Güncelleme Tarihi:
Daha önce Marc Jacobs’ta CEO’luk ve Polo Ralph Lauren’de Uluslarası Marka Gelişim Başkanlığı gibi görevlerde bulunan Scott Bowman, Amerika ve Asya’da giyim perakedesinin ve lüksün iyi iş yapmaya devam ettiğini belirterek, “Zarar açıklayan lüks markalar var. Avrupa’da performansı gerileyen moda markaları da oldu. Avrupa odaklı markalar bu süreçte kriz etkisiyle zora girdi” dedi. Avrupa’da en çok Yunanistan, İspanya ve İtalya’da işlerin yavaşladığına dikkat çeken Bowman, krizde tüketici güveninin düştüğünü söyledi.
Çin’den kurtarıcı etkisi
Ancak yine de ekonominin söylendiği kadar kötü olmadığına değinen Bowman şöyle konuştu: “Fakat ekonomik krizler bir yanıyla tamamen psikolojik. Bunu iyi yönetmek gerekiyor. Çin hem pazar olarak hem de tüm dünyayı dolaşan Çinli turistler sayesinde ‘kurtarıcı’ etkisi yapıyor. Bu dönemde markalar dünyada farklı bölgelere odaklanmanın, riskleri dağıtmanın önemini iyice kavradı. Avrupa’da turist alışverişi olmasa rakamlar daha kötü olabilirdi. Bir yanıyla moda ve lüks insanlara iyi gelen bir şey. İyi hissetmek için alışveriş yapıp, kendilerini ödüllendiriyorlar. Terapi gibi.”
Türkiye’de hâlâ agresif büyüyebiliriz
TÜRKİYE’de Nine West’in 42 mağaza ve toplamda 72 satış noktasına ulaştığını anlatan Scott Bowman, “Yıl sonuna kadar 3-4 mağaza daha açacağız. Türkiye’de hâlâ agresif büyüyebiliriz. Burası marka kültürünün yüksek olduğu bir pazar. Türk ayakkabı markaları fiyat savaşına girmeyerek, kaliteyi öne çıkarıyor. Bu çok iyi bir şey” diye konuştu.