Aslan BATUR
Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 2010 00:00
Kaleseramik Satış ve Pazarlama Genel Koordinatörü Bahadır Kayan, krizde seramik sektöründe birçok uluslararası şirketin zora girdiğini, ancak bu şirketleri satın almak yerine kendi markalarıyla büyümek istediklerini söyledi.
İtalya ve İspanya’da iflas eden çok şirket olduğuna dikkat çeken Kayan, “Almak isteyene Avrupa’da şirket çok. Ancak biz tedbirliyiz ve kendi markamızla büyümek istiyoruz. İtalyanların üçte biri, İspanyolların da yarısından çoğu kötü durumda. Aslında bu şirketlerin fiyatları uygun fakat bunları almadan önce banka borçlarını ve tesislerini de unutmamak gerekiyor. Bizim amacımız kendi markamızı dünyaya tanıtmak” diye konuştu.
Ortadoğu’ya kayıyor
İhracatlarının yüzde 70’ini oluşturan Avrupa pazarının bu yılki payının yüzde 50’ye gerilediğini anlatan Kayan, şunları söyledi: “Ekonominin ekseni Ortadoğu’ya kayıyor. Bu bizim sektörde de gerçekleşti ve yüzde 20’lik bu pay Ortadoğu ve Afrika ülkeleriyle, Türki Cumhuriyetlere kaydı. Buralardaki büyüme pazarlarına odaklanıyoruz. 5 kıtada 60 coğrafyaya ihracat yapıyoruz. Ülke bazında en büyük ihracat pazarımız, yüzde 8 ile İsrail. İsveç ve Birleşik Arap Emirlikleri de yüzde 5’erlik payla ikinci sırada geliyor. Biz ürünlerimizi o pazarın talebine göre şekillendiriyoruz. Örneğin Avrupalılar minimalist ve sade tasarımları tercih ederken Araplar daha çok gösterişli ürünleri seviyor.”
Türkiye’nin seramik tüketiminin 110 milyon metrekare olduğunu anlatan Bahar Kayan, şu açıklamaları yaptı: “Bu yıl 130 milyon metrekareye çıkacak. Sektörün önünde kişi başına kullanımında büyük bir trend var. 2007’de 165 milyon metrekare ile tavan seviyesindeydik. Bu yıl kriz öncesine dönüyor hissiyatı var. Bu yılın ilk altı ayda şirketimizin cirosu yüzde 30 oranında arttı. Brüt kâr ise yüzde 55 yükseliş gösterdi. Yıl sonundaki ciro hedefimiz 510 milyon TL’yi aşmak.”