Asistans pazarı 150 milyon Euro’ya koşuyor, çatıdan kedi kurtarma hizmeti bile veriliyor

Güncelleme Tarihi:

Asistans pazarı 150 milyon Euro’ya koşuyor, çatıdan kedi kurtarma hizmeti bile veriliyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 25, 2011 00:00

Sigorta poliçeleri ile birlikte ücretsiz verilen ve sigortalılara, acil durumlarda ihtiyaç duydukları hizmeti sunan asistan pazarı, 150 milyon Euro’luk büyüklüğü ulaşırken, asistans şirketlerinin tüketiciyi memnun etmek için sundukları hizmetler de arttı.

Sigorta ve otomotiv sektörüne verdiği hizmetlerle asistans pazarında yüzde 50 paya sahip Tur Assist’in Genel Müdürü Güven Aykaç, asistans pazarında 12 firmanın faaliyet gösterdiğini, rekabetin yoğun olmasından dolayı da şirketlerin sürekli yenilikçi davranmak, yaratıcı hizmetler sunmak zorunda olduklarını söyledi.

Acil durum hizmetleri için

Asistansı, acil durumlarda ihtiyaç duyulan hizmetlerin hızlı ve profesyonelce sağlanması olarak tanımlayan Güven Aykaç, verilen hizmetler hakkında şu açıklamaları yaptı: “Yol yardımı kapsamında çekme, kurtarma, kiralık araç, yolda onarım hizmetleri veriliyor. Ev ve işyerleri içinse; çilingir, tesisat, elektrik ve cam onarımının yanında pek çok hizmeti organize edebiliyoruz. Seyahat esnasında ambulans, tıbbi destek, kayıp bagaj, konaklama imkanları sunuyoruz. Bunların dışında hukuki, tıbbi, kültür-sanat faaliyetleri de dahil aklınıza gelecek onlarca konuda canlı danışmanlık sağlayıp, müşterilerin hayatını kolaylaştırıyoruz.”

Sigorta şirketi için önemli

Güven Aykaç, “Sigortalılardan farklı hizmet talepleri de alıyor musunuz?” sorusunu ise, “Örneğin, konut yardım kapsamında çatıdan kedi kurtarma, doğum günü pastası transferi gibi hizmet talepleri de alıyoruz. Yurtdışında mahsur kalan maceraperestlerin uçak ambulans ile kurtarılması gibi vakalarla da sıkça karşılaşıyoruz” şeklinde yanıtladı. Güven Aykaç, şirketlerin müşteri ile temas ettikleri bir nokta olarak, asistansın stratejik öneme sahip olduğuna da değinerek, sigortalıların da asistans hizmetleri konusunda bilinçlendiklerini ifade etti. Aykaç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Pek çok kişi poliçelerini yaptırırken asistans hizmetlerinin kapsamına bakarak, tercih kullanıyor. Bir kasko poliçesi süresi boyunca en çok kullanılan hizmet, asistans hizmetleri. Sigorta değerlendirilmesinde asistansın etkisi büyük. Memnun olan, sigorta yenilemesinde şirketine bağlılık gösteriyor.”

SİGORTA DANIŞMA KÖŞESİ
Sorularınız için: sigorta@hurriyet.com.tr


SORU: 10 yıldır sağlık sigortamız var. Sadece yatarak tedavi için ödediğimiz ücret 2 bin TL. Acentemden öğrendim ki, yenileme için ödememiz gereken tutar 4 bin 450 liraymış. Söylediğine göre, sigorta şirketleri 60 yaş üstü için fiyatlarını topluca yükseltmişler. Bu doğru mu? Enis Turhan.
CEVAP: Sigorta şirketlerinin topluca bir araya gelip, sağlık sigortasında fiyatları yükseltmesi gibi bir durum söz konusu değil. Acenteniz yanlış bilgilendirmiş. Bu sadece sigortanızı yaptırdığınız kuruma ait bir davranış. Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’ne şikayet edebilirsiniz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!