Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin markaları küresel ekonomideki durgunluğa rağmen pazar kazanmaya devam ediyor. Damat, Tween, D’S markalarının sahibi Orka Holding’in, yıl başında 50 olan yurt dışındaki mağaza sayısı yıl sonu itibariyle 100’e, yurt içinde ise 200’e ulaşmış olacak. Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakcıoğlