Güncelleme Tarihi:
KURUMSAL kimlik çözümleri ve açık hava reklamcılığı sektöründe faaliyet gösteren Say Reklam, Almanya’nın en köklü kurumsal kimlik çözümleri şirketi IMM’yi satın aldı.
ŞİRKETLERE yönelik kurumsal kimlik çözümleri ve açık hava reklamcılığı sektöründe faaliyet gösteren Say Reklam, Almanya’nın en köklü kurumsal kimlik çözümleri şirketi IMM’yi satın aldı. Say Reklam Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Güldoğan, satın alma dahil, yurtdışı ağının genişletilmesi ve pazar payının artırılması için 4 milyon 500 bin Euro’luk yatırım planladıklarını ifade etti. Güldoğan, “İki yıl içinde 18 Avrupa ülkesinde ürünlerimizi satan ve projelerimizi yöneten franchise’lara sahip olmayı, üç yılın sonunda da ihracat rakamımızı 20 milyon Euro’ya yükseltmeyi hedefliyoruz” dedi. Mahmut Güldoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Say Reklam olarak şu anda sadece Türkiye’ye değil tüm dünyaya yeni bir iş modeli sunuyoruz. Beş yıl içinde Avrupa’nın en büyük firması olma hedefiyle hareket ediyoruz.”
Franchise modelinin kopyalanması güç bir model olduğunu belirten Güldoğan, Tüm üretimin Türkiye’de yapılacağını anlattı.
250 YENİ İSTİHDAM
3 yıl içinde 250 kişilik yeni istihdam yaratılacağını da vurgulayan Mahmut Güldoğan, Say Reklam’ın artan iş hacmi nedeniyle 2015 yılında 5 milyon TL’lik logo üretim hattı yatırımı yapacağını vurguladı. Say Reklam’ın kurumsallaşma ve sürdürülebilir büyüme konularında önemli adımlar attığını ifade eden Güldoğan, 2013 yılında Borsa İstanbul GİP’te gerçekleştirdikleri başarılı halka arz ile kurumsallaşma konusunda geldikleri noktanın teyit edildiğini belirtti. Say Reklam’ın GİP’te kalma süresinin haziran sonunda dolacağını hatırlatan Güldoğan, “İkinci Ulusal Pazar’a geçiş için müracaatımızı temmuz ayı içinde yapacağız. Yeni bir halka arz için henüz tanımlanmış bir takvimimiz yok, ancak iç ve dış gelişmeleri yakından takip ediyoruz” dedi.
Türkiye’nin dinamizminden yararlanmak istedik
IMM Genel Müdürü Peter Beer ise, IMM’nin bugüne kadar Avrupa ve dünyada 25 bin proje gerçekleştirdiğini belirterek, “Bundan sonraki büyüyemizde Türkiye ekonomisinin dinamizminden yararlanmak istiyoruz. Bizi satın almak isteyen farklı şirketler vardı. Ancak biz global piyasalarda büyüme vizyonumuzla örtüşen SAY Reklam’ı tercih ettik” dedi.
Vakıfbank’ın tahviline rekor talep geldi
VAKIFBANK orta vadeli tahvil ihraç programını kapsamında, Hazine Müsteşarlığı dışında, Euro cinsi yurt dışı tahvil ihracını gerçekleştirdi. 5.3 milyar Euro seviyesinde rekor düzeyde yatırımcı talebinin geldiği 500 milyon Euro tutarında 5 yıl vadeli işlemin getirisi yüzde 3.65, kupon oranı ise yüzde 3.50 olarak gerçekleşti. Yatırımcı sayısı olarak da rekor kıran işleme, aralarında merkez bankalarının da bulunduğu 450’nin üzerinde kurumsal yatırımcı talep gösterdi. Talebin güçlü olması, ihracın başlangıç gösterge fiyatı olan yüzde 4 seviyesinden 35 baz puan aşağıda, yüzde 3.50 kupon oranı ve yüzde 3.65 nihai getiri oranı ile fiyatlanmasını sağladı. VakıfBank Genel Müdürü Halil Aydoğan, “Söz konusu ihraç, Bankamızın yurt dışı borç sermaye piyasalarındaki (debt capital market) öncü konumunu pekiştirmiştir” dedi.
Denizbank’a 360 milyon dolar kaynak
DENİZBANK, HSBC, Standard Chartered Bank ve Sberbank Europe öncülüğünde, Avrupa Yatırım Bankası (EIB) ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) da yatırımcı olarak katıldığı toplam 360 milyon dolar tutarında, 8 yıla kadar vadeli seküritizasyon kredisi sağladı. DenizBank Genel Müdürü Hakan Ateş, kredinin 240 milyon dolarlık kısmının tarım ve kamu finansmanı alanında kullandırılacağını söyledi. Ateş “Söz konusu işlem, DenizBank’ın uluslararası ticari ve kalkınma bankaları ile yoğun ve kuvvetli işbirliğinin de önemli bir göstergesi. Uzun vadeli bu kredinin minimum 240 milyon Dolar’lık kısmını, tarım ve kamu finansmanı alanlarındaki müşterilerimizin finansmanı için kullandıracağız” dedi.
Eğitim için tasarruf şart
ING Bank, Babalar Günü yaklaşırken, Avrupa’da ebeveynlerin tasarruf hedefleri üzerine yapılan araştırmasını yayınladı.
ING Bank’ın Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 13 Avrupa ülkesini kapsayan uluslararası araştırmalarından Babalar Günü özel araştırması sonuçlandı. Avrupalı ebeveynlerin tasarruf hedeflerini ve bu hedefler içerisinde çocuklarına ayırdıkları payı ortaya çıkarmayı hedefleyen araştırma, Avrupa’da anne ve babaların, evde yaşayan bir çocuk olsun veya olmasın, çocuklarını finansal kararlarında öncelikli tuttuğunu gösteriyor. Avrupa genelinde; anne ve babaların tasarruf hedeflerinin temelinde çocuklarının geleceği yatıyor. Çocuklar için en fazla birikim yapan babalar İtalya, anneler ise Lüksemburg’da bulunuyor.
Araştırmaya göre, Türkiye’de çocukların eğitimi için yapılan tasarruflar Avrupa ortalamasının iki katından daha fazla. Avrupa genelinde çocukların eğitimi için tasarruf yapanların oranı yüzde 21.2 iken Türkiye’de bu oran yüzde 41.6.