Güncelleme Tarihi:
Milli saldırı helikopteri ATAK’ın yakıt tüketimi ise beklenenin altında çıktı. Son kontrolleri yapılan helikopterlerin uçuş dengesinin sorunsuz, motor performansının da beklenenin üzerinde olduğu görüldü. TSK’ya ilk etapta 5 helikopterin teslimi yapılacak. ASELSAN’ın helikopterlere eklediği “Milli Görev Bilgisayarı” da çok sayıda testten başarıyla geçti. ATAK helikopterini kullanacak pilotlar ilk etapta Ankara’daki TAI tesislerinde daha sonra ise yine Ankara’da konuşlu olan Kara Havacılık Okul Komutanlığı’nda eğitim görecekler. TAI tesislerinde üretilen helikopterler Kara Kuvvetleri envanterindeki mevcut saldırı helikopterlerinin teknik verileriyle de karşılaştırıldı. ATAK helikopterinin elektronik uçuş sistemlerinin envanterdekilerden daha modern olduğu ortaya çıktı. ATAK’ın Türkiye’nin ABD’den ithal ettiği saldırı helikopterinden daha sessiz olduğu, bunun da hedefe “karşı saldırı için hazırlanma” şansını azaltacağı kaydedildi. 3 milyar dolarlık ATAK projesi kapsamında helikopterlerin tamamı Türkiye’de üretilecek.