Güncelleme Tarihi:
İstanbul ve Anadolu ciro endeksleri, geçen yılın nisan ayına göre arttı. İstanbul'daki ciro endeksi 122 puanla, geçen yılın nisan ayına göre yüzde 16, Anadolu ciro endeksi ise geçen yılın nisan ayına göre yüzde 12 artış gösterdi.
Nisan ayında, geçen yılın aynı ayına göre giyim ve aksesuar cirolarında yüzde 19, ayakkabı ve çanta kategorisi cirolarında yüzde 17, AVM'lerdeki yiyecek ve içecek alanlarının cirolarında yüzde 12, teknoloji market ve elektrikli eşya cirolarında yüzde 7 artış yaşandı.
Hipermarket, süpermarket ve şarküteri cirolarında ise yüzde 3'lük bir gerileme meydana geldi. AVM içerisindeki diğer mağazaların cirolarında da geçen yılın nisan ayına göre yüzde 5'lik bir artış yaşandı.
AYD Başkanı Hakan Kodal, alışveriş merkezlerinin tüketicinin vazgeçilmez yaşam alanlarından biri olduğunu belirterek, AVM'lerin cirolarındaki yükselişin devam ettiğini gözlemlediklerini kaydetti.
Anadolu'da gerçekleşen artışların sevindirici olduğunu dile getiren Kodal, Türkiye genelinde tüketicinin mevsimsel ihtiyaçlarını geciktirmediği ve daha çok AVM'lerden alışveriş yapmayı tercih ettiklerinin açıklıkla görüldüğünü ifade etti.