Avrupa için 6 renkli TV yaptık Telefunken’le dünyaya açılıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Avrupa için 6 renkli TV yaptık Telefunken’le dünyaya açılıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 10, 2006 00:00

Profilo Telra’nın CEO’su Göksen Körezlioğlu, yaptıkları lisans anlaşması sonrası Telefunken markasıyla dünyaya yeniden açılacaklarını belirterek, Texas Instruments işbirliğiyle geliştirdikleri daha canlı görüntüler elde edilmesini sağlayan 6 renk HD Ready televizyonları Avrupa’ya ihraç edeceklerini açıkladı.

AVRUPA’da Telefunken markasının kullanımına ilişkin lisans anlaşması imzalayan televizyon üreticisi Profilo Telra, 6-7 milyon dolar yatırımla daha canlı görüntüler ve sıradışı renkler elde edilmesini sağlayan ’6 renk’ HD (yüksek çözünürlük) Ready DLP (Digital Light Processing-Dijital Işık İşleme) televizyonları piyasaya sunuyor. Profilo Telra CEO’su Göksen Körezlioğlu, Telefunken Licences GmBH ile yaptıkları lisans anlaşmasıyla Telefunken markasının Profilo Telra teknolojisiyle yeniden bir dünya markası olması yolunda altyapının kurulduğunu söyledi. Telefunken bünyesinde 20 bin patent bulunduğunu aktaran Körezlioğlu, "Telefunken markasıyla dünyaya yeni bir açılış yapacağız. Yeni müşteri kitlesine ulaşacağız. 2007 için ciro hedefimiz 1 milyar dolar" dedi.

ÜRETİM TÜRKİYE’DE: Körezlioğlu, 6-7 milyon dolarlık yatırımla Texas Instruments 6 renkli Brilliant Color teknolojisiyle geliştirilmiş yeni HD Ready DLP televizyonları Türkiye’deki fabrikalarında üretip, Avrupa’ya ihraç edeceklerini açıkladı. Körezlioğlu, "6 renk işleme teknolojisinde, DLP (Digital Light Processing- Dijital Işık İşleme) teknolojisinde kullanılan temel üç renk olan kurmızı, yeşil ve maviye, sarı, parlak mavi ve yoğun kırmızı olarak üç rengin eklenmesi ile DLP televizyonlardaki renk uyumu ve parlaklığı en üst seviyeye çıkacak. Böylece video renk skalasındaki renk standartlarının ötesine geçilecek. Bu ürünler daha verimli, ekonomik ve enerji açısından da daha başarılı. Ürünlerimiz sektörü hareketlendirecek ve ses getirecek" diye konuştu.

IŞIK DİJİTALLEŞTİRİLDİ: DLP teknolojisiyle ışığı dijitalleştirdiklerini ve bu proje için Texas Instruments ile çalıştıklarını aktaran Körezlioğlu, 4-5 temel renk teknolojisiyle üretilmiş dünyanın ilk HD Ready LCD televizyonlarını da IFA’da tanıtacaklarını belirtti. Körezlioğlu, yeni ürünleriyle ilgili şu bilgileri verdi: "Renk paletinde önce 5 renge ulaştık daha sonra bunu 6 renge taşıdık. Genoa Color Technologies teknolojisiyle 4-5 temel renkli LCD televizyonlar ilk kez Telefunken markasıyla tanıtılacak. Bu teknolojide, görünürdeki aşırı parlaklık dengelenerek fazla parlaklık nedeniyle harcanan güç tüketimi en aza indiriliyor."

ÜST GELİR GRUBU: Yeni ürünlerinin hepsini ilk defa eylülde Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlenen tüketici elektroniği fuarı IFA’da tanıtacaklarını aktaran Körezlioğlu, bütün parçalarını Türkiye’de üretecekleri 6 renk HD Ready DLP ve 4-5 temel renkli LDV TV’lerin üst gelir grubuna hitap edeceğini kaydetti.

2007 ciro hedefi 1 milyar dolar

AVRUPA’da pazar paylarını yüzde 11’e çıkardıklarını ve bunun yüzde 7’sini Telefunken’in oluşturduğunu dile getiren Göksen Körezlioğlu, "Geçen yıl 550 milyon dolar ciro elde ettik. Bu yıl 700-750 milyon dolar ciro bekliyoruz. 2007’de ise, 1 milyar dolar ciro hedefliyoruz. Avrupa için üretimin 1 milyon 750 bin-2 milyon adetin altında kalmayacak" diye konuştu.

Kablosuz TV de var

PROFİLO Telra, Telefunken markasıyla Almanya’nın Berlin şehrinde düzenlenecek tüketici elektroniği fuarında kablosuz dijital LCD plazma televizyonları ve HD TV ürünlerini de sergileyecek. VIXS kablosuz protokolü ile üretilen Telefunken kablosuz televizyonlar, DVD kalitesinde görüntü sağlayacak. Bu ürünle evlerdeki kablo kirliliğine son verilmesi hedefleniyor. 180 dpi çözünürlükte Full HD 37 inç ve 42 inç LCD TV’ler ise, standart çözünürlük değerinden dört kat daha fazla çözünürlüğe sahip.

Avrupalılar patent işinin suyunu çıkardı

GÖKSEN Körezlioğlu, Telefunken için Türkiye’de üretim yapacaklarını, Telefunken’in tek fabrikasının Türkiye’de olacağını belirterek, Türkiye’deki ürünlerin satışını BSH vasıtasıyla gerçekleştirdiklerini, Avrupa’da ise pazarlamayı büyük mağazalar, Almanya’daki bayiler ve kendi distribütör şirketleri aracılığıyla yapacaklarını bildirdi. Körezlioğlu, Türk televizyonlarının Avrupa’ya girişinde bazı sıkıntılar olduğunun belirtilmesi üzerine de, şunları söyledi: "Biz askeriz, Uzak Doğulu üreticiler sivil. Meyve veren ağacı taşlarlar. Avrupa’da çok fazla TV üreticisi kalmadı. Bize kalırsa bu işin suyunu çıkarmışlar. Neredeyse ayakkabı bağcığını patente bağlayacaklar. Bundan sonra lisans ve patent gelirleriyle yaşamayı hedeflemişler. Türk TV üreticileri Avrupa’da çok büyük paya sahip. Lisans ve patent anlaşmaları yapmamıza rağmen sorgulanmaktayız. Türk üreticiler olarak kendi patentlerimizi oluşturmalıyız. Türk Patent Enstitüsü’nden arayarak ’sizin bu sorunlarınıza çare bulabiliriz, sizin sıkıntılarınızı giderelim’ dediler. Türk elektronik sektörü 3 defa anti damping soruşturması geçirdi. Hepsini atlattık. Her yıl ihracatımız daha da artıyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!