Güncelleme Tarihi:
Üniversite öğrencilerinden oluşan ve 9 yılda yaptığı 7 arabayla 18 kupa kazanan İTÜ Güneş Arabası Ekibi, yeni bir yeniliğe imza atmaya hazırlanıyor. Bundan önce yarışlara yönelik otomobil üreten ekip, şimdi vatandaşların da kullanabileceği, Türkiye'nin güneş enerjisi ile çalışan ilk yerli arabasını üretiyor. Mitolojide güneşin doğuşunu temsil eden kızıllık ve 7 atın çektiği araç anlamına gelen "Aruna" ismi verilen 4 kişilik araç, yerli otomobil üretimine destek vermek ve alternatif enerjinin günlük hayata uygulanabilir olduğunu göstermek amacıyla tasarlandı.
Aracın tasarımını tamamlayarak, yüklenici firmaya teslim eden 25 kişilik ekip, üniversitedeki atölyelerinde aracın üretimini ara vermeden devam ediyor. Otomobilin kaba üretiminin bu ay sonunda, montajının haziranda tamamlanması, temmuzda da yollarda olması planlanıyor.
YERLİ BABAYİĞİT ARANIYOR
Ekip lideri Burak Oklar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, çok heyecanlı olduklarını ve tamamına yakını "yerli' alan bir otomobil üretmenin gururunu yaşadıklarını söyledi. Seri üretime sokulabilecek bir araç tasarladıklarını aktaran Oklar, "Diğer araçlarımızdan farklı olarak, bunu piyasaya sürülebilecek şekilde tasarladık. Zaten aile aracı. Eğer babayiğidin biri çıkıp, bunu üretmek isterse, tam anlamıyla buna uygun bir şekilde tasarımını yaptık. Tüm çalışmaları sponsor desteği ile yapıyoruz. Bu kadar önemli bir projede sponsorlardan gelecek yardımları da bekliyoruz" dedi.
2 SAATTE ŞARJ OLUYOR
Oklar, araçta dokunmatik orta ekran, park sensörü, head-up display ve cruise kontrol gibi donanımlar bulunduğunu belirterek, "Aracımız, güneş enerjisini depolayan aküyle çalışacak. Bu aküyü, atölyemizde kuracağımız 7,5 kilovatlık şarj ünitesi ile 2 saatte şarj edebileceğiz. Bir depo ile güneşten enerji almadan, ortalama 70 kilometre hızla 5 liraya 500 kilometre yol yapılabilecek. Bu hızla giderken evde kullanılan bir su ısıtıcısı kadar güç harcıyoruz" diye konuştu.
KİLOMETREDE 1 KURUŞLUK ENERJİ
Aruna'nın, kilometrede 1 kuruşluk bir elektrik tüketeceğini dile getiren Oklar, "Bu hesaba, güneşten alınan ve geri kazanımlı fren sistemi de eklendiğinde bu miktar 0,8 kuruşa kadar düşüyor. Araç, maksimum 140 kilometre hız yapabiliyor. Aracımızın özgün bir tasarıma sahip. Bu süreçte birçok aracı inceledik. Aerodinamik ve fonksiyonelliğin ön planda olduğu, özgün bir otomobil üretiyoruz" dedi. Oklar, ağustosta 26 şehri kapsayan, yaklaşık 6 bin kilometrelik Türkiye turu yapacaklarına işaret ederek, şöyle devam etti: "Bunların 18 tanesinde duracağız, tanıtımlar yapacağız. Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir'de büyük tanıtımlar yapacağız. Bu turun son etabında, Edirne'den İstanbul'a uzanan mesafeyi güneş battıktan sonra kat ederek, güneş arabasının, güneş olmadan da yol alabildiğini göstermeyi hedefliyoruz. Ekimde de Avustralya'da düzenlenecek, "World Solar Challenge" yarışına katılacağız."