Güncelleme Tarihi:
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan ve her ay düzenli olarak yayınlanan AVM Endeksi'nin ağustos ayı sonuçları açıklandı.
AYD'den yapılan açıklamaya göre, AVM ciro endeksi ağustos ayında yüzde 18 artarak 163 puana ulaştı.
Bu yılın ağustos ayında geçtiğimiz yılın ağustos ayına göre tüm ürün kategorilerinde endeks yükseldi. Teknoloji market ve elektrikli eşyalar ciroları yüzde 17, ayakkabı ve çanta ciroları yüzde 13, hipermarket ciroları yüzde 4, giyim ciroları yüzde 17, yiyecek ve içecek alanlarının ciroları yüzde 12 ve AVM'lerdeki diğer alanların ciroları da yüzde 24 artış gösterdi.
Ziyaret sayısı endeks değerinde ise ağustos ayında, temmuz ayına göre yüzde 8'lik artış gözlendi.
AYD Başkanı Hulusi Belgü, açıklamada yer alan değerlendirmesinde, bu yıl Ramazan Bayramı'nın ağustos ayına denk gelmesi sebebiyle ciroların hediyelik eşyayı da içeren "diğer" kategorisinde daha çok artış gösterdiğini belirterek, genel olarak tüm kategorilerde göze çarpan yükselişin ise gerçekleştirilen sezon sonu indirim kampanyalarıyla ilişkili olabileceğini ifade etti.