AVM'lerde Haziran sevinci

Güncelleme Tarihi:

AVMlerde Haziran sevinci
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2009 00:00

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği(AYD) Başkanı Hakan Kodal, Haziran ayında 2009 yılının en yüksek ciro rakamına ulaşıldığını açıkladı.

Haberin Devamı

Kodal, Haziran ayında ciro endeksinin geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4 arttığını, ilk altı ayda ise AVM’leri ziyaret eden kişi sayısının 450 milyonu aştığını ve toplam yaratılan cironun da 9.5 milyar TL olduğunu söyledi.

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği(AYD) Başkanı Hakan Kodal, AVM’lerin yol haritasını belirleyen ve sektörün nabzını ölçen AVM Endeksi sonuçlarına göre Haziran ayında 2009 yılının en yüksek ciro rakamına ulaşıldığını açıkladı. Hakan Kodal, Haziran ayında ciro endeksinin geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4 arttığını, ilk altı ayda ise AVM’leri ziyaret eden kişi sayısının 450 milyonu aştığını ve toplam yaratılan cironun da 9.5 milyar TL olduğunu söyledi.

AVM sektörünün ilk altı ayını ve 2009 sonu hedeflerini değerlendirmek üzere Başkan Yardımcısı Gündüz Bayer ile birlikte bir basın toplantısı düzenleyen AYD Başkanı Hakan Kodal “ Tüketicinin yavaş yavaş krizin psikolojik etkilerinden çıktığını ve harcamaya başladığını belirtti. Gündüz Bayer de “ Kriz nedeniyle herkes biraz frene basmıştı. Şimdi frenden ayağı çekip biraz hız vermek gerekiyor” dedi.

Hakan Kodal, AYD’nin toplam 27 AVM yatırımcısını temsil ettiğini belirterek, Türkiye’de 2009’un ilk yarısında açılanlarla birlikte AVM sayısının 35 ilde toplam 217’e ulaştığını, toplam kiralanabilir alanın da 5 milyon metrekareye yaklaştığını kaydetti. Kodal, “ Biz normalde 2009 sonunda 6milyon metrekarelik bir kiralanabilir alana ulaşmayı hedefliyorduk.Ancak gelişmeler yol sonunda 5.5 milyon metrekarelik bir hedefin yakalanabileceğini gösteriyor” dedi.

“2009 SONUNDA 1 MİLYAR ZİYARETÇİYİ AŞARIZ”

AYD Başkanı Kodal, 2009’un ikinci yarısında özellikle Eylül ayı ile birlikte AVM’lerde canlılığın artacağını, ilk yarıya kıyasla yüzde 20’lik daha fazla bir artış beklediklerini vurgulayarak “ Temmuz ve Ağustos aylarında belirli bir durgunluk olabilir yaz dönemi dolayısıyla.Ancak Ramazan’ın başlaması ve ardından Eylül ayında Bayram ile birlikte AVM’lerde alışverişin canlanacağını düşünüyoruz. İkinci yarıda 11.5 milyar TL’lik bir ciro ve 550-600 milyon civarında da ziyaretçi bekliyoruz. Bu rakamlarla 2009 sonunda 20 milyar TL’lik ciroyu ve 1 milyar ziyaretçiyi de yakalarız, hatta belki de aşabiliriz” diye konuştu.

Haziran ayında ziyaretçi sayısında yüzde 4’lük bir düşüş olmakla birlikte cirolarda artış yaşanmasının nedenlerini açıklayan Kodal şöyle devam etti: “ Ziyaretçi sayısında küçük bir azalma olmasına rağmen ciroların artması önemli. Çünkü bizim için önemli oran ziyaretçi başına ciro rakamının yükselmesi. Haziran ayında AVM’leri ziyaret edenlerin daha fazla alışveriş yaptığını bu rakamlardan görüyoruz. Bu da tüketicinin alıma geçtiğini ve panik havasından uzaklaştığını gösteriyor” .

“KAMPANYALARIN DA ETKİSİ OLDU”

Kodal, 2008 ile 2009’un ilk yarı ciro değerlerinin hemen hemen aynı kaldığını,ilk çeyrekte gözlenen olumsuzluğun ise 2009’un ikinci çeyreğinde olumlu bir tabloya döndüğünü hatırlatarak “ İkinci çeyrekte özellikle Mayıs ve Haziran aylarında trend tamamen yukarı döndü. Genelde Haziran aylarında bu kadar yüksek rakamlara ulaşılmazdı. Ancak bu yıl tüketici davranışındaki olumlu değişimin yanı sıra biraz kampanyaların erkene alınmasının da katkısıyla Haziran ayı çok iyi sonuçlar ortayla çıkardı” dedi.

SİGARA YASAĞI ORTA VADEDE OLUMLU ETKİLER”

Toplantıda soruları yanıtlayan Hakan Kodal, sigara yasağının kısa vadede ziyaretçi sayısı ve cirolar yönünden azaltıcı bir etkisi olabileceğini ve bu etkinin özellikle yiyecek-içecek bölümlerinde gözleneceğini vurgulayarak şu değerlendirmeyi yaptı: “ Ancak orta ve uzun vadede sigara yasağının ziyaretçi sayıları ve cirolar üzerinde olumlu bir etki yapacağını düşünüyoruz. Burada önemli olan AVM’ler ile cadde mağazaları arasında sigara yasağı denetiminde haksız rekabet doğurucu bir durum ortayla çıkmaması.Denetim konusunda eşitlik bekliyoruz”. Gündüz Bayer de bu konuda “ Tüketiciler daha sağlıklı yaşayacakları için alışveriş için daha fazla enerji ve zaman bulacaklar. Bu sayede alışveriş merkezlerine daha sık ziyaret yapacaklar” yorumunda bulundu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!