Güncelleme Tarihi:
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer de, fuarı sektörün 10 günlük bayramı olarak niteleyerek, ”Hükümet yetkililerinden kimsenin bulunmaması çok üzücü, bu sektörün ne kadar önemli olduğunun farkında değiller” dedi. Otomotiv sanayiinin yüksek maliyetlerle boğuşmak zorunda kaldığına işaret eden Mermer, “Sorunları bitmeyen bu sektörün yine de ulaştığı seviye gurur vericidir” dedi.
“KENT MERKEZİNE GELMENİN AYRI BİR MALİYETİ OLMALI”
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ise otopark üretme noktasında ciddi adımlar attıklarını, otoparklarla ilgili yap-işlet-devret konusunda bir takım görüşmeleri bulunduğunu belirterek, kent merkezlerine araçlarla gelmenin ayrı bir bedeli olması gerektiğini söyledi.
ÜNLÜ MARKALAR FUARDA
100'ün üzerinde firma ve 36 otomobil markası katıldığı fuarda, Mercedes, BMW, Hyundai, Volkswagen, Toyota, Citroen, Fiat, Volvo, Nissan, Alfa Romeo, Chrysler, Opel, Saab, Ford, Dacia, Daihatsu, Jaguar, Mazda, Peugeot, Porsche, Renault, Smart, Land Rover, Seat, Skoda, Subaru, Mini, Suzuki, Honda, Chevrolet, Kia, Mitsubishi, Audi ve Proton gibi firmalar ürünlerini tanıtmaya başladılar.
Akbank'ın ana sponsorluğunda gerçekleştirilen Autoshow 2004'e ADR, CMS, Jant ve Trakya Cam gibi aksesuar firmaları da katılıyor. Fuar, 6 salonda ve fuaye alanında gerçekleştiriliyor. Toplam 110 bin metrekare alana yayılan fuarı, 500 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.
Otomobil tutkunlarına kapılarını yarın açacak olan fuar, hafta içi 12.00-22.00, hafta sonu ise 11.00-21.00 saatleri arasında ziyaret edilebilecek. Bilet fiyatları hafta içi 8 milyon lira, hafta sonu ise 10 milyon lira olarak belirlendi. 29 Kasım'a kadar açık olacak fuara, bu yıl yabancı ziyaretçilerin de katılması bekleniyor.
Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği (OICA), dünya çapındaki önemli otomobil fuarları arasına, 2006 yılında Autoshow'u da dahil edecek. Böylece Autoshow, Tokyo, Paris, Cenevre, Frankfurt otomobil fuarları ile aynı kategoriye girmiş olacak.