Avrupa’da bisküviyi açma şekline takıldı ambalaj devi oldu

Güncelleme Tarihi:

Avrupa’da bisküviyi açma şekline takıldı ambalaj devi oldu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 30, 2010 00:00

A&G Ambalaj’ın Yönetim Kurulu Başkanı Çiçek Köksal, 30 yıl önce Avrupalıların bisküvi paketlerini nasıl açtığını görmesinin bu sektöre girmesinde etkili olduğunu söylerken, sektörün itici gücünün de ihracat ve sağlıklı yaşam trendi olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

Köksal, tesadüfler sonucunda girdiği ambalaj sektörünün, hem Türk ekonomisindeki gelişimin hem de sosyo-kültürel yapıdaki değişimin en iyi göstergelerinden biri olduğuna dikkat çekerken, bugün gıda sektöründe akla gelebilecek hemen her kuruluş için full otomatik ambalaj makineleri, robotlar ve tam otomatik taşıma sistemleri üreten, fabrikalara “anahtar teslimi” hatlar kuran A&G Ambalaj’ın tamamen ‘ihtiyaç’tan kurulduğunu anlattı.
Kırmızı bandın keşfi
Maden mühendisliği eğitimi alıp akademisyen olmak isterken, kendini koli bandı alıp satarken bulan Çiçek Köksal, 1982 yılından bu yana koli bantları, endüstriyel bantlar ve muhtelif amaçlı makinelerin üretimini yapıyor. Bugün sektörün en önemli firmalarından biri olan A&G Ambalaj’ın başında olan Çiçek Köksal, eşi ile birlikte bu şirketi kurmalarında, Türkiye’deki eksikliği görmelerinin etkili olduğunu aktardı. Köksal, bunu şöyle anlattı: “Bizim neredeyse bıçakla kanırtarak açtığımız bisküvi paketlerinde, o yıllarda Avrupa tear-tape (açma bandı) kullanıyordu. Bunun Türkiye için de bir ihtiyaç olduğunu o yıllarda fark ettik. Kısa sürede bu bandın paket üzerine adaptasyonunu sağlayacak aplikatörün prototipini yaptık, başarılı olduk ve mevcut bisküvi, sakız, sabun fabrikalarının büyük çoğunluğuna yabancı markaların yarı fiyatına kurduk. Tear-tape ülkemizde üretilmediğinden o yıllarda, yurtdışından ithal edip, sanayiciye bu konuda çözüm sunduk. Üstelik, bugün paketleri açarken işimizi kolaylaştıran, önemsemediğimiz o kırmızı-gold renkli açma bantları, gıda sektöründe kullanılması zorunluydu. Örneğin, bu aplikatör ve bant çalışması olmazsa bisküvi ihraç edilemiyordu. Sektöre bu çözümü sağlamış olduk.”
“Türkiye’de bir zamanlar pek çok ürün Avrupa standartlarında üretilmediği için değil, paket yapılamadığı için ihraç edemiyordu” diyerek, ambalaj sektörünün önemine dikkat çeken Köksal, sektörün o günlerden bu güne geldiği noktayı şöyle özetledi: “Türkiye’nin ihracatçı bir ülke haline gelmiş olması, sağlıklı yaşam trendininin Türkiye’de de etkili olması, bu sektörün hızlı gelişiminde önemli faktörler oldu. Artık sadece, paketin üzerindeki ince açma bantlarının aplikatörlerini değil, fabrikalar için robot sistemleri üretiyoruz. Üreticiye, ürünleri ürün hattına ve kolilere, paketlere yerleştiren robotlar, otomatik streç film sarma makineleri, yüksek kapasiteli şrink makineleri, koli hazırlama ve bantlama gibi makineleri, tam otomatik taşıma sistemleri gibi pek çok konuda yardımcı oluyoruz. Ve de sektör 20 yıl evvel ithal ettiği makineleri artık üretiyor.”

Haberin Devamı

Suriye ve Irak’tan büyük talep var

Haberin Devamı

A&G Ambalaj olarak değişik ısı, amaç ve koşullarda kullanılan tam 51 çeşit bant üreten teknolojiye sahip olduklarını belirten Çiçek Köksal, şunları söyledi: “Bugün ambalaj sektörü, Avrupa’dan kesinlikle geri değil. Bu yıl özellikle Suriye ve Irak gibi ülkeler başta olmak üzere çevre ülkelere satışlarda bir artış olması da bunun bir göstergesi.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!