Güncelleme Tarihi:
SOMPO Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, 2024 başında hem trafik sigortasındaki teminat artışlarının hem de asgari ücretteki artışın sigorta sektörünün üzerine ilave yük getireceğini söyledi. Son yapılan düzenleme ile trafik sigortasında şirketlerin sorumlu oldukları teminat limitlerinin maddi hasarlarda yüzde 66’lık artışla 120 bin TL’den 200 bin TL’ye, bedeni hasarlarda ise yüzde 50’lik artışla 1.2 milyon TL’den 1.8 milyon TL’ye çıkarıldığını kaydetti.
Uğur, bu artışların sigorta sektörüne ilave maliyet yükü getireceğini belirterek, “Ocak ayı itibariyle asgari ücrette artış olacak. Teminat limitlerindeki artışın ve üzerine asgari ücret artışının getireceği yükü dahil ettiğimizde ikisi birden önemli bir yük gelecek sigorta sektörüne” dedi.
EŞEL MOBİL UYGULANACAK
Buna karşılık trafik sigortası tavan fiyatlarında artışa gidildiğini, yeni senenin ocak ayında yüzde 10; şubat, mart, nisan aylarında da yüzde 5’şer artış olmak üzere bileşik rasyoda yüzde 27’lik bir artış öngörüldüğünü ifade eden Uğur, 2024 Mayıs ayından sonra da trafik sigortasında eşel mobil sistemine geçileceğini vurgulayarak, “Trafik sigortasının en temel maliyet parametreleri neler ise bunların toplandığı bir endeks ile birlikte artık prim tavanı her ay regülatör tarafından belirlenmeyecek. Bu maliyetlerdeki artış ve azalışa göre dinamik bir şekilde yönetilecek. Diyelim ki, sigorta sektörü için maliyetlerde bir artış var; o artış kadar tavan fiyat artacak. Eğer düşüş olursa da o kadar düşecek. Bu sistemin mayıs ayında uygulanmaya başlaması sektörün aleyhine gibi duruyor, ocak ayında başlansaydı daha iyi olurdu ama mayıs ayından itibaren daha adil bir yöntem bulunmuş oldu” şeklinde konuştu.
PRİM ARTIŞI EKSİK KALDI
Fahri Uğur, “Ocak ayından itibaren trafik sigortasındaki prim artışı şirketlerin trafik sigortasındaki zararını karşılamaya yeter mi?” sorusunu ise şöyle yanıtladı:
“Bu zarar, şu andaki teminat limitleri ve şu andaki asgari ücret seviyesinde oluşmuş zarardır. Yeni teminatlarda ortalama yüzde 60’lık artış var. 1 Ocak itibariyle asgari ücrette de artış olacak. Diyelim ki, asgari ücrette yüzde 45’lik bir artış ile karşılaştığımızda önümüzdeki dönem bu teknik zararlar tekrar artmaya devam edecektir. Öngörülen prim artışları Sigorta sektörünün üzerindeki maliyet yükünün artışını tam olarak karşılıyor mu diye sorarsanız, onu tam olarak karşıladığını söyleyemem. Diğer taraftan biz trafik sigortasına bakarken yatırım gelirlerine de bakmamız lazım. Yatırım gelirlerini de dahil ettiğimizde prim artışlarının eksik kalacağını düşünüyorum.”