Avrasya Geçişi’nde finansman tamam

Güncelleme Tarihi:

Avrasya Geçişi’nde finansman tamam
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2012 00:00

İSTANBUL trafiğini büyük ölçüde rahatlamasını sağlayacak ve 1.3 milyar dolarlık bütçeye sahip İstanbul Boğazı Avrasya Karayolu Geçişi projesi için 960 milyon dolar tutarındaki 18 yıllık proje finansmanı sağlandı.

Haberin Devamı

 Liderliğini Yapı Merkezi’nin yaptığı, Güney Kore’li SK Engineering and Construction ortaklığı ile kurulan Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) dün atılan imzalar ile önümüzdeki 30 sene boyunca tünelin yapım ve işletiminden sorumlu olacak.

4.5 YIL GERİ ÖDEMESİZ

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı ile Yapı Merkezi ve SK üst düzey yöneticileri ve ATAŞ temsilcileri ile ulusal ve uluslararası banka temsilcilerinin katıldığı imza töreniyle, Avrasya Geçişi projesinin finansmanı ilgili tüm aşamalar sonuçlandı. Sağlanan 4.5 yılı geri ödemesiz toplam 18 yıl vadeli kredi, bugüne kadar Türkiye’de özel sektör projelerine sağlanmış en uzun vadeli kredi olmasının yanı sıra özellikle Euro bölgesi bankacılık sektöründe yaşanan zorluklara rağmen oldukça düşük maliyet yapısı ile de öne çıkıyor.

Haberin Devamı

YATIRIMIN YÜZDE 78’İ

/images/100/0x0/55eadf53f018fbb8f89c17a7

Toplamı 1.3 milyar dolara yaklaşan yatırımın yüzde 78’ine yakın bir kısmına denk gelecek, 960 milyon dolar olarak yapılandırılan kredi Avrupa Yatırım Bankası (EIB), Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), Kore Exim Bankası (KExim), Kore İhracat Sigorta Kuruluşu’nun (Ksure) yanı sıra Standard Chartered Bank, Sumitomo Mitsui Banking Corporation Europe, Mizuho Corporate Bank tarafından sağlanırken, finansman paketine Türkiye’den Yapı Kredi Bankası,
Türkiye İş Bankası ve Garanti Bankası yer aldı. Ayrıca Deutsche Bank Hedging Bankası olarak anlaşmalarda yer aldı. ATAŞ’ın finansal danışmanlığını Unicredit üstlenirken, DK Dedeoğlu Koçar, Yapı Merkezi’ne finansal işlem danışmanlığı yaptı. Ayrıca finansman kapsamında Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı ile kreditör bankalar arasında ilk defa bir borç üstlenim anlaşması da imzalandı.

FİZİBİLİTESİ YÜKSEK

Yapı Merkezi Murahhas Azası ve Avrasya Tüneli AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, “Avrasya Tüneli, özellikle dünya ekonomisinin içinden geçtiği zorlu dönemde Türkiye’ye inancın artmasına katkıda bulundu. Ülkemizde süregelen stabil politik yapı ve sürdürülebilir büyüme yanı sıra makro-ekonomide yaşanan olumlu gelişmeler bu ölçekteki bir finansmanı sağlamakta en önemli yardımcımız oldu. Uluslararası finans sektörü; projeye dünya ölçeğinde önemi, fizibilitesi yüksek, teknik üstünlükleri fazla ve ortakları deneyimli olduğu için yoğun ilgi gösterdi” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yapı Merkezi Fas’ta metro hattını tamamladı

FAS’ın en büyük şehri Casablanca’da yapılan raylı sistem projesi dün açıldı. Yapı Merkezi’nin inşa ettiği proje ilk kent içi raylı sistem olma özelliğini taşıyor. Yapı Merkezi, 2009 yılında da Dubai’de Ortadoğu’nun ilk metrosu olan ve 75 metre ile dünya çapında bir defada inşa edilen en uzun metrosunu tamamlamıştı. Açılışa Fas Kralı Mohammed VI de katıldı. 2011 yılı başında yapımına başlanan Casablanca tramvayı, dünyada gerçekleştirilen benzer sistemlere kıyasla daha hızlı inşa edilerek 21 ayda tamamlandı. Toplam 31 kilometre uzunluğundaki sistemin 21.1 kilometresi Yapı Merkezi tarafından inşa edildi. Projenin ihalesi Casa Transport SA tarafından, müşavirliği ise Systra, Systra Fas ve CID firmalarınca yapıldı. Yapı Merkezi, proje kapsamında 21.1 kilometre çifthat tramvay hattı platformu, 6.5 kilometre tek hat depo içi hat; 12 istasyon inşaatını gerçekleştirdi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!