ASD Japonlara Türk ayakkabısı giydirecek

Güncelleme Tarihi:

ASD Japonlara Türk ayakkabısı giydirecek
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2004 00:00

ASD gözünü Japon pazarına dikti. Ayakkabı Sanayicileri Sektörel Dış Ticaret A.Åž. (ASD) Genel Müdürü Bahadır Öztanyel 120 milyon nüfuslu Japonya’nın 90 milyonuna ayakkabı satmayı hedeflediklerini belirterek, ‘Türkiye AB’ye üye olana kadar ucuza kaliteli üretim avantajlarından faydalanarak Japon pazarından önemli bir pay almayı planlıyoruz’ dedi.TÃœRKÄ°YE’nin yıllık 500 milyon çift ayakkabı üretim kapasitesi bulunduÄŸunu söyleyen ASD Genel Müdürü Bahadır Öztanyel, ‘Türkiye ÅŸu anda üretim kapasitesinin 350 milyon çiftlik kısmını kullanıyor. 150 milyon çiftlik kapasite fazlalığımız var. Bunu yeni pazarlara girerek doldurabiliriz. Bu baÄŸlamda Japonya çok önemli bir fırsat’ dedi.Japonya’nın 120 milyon nüfus ve yıllık ortalama 800 milyar dolar ihracat gücüyle çok çekici bir pazar olduÄŸuna dikkat çeken Öztanyel şöyle devam etti: ‘Biz Japonya’daki 90 milyona Türk ayakkabıları satmayı hedefliyoruz. Japonya ihracat yapması zor ama okul gibi bir pazar. Ödemede, üründe inanılmaz disiplinliler. Japonya ile ticaret yaparken gelir elde etmenin yanında bilgi de elde edersiniz. Bizim orada çok ciddi avantajlarımız var. Fiyatlarımız Ä°talyan ve Fransız gibi ayakkabıcılıkta ciddi markalar haline gelmiÅŸ ülkelerinkinden yüzde 30-50 daha düşük fakat kalitemiz onları aratmayacak kadar iyi. Japon pazarına erkek, bayan, çocuk ve terlik gibi geniÅŸ ürün yalpazesinde ve küçük miktarlardan seri üretime kadar esnek üretimle girebiliriz. Türkiye Avrupa BirliÄŸi’ne üye olana kadar ucuza kaliteli üretim avantajlarını deÄŸerlendirmeliyiz.’Japon pazarındaki satış hedeflerini ilk yıl için 30 bin çift ve 5. yıl için 300 bin olarak açıklan Öztanyel Japon pazarına girme stratejilerini şöyle aktardı: ‘Japonya’daki temsilciliÄŸimiz aracılığıyla eÄŸilim va pazar bilgisini almak. GeniÅŸ ölçekli distribütörlerle ortaklık kurmak. Ä°stanbul’da yılda 2 kez yapılan ayakkabı fuarı AYMOD’a Japon iÅŸadamları ve Japon basınını davet etmek. BaÅŸbakan ErdoÄŸan’ın Japonya seyahati esnasında 13 Nisan’da Japon ayakkabı ithalatcılarıyla biraraya geldik. Ciddi geliÅŸmeler olacağını düşünüyoruz.’ASD’nin 1999 yılında 58 ortakla kurulduÄŸunu ve ÅŸu anda 60 ortaklı bir sektörel dış ticaret ÅŸiketi olduÄŸunu belirten Öztanyel, ASD’nin maliyetleri düşürüp finansal problemlere çözüm üreterek Türk ayakkabı ve yan sanayi sektörünün global pazarda rekabet gücü kazanmasını amaçladıklarını söyledi. Ortakları arasında Ä°nci Kundura, Ziylan Ayakkabı, YeÅŸil Kundura ve Muya gibi ÅŸirketlerin de olduÄŸunu bildiren Öztanyel şöyle konuÅŸtu: ‘Şirketler bizim üzerimizden ihracat yapmanın avantajlarını kullanıyorlar. Biz pazar araÅŸtırmasından, ödeme biçimleri ve ticret sözleÅŸmelerine pek çok konuda onlara danışmanlık da yapıyoruz. Fransa’dan Dubai’ye, ABD’den Macaristan’a 63 ülkeye ihracat yapıyoruz. Prag ve Polonya’da birer showroomumuz var. Almanya ve Yunanistan’da da önümüzdeki aylarda birer maÄŸaza açmayı düşünüyoruz.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!