Güncelleme Tarihi:
TÜRK markalarının Avrupa çıkarması hız kesmeden devam ediyor. Damat Tween, İspanya’nın ünlü futbol takımlarından Atletico Madrid’e sponsor oluyor. Ön anlaşma imzasını attıklarını belirten Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Üç yıllık bir sözleşme yapıyoruz. Dünyada 100 milyona yakın taraftarı olan bir takım” dedi. D’S Damat ve Damat Tween ile Türkiye’de ve Avrupa’da hem futbol hem de basketbol takımlarının giyim sponsorluğunu üstlenen grubun; Milli Takım, Fenerbahçe, İspanyol Deportivo Alaves, İtalyan Cenova ile anlaşması var.
Dünya modasının kalbinin attığı İtalya’nın Bologna kentindeki en lüks lokasyonda mağaza açacaklarını ve ülkedeki mağaza sayısını 16’ya çıkaracaklarını söyleyen Orakçıoğlu, “Bununla birlikte İtalya’da çok büyük bir perakende grubuyla anlaşma yapmak üzereyiz. Farklı markalarda 200’ün üzerinde mağazada operasyonları var. Üç AVM’leri ve Avrupa’nın çeşitli lokasyonlarında mağazaları bulunuyor. Üç yıl içinde İtalya’daki 50 mağazayı D’S Damat veya Damat Tween’e çevirecekler. İlk altısı bu yıl dönüşecek, ikinci yılda 20’ye çıkacak. Yıllık 200 milyon euroluk operasyon yürütüyorlar. Bizi fiyat, kalite ve tasarım segmentinde ulaşılabilir lüksü marka haline getiren bir şirket olarak görüyorlar” diye konuştu.
YURTDIŞININ PAYI YÜZDE 35’E ULAŞTI
Beş kıtada faaliyet gösteren ve yurtdışında 200 mağazası bulunan grubun nisan ve mayısta yurtdışında 14 yeni mağaza daha açacağını anlatan Orakçıoğlu, “Bologna ile birlikte Rusya St. Petersburg’da üçer, Irak’ta (Bağdat-Erbil) iki; Romanya, Kosova, Cezayir, Avustralya Melbourne, Kamerun, Bosna Hersek’te de birer yeni mağaza açacağız. Dubai’deki mağaza sayımızı 6’ya çıkaracağız” dedi. 2023’te yurtdışında toplam 35 mağaza açarak global arenadaki sayıyı 205’e çıkarmak istediklerini söyleyen Orakçıoğlu, “Yılsonu ihracat hedefimizi ise 45 milyon dolar olarak belirledik. Şirketin toplam gelirleri içinde yurtdışının payı yüzde 35’e ulaştı” dedi.
İHRACAT EVRİM GEÇİRİYOR
SÜLEYMAN Orakçıoğlu, ihracatta kurun tek parametre olmadığını belirterek, “İhracat evrim geçiriyor. Üründeki farklılıkla, markanla ön plana çıkıp fark yaratıyorsun. Değişim de biraz sancılı oluyor. Katma değer olmadığında döviz kuruna kilitleniyorsun. Kur ihracatta tek parametre değil. Biz İtalya’dan kumaş alıyoruz, burada tasarlayıp dikiyoruz, 1’e 5 katma değerle yeniden Avrupa’ya satıyoruz. Dolayısıyla biz döviz kuruna değil yarattığımız katma değere bakıyoruz. İhracatın en fazla arttığı yerler Suudi Arabistan ve Belarus. Afrika’da olmadığımız yer yok. Şu anda normalleşmeyle Mısır’da büyük potansiyel görüyorum. Mayıs ayında Avusturalya’da ilk mağazamızı açacağız, önemli bir hamle bizim için. Toplam mağaza sayımız 400’e ulaştı” dedi.