Güncelleme Tarihi:
Antalya'da dün 50 ülkeden 142 gazetecinin katılımı ile başlayan Uluslararası Medya Forum Türk ekonomisinin potansiyelini anlatan etkili sunumlarla sürüyor. Uluslararası Medya Forumu'nda yabancı basın mensuplarına konuşan İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (İHKİB) Bakanı Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'nin hazır giyim sektöründe dünyanın en iddialı ülkelerinden biri olduğunu söyledi. Başarıyı içtenlikle yürütülen çalışmalara bağlayan Hikmet Tanrıverdi, "aşkla tasarlıyor, tutkuyla üretiyoruz" dedi.
"Türkiye-Gücünü ve Potansiyelini Keşfet" sloganıyla gerçekleştirilen Turkey Discover the Potential (TDP) tanıtım etkinlikleri çerçevesinde toplanan Uluslararası Medya Forumu, çeşitli sektör temsilcilerinin konuşlarıyla ikinci gününe girdi.
Hazır giyim sektörünün Türkiye'nin en büyük sanayi sektörlerinden birisi olduğuna işaret eden Hikmet Tanrıverdi, kalitesini üretim ve tasarımda kalitesini kanıtlayan Türkiye'de neredeyse dünyanın tüm markalarına üretim yapıldığını, ayrıca Türkiye'nin uluslararası alanda tanınan ve hızla büyüyen kendi markalarını yarattığını anlattı.
İHKİB Başkanı Tanrıverdi şöyle konuştu:
"Bizim imalat kalitemiz, yaklaşık yarım yüzyıl boyunca birikmiş ihracat tecrübemize dayanıyor. Bunun ötesinde çok büyük bir güce sahibiz. Bu güç sahip olduğumuz insani ve kültürel çeşitliliktir. Türkiye hazır giyim sektörü, başta doğa ve çevre olmak üzere, insan sağlığına son derece saygılı üretim yapıyor.
Bu alanda çok iddialıyız. Kullandığımız tüm hammaddeler insan ve çevre sağlığına duyarlıdır."
Hikmet Tanrıverdi, sektörün Türk ekonomisindeki yeri üzerine de ayrıntılı bilgiler verdiği konuşmasını şöyle sürdürdü: "Türkiye'nin 81 ilinde üretiyor,200'ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. Yıllık 17 milyar dolar ihracatımız var. Ülkemize her yıl ortalama 15 milyar dolar net döviz kazandırıyoruz. Kilogram başına 23-24 dolar gelirle, katma değerli ihracatta da ilk üç sırada yer alıyoruz. İmalat sanayinde kilogram başına ihracat gelirini orta vadede 40-50 dolara çıkarma kapasitesine sahip tek sektör konumunda bulunuyoruz. 2023 İhracat Stratejisi çerçevesinde hazır giyim ve konfeksiyon sektörü olarak 60 milyar dolar ihracat hedefliyoruz."
Tanrıverdi, Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün, hızlı moda, esnek üretim, kurumsal sosyal sorumluluk gibi birçok alanda rakiplerinin önüne geçerek hedeflerini yakalayabilecek güçte olduğunu belirtti.
Ekonomi Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) desteklediği, THY, Maxx Rolay, İHKİB ve Borsa İstanbul'un sponsorluğunda gerçekleştirilen Uluslararası Medya Forumu İsviçre merkezli uluslararası medya kuruluşu Global Connection Media SA (GC) tarafından düzenlendi.
Antalya'nın Belek Turizm Merkezi'nde Maxx Royal Belek'te başlayan Uluslararası Medya Forumu'na 50 ülkeden 142 gazeteci katılıyor.