Avea’dan turizmde 3 boyutlu hizmet

Güncelleme Tarihi:

Avea’dan turizmde 3 boyutlu hizmet
Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2011 12:08

Avea ile Rixos Otelleri işbirliğiyle hayata geçirilen “Augmented Reality-Zenginleştirilmiş Gerçeklik” projesi kapsamında, Rixos otellerine gelen müşteriler, tesis içinde ulaşmak istedikleri noktaları cep telefonunda 3 boyutlu olarak bulabilecek.

Haberin Devamı

Tanıtım toplantısında konuşan Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin, proje ile yeni nesil turizmi inşa edeceklerini söyledi.Proje kapsamında telefonlara belirli kodlar yükleneceğini anlatan Şahin, bu kodlar sayesinde misafirlerin telefonlarının kamerasından görüntülediği yer ya da nesneye ilişkin her türlü bilginin, cep telefonu ekranına yansıyacağını kaydetti.   

Bu program sayesinde dünyaya cep telefonu gözüyle bakanların çok daha zengin bir dünyayla karşılaşacağına dikkati çeken Şahin, “Sistem, odanıza,restorana nasıl gideceğinize yönelik yol göstericilik yapıyor. Oteldeki herhangi bir cihazı, oyun aletini 'Nasıl kullanırım, nasıl yararlanırım' diye düşündüğünüzde, telefonun kamerasını o alete tuttuğunuz zaman size nasıl kullanılacağını 3 boyutlu şekilde anlatıyor” dedi.
 

Avea’dan turizmde 3 boyutlu hizmet

Haberin Devamı

Proje ile Türkiye'nin, Rixos'un ve Avea'nın turizmdeki pozisyonunun dünyaçapında bir noktaya geleceğini vurgulayan Şahin, Avea'nın ana yaklaşımınınteknolojiyi hayal gücünün emrine vermek olduğunu ifade etti. Farklı sektörlerdehayalleri hayata geçirmek için özel projeler hazırladıklarını belirten Şahin,Ar-Ge çalışmalarına büyük önem verdiklerini vurguladı.

 

Türk vatandaşlarının yeniliklere duyduğu isteğin Avrupalılardan dahayüksek olduğuna işaret eden Şahin, Türkiye'de büyük bir genç nüfus kitlesibulunduğunu ve bu kitlenin yeniliklere büyük talep gösterdiğini belirtti. AvrupaBirliği'nde yapılan araştırmalarda, yeni ürünlere hazırlıkta Türkiye'nin hep enönde çıktığına değinen Şahin, Türk halkının yeni ürünleri Avrupa'dan daha hızlıaldığını ve daha fazla kullandığını kaydetti.

 

Rixos ile yeni nesil yaklaşımı oluşturan ortak bir projeye imza attıklarıiçin mutlu olduğunu söyleyen Şahin, şöyle konuştu:

 

Haberin Devamı

“Sistemi açıkladığımızdan itibaren, yanımızdan, arkamızdan koşanlarolacaktır. Biz bu heyecanla her zaman lider olmaya devam edeceğiz. Başkasektörlerde de sistemi uygulamak istiyoruz. Özellikle sağlık ve perakendesektörlerinde sistemin uygulanabileceğini düşünüyoruz. Bu sektörlerde degörüşmelerimiz devam ediyor.”

       

AMAÇ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

Rixos Kıdemli Genel Müdürü Cem Uzan ise otelcilik sektöründe teknolojinin yeniliklerini en hızlı şekilde kullandıklarını söyledi. Böyle bir projeye imza atan ilk otel olmanın gururunu yaşadıklarını kaydeden Uzan, zenginleştirilmiş gerçekliğin dünyada ilk defa bir otelde uygulandığını, amaçlarının teknolojiyi misafir memnuniyeti ile birleştirmek olduğunu kaydetti.

