Güncelleme Tarihi:
Yeme-içme trendlerini her zaman takip ederek yeniliklerini şekillendirdiklerini belirten Saray Bisküvi Genel Müdürü Ramazan Sümer, sektörün büyüklüğü ile ilgili bilgiler verirken aynı zamanda Saray’ın sağlık kategorisindeki iddiasını ortaya koydu: “Ülkemizdeki atıştırmalık ürünler sektörü son 3 yılda ciddi oranlarda büyüdü. Tonaj olarak baktığımızda yaklaşık 400 bin ton olan sektör bu süreçte yüzde 9,3 büyüme gösterdi. Unlu mamüller tonajının yüzde 10,1’ini ‘Sağlık Kategorisi’ oluşturuyor ki, bu kategori son 3 yılda yüzde 27’lik bir büyüme kaydetti. Biz de Saray Bisküvi olarak, 2016 yılı ilk yarısında Türkiye ve Avrupa atıştırmalık pazarında bir ilki gerçekleştirdik. Atıştırmalık yemeyi seven aynı zamanda da ne kadar yediğine dikkat edenler için 100 kalorilik porsiyonlanmış çok özel bir ürün grubu geliştirdik. Saray’ın çok sevilen hindistan cevizli, yer fıstıklı ve karamelli barlarının, çıtır gofretin, meyveli kekin, baharatlı krakerlerimizin yer aldığı 6 çeşit atıştırmalıktan oluşan yeni ‘100 Kalori’ ile pazardan olumlu geri dönüşler aldık. Saray Bisküvi olarak atıştırmalık gıdada ümit vaat eden bu alandaki yatırımlarımız devam edecek. Yaptığımız yatırımların ciro olarak daha uzun vadede geri dönüşü olacağını düşünüyoruz.”
İÇ PAZAR PAYI YÜZDE 45’LERE ULAŞACAK
Sümer konu ile ilgili açıklamasının devamında “Bugün 120 ülkede tescili olan markamız Saray’ın lezzetli, sağlıklı ve yenilikçi ürünleri ile hem iç pazarda hem de dış pazarda büyüme gerçekleştirdik. Sürdürülebilir ve kârlı büyümeyi iş modeli olarak benimseyen bir kurumuz. Stratejik planlama çalışmalarımız kapsamında 2020 yılına kadar birleşik büyüme oranımızı yüzde 25 olarak belirledik. Beş yıllık stratejik planımızda dış pazarlarda kârlı büyümeyi artırırken ciromuzdaki iç pazardan elde edilen payı yüzde 30’dan yüzde 45’e çıkarmayı ve dolayısıyla iç pazardaki payımızı önemli ölçüde artırmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.