Oluşturulma Tarihi: Eylül 24, 2006 20:24
Limak International Hotel-Resorts Oteller Zinciri Koordinatörü Kaan Kaşif Kavaloğlu, turizmde yaşanan sıkıntıya karşın iç pazarda Avrupa fiyatlarını uygulayarak darboğazdan çıkabildiklerini açıkladı.
Kavaloğlu, "Olumsuz tepkiler aldığımız zamanlar oldu ve bizi ucuz satmakla itham ettiler ama sonuç ortada. Pazarlama sistemimizde o fiyatlar hep optimum noktalarda kaldı" dedi. Kavaloğlu terör ve kuş gribi başta olmak üzere çeşitli nedenlerden kötü bir dönemden geçen turizm sektörünün yaşadığı sıkıntılardan kur değerlemesi yapıp Türk parasını fiyatlara yansıtarak aştıklarını belirtti. Kavaloğlu, Alman turist sayısının yüzde 22.36, Hollandalı turist sayısı yüzde 29.52, Avusturyalı turist sayısının ise yüzde 15.93 azaldığını vurguladı. Limak Grubu’nun bu kötü gidişlerden az zarar görmesinin nedenin ise "pazarları bölümlendirmek" olduğunu söyleyen Kavaloğlu, "Yani tek pazara veya tur operatörüne bağımlı kalmıyoruz. Bizim başarımızın sırrı gereken tüm yerlerde pazarlama yapmamızdır" dedi. Kavaloğlu, fiyatların bu yılın geçen yıla göre özelliklede Antalya’nın bazı bölgelerinde hatırı sayılı bir düşüş gösterdiğini anlattı. Bunun nedenlerinden birinin arz-talep dengesinin arzın aleyhine önmesi olduğunu ileri süren Kavaloğlu, bu durumun fiyatlamaya direk yansıdığına işaret etti. Fiyat düşüşünün bir diğer nedeninin ise tesislerin rekabet ortamına daha fazla girmek zorunda kaslı olduğunu belirten Kavaloğlu, bunun "Herkes 5 yıldızlı iken hangisinin tercih edileceği" ayrımından kaynaklandığını ifade etti. Kavaloğlu, bu noktada farklılaşmadan sonra markalaşmanın önemini vurguladı. Kavaloğlu, Türkiye’nin kötü imajı nedeniyle rezervasyonların iptal ettirenler olduğunu da vurguladı.