 

Haberin Devamı

Projenin yaratacağı değerin kendileri için önemini anlatan Uzan, “Otelinson 3 yılına baktığımızda misafir memnuniyetsizliğinin en önemli nedenlerindenbir tanesi, müşterilerin otelde istedikleri yere zamanında gidememesi veyönlendirme eksikliğiydi. Bu sorunu levhaların yönlendirmesiyle çözemeyeceğimizi anladık. Aklımıza teknoloji geldi” dedi.

 

Sistemin yön bulmak için navigasyon aleti gibi kullanmak dışında önemli özellikleri de bulunduğunu kaydeden Uzan, “Turistler otelin barına gidip, cep telefonunun kamerasını bara tuttuğu zaman, barın menüsünü, açılış ve kapanış saatlerini görebilecekler. İnsanlar artık kataloglara bakmayacaklar” diye konuştu.

Haberin Devamı

 

RUS TURİST HAREKETE GEÇİRDİ

Otellerinin geniş mimarisi yüzünden, müşterilerinin zaman zaman odalarını bulmakta zorluk çektiğine dikkat çeken Uzan, bir Rus turistin dört gündür otelde kalmasına rağmen, odasını bulamadığı için sinirlerinin bozulduğunu ve bu yüzden ağladığını gördükten sonra böyle bir uygulamaya ihtiyaç duyduklarını ifade etti.

 

Uzan, “Yaklaşık 1,5 sene önce böyle bir şey yapılabilir mi diye düşündük. Uygulanabilirliğini araştırdık. Bizim amacımız, fikrimizin otelimizde hayata geçirilmesiydi. Fikir bizimdir, amapatentini kendilerine devrettik. Onlar da bunu nasıl isterlerse öyle kullanacaklar. Türkiye'de fikre saygı yok. Bütün dünyada fikir ürettiğiniz zaman,bankalar fikri hayata geçirmek için size kredi veriyor. Biz fikrimizi ilettik,onlar da bize sistemi kurdular. Sonra projeyi istedikleri sektörde uygulayabilirler.”

Haberin Devamı

Avea’dan turizmde 3 boyutlu hizmet

TURİST SAYISI YÜZDE 356 ARTTI

Uzan, müşteri memnuniyetini artırmak için teknolojiyle içiçe olduklarını,internetteki tatil sitelerinde müşteri memnuniyetiyle ilgili otel puanları arttığı için, 2011 yılında Avrupa'dan gelen turist sayısında yüzde 356 artış olduğunu bildirdi.

 

Cem Uzan, Rixos Otelleri olarak 16 olan otel sayısını 22’ye çıkaracaklarını, hızlı büyürken teknoloji ve sosyal medya ile hareket etmek istediklerini kaydetti.

       

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?

       

Rixos Otelleri Bilgi Sistemleri Müdürü Mert Acar da, sistemin çalışma şeklini şöyle anlattı:

 

“Sistem, turistleri otelin bir çok yerine konuşlandırılmış kodlarla istediği bölgeye ulaşmalarını, ulaşırken de güzergah üzerindeki bütün alanlarınbilgilerinin ekrana gelmesini sağlıyor. Otelin dışına çıktığınız zaman GPS sinyali ile sistem çalışmaya devam ediyor. Bu GPS sinyali ile yön bulunmasını vebu sırada info alınması sağlanıyor. Bunu yapmak için Android ve İOS işletim sistemli telefon kullanılabiliyor. İlerleyen dönemde yön göstermenin haricinde gezerken mesela a la carte restorana rezervasyon yapma modülleri de olabilecek.Sistem otomobildeki navigasyonlar gibi çalışacak. Örneğin 'Beni odama götür'denildiği zaman, kişiyi odasına götürüyor. İlerleyen dönemde üç boyutlu animasyonu da içine koyacağız. Mesela bir SPA'nın önünden geçerken Çinli bir kız çıkıp size orayla ilgili bilgi verecek. Burada Avea'nın 3G teknolojisini kullanıyoruz.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!