyle konuştu: “Peugeot Türkiye’de hafif ticari araç pazarının yüzde 84’üne hitap ediyor. Bu sayede pazar payı yüzde 9 ila 12 arasında. Binek otomobilde ise pazarın yüzde 53’üne hitap eden modelleri var. Burada da pazar payımız yüzde 4 seviyesinde. Dolayısıyla biz pazarın yüzde 100’üne hitap ettiğimiz takdirde bu pay yüzde 8’i aşacaktır. Şu anki arzımızla bu oranı gerçekleştirmiş durumdayız.”
2012’deki Cumhurbaşkanlığı seçimi belirleyici olacak
TÜRKİYE’nin artık güvenilir bir ülke olduğunu ve 2001 yılından bu yana istikrarın yerleştiğini kaydeden Jean Pierre Vieux, “Başbakan Tayyip Erdoğan, ‘kriz teğet geçti’ açıklamasında haklıydı. Global kriz döneminde Türkiye’ye baktığımızda haklı olduğunu görüyoruz. Zaten teğet geçmese bu yıl otomotiv pazarı 750 bin adetlere çıkabilirmiydi” diye konuştu. 2010 yılında otomotiv pazarının 750 bin adede yakın bir satışla kapanacağını öngeren Vieux 2011 yılına ilişkin ise şunları söyledi: “Türk otomotiv pazarının 2011 yılında yüzde 7’lik bir gelişme ile 800 bin adet civarında olmasını bekliyoruz. Önümüzdeki yıl özellikle genel seçimler öncesinde pazarın çok güçlü olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla bizi 2011’deki seçimler değil 2012 yılındaki Cumhurbaşkanlığı seçimi düşündürüyor. Piyasalar açısından 2012 secimi daha belirleyeci olacak.”
Diğer Haberler
Otomotivde rekor için ‘Noel’ yasağı aşılmaya çalışılıyor
BU yıl beklentilerin yüzde 70 üstünde büyüyerek, 750 bin adede yakın bir satışla ÖTV indirimli 2009 yılının yüzde 34 üstünde kapatacağı tahmin edilen Türk otomotiv pazarının, aralık ayındaki en büyük sıkıntısı lojistik. Otomotiv sektörü yetkilileri Türk otomotiv tarihine ‘En çok araç satılan ay’ olarak girmesi beklenen Aralık’ta müşterileri hazır olan araçların sevkiyatı için mücadele verirken, bir çoğu Avrupa’da Noel tatili nedeniyle 24-27 Kasım’daki kamyon yasağına yakalanmamak için çaba gösteriyor.
Müşterileri hazır
Bünyesinde BMW, Land Rover, MINI, Aston Martin gibi lüks markaları barındıran Borusan Otomotiv’in İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız, “20 Aralık’ta yola çıkacak son araçlar eğer Noel tatili nedeniyle Avrupa’da yol yasağına yakalanmazsa BMW satışlarında bu ay 2 bin toplamda da 10 bin adedi geçeriz” dedi. Gelecek tüm araçların müşterisinin hazır olduğunu kaydeden Biryıldız, yasaklardan önce araçları getirmeye çalıştıklarını söyledi. Biryıldız, “Yasağa yakalanırsak 500-600 adet araç gelemez, bu da yılı 9 bin 500 adetle kapatmamızı sağlar” diye konuştu.
İkinci göğüs farkıyla
Audi Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro ise aralık ayındaki satışlarının lojistiğe bağlı olduğunu belirterek, şunları dile getirdi: “Bizim yurtdışı sevkiyatta bir sorun yok. Esas sıkıntı iç dağıtımda. Son iki hafta satışlar açısından çok yoğun olduğu için bu da sevkiyatımızı olumsuz etkiliyor. Yurtdışını ayarladık, 26’ısına kadar gemiler geliyor. Eğer sevkiyatta sorun olmazsa Audi, 1500 adet araç satışıyla yılı 10 bine yakın bir seviyede kapatır. Lüks sınıfta Mercedes’in ardından ipi göğüs farkı belli edecek. Ya biz ya BMW son haftaki sevkiyatlara bağlı olarak ikinci olacak.”
Tarihi ARALIK
KASIM ayı başında 120 bin olarak öngörülen Aralık satışları şu an 140 bin adede çıkmış durumda. Şu ana kadar ay bazında en fazla satış 104 bin adetle 2005 Aralık’ta gerçekleşmişti. 2010 Aralık ayı 104 binin üzerine çıkarak yeni rekoru kırmış olacak. eni rekorla tarihe geçecek.
İtalyanlar Prius’u son 10 yılın en iyisi seçti
İTALYA’nın etkin spor ve otomobil gazetesi ‘La Gazzetta dello Sport’ son on yılın en iyi on otomobillerini seçti. Otomobil editörü Carlo Canzano ve ekibinin ekibi 2000-2010 yılları arasında denedikleri 650 kadar otomobil arasında Toyota Prius, ‘Son 10 yılın En İyi ve Kusursuz Otomobili” seçildi. Bu seçimi yaparken otomobilin dizaynı, kullanım şeklini, yakıt harcamasını, kazalara dayanıklılığını, güveliğini, konforunu, motor gücünü, seriliğini, kalite fiyat endeksi koşullarını sınavdan geçirdi. Prius’in arkasından, Porche Cayenne ikinci sırayı alırken, Mini Cooper ise üçüncü sırada yer aldı. Smart’ın 4, Fiat Panda’nın 5’inci sırada yer aldığı listede Nissan Qashqai 6, Volkswagen Polo 7, Alfa Rome 147 8, Ferrari Enzo 9 ve Volvo V70 10’uncu sırada yer aldı./Reha ERUS
ABD’ye Connect ihracatı 2011’de yüzde 50 artacak
FORD Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, 2011 yılında Amerika’ya Transit Connect ihracatlarının yüzde 50 artacağını söyledi. Gölcük’te ürettikleri ve New York taksi ihalesinde de finale kalan modelleri Transit Connect’in Amerika’da taksi ve servis aracı olarak yoğun talep gördüğünü belirten Otay, “Amerika’nın bir çok eyaletinde taksi şirketlerinden ve özellikle postanelerin Connect talebi artıyor. Bu doğrultuda 2011 yılında ABD’de satışların 30 bine ulaşmasını bekliyoruz” diye konuştu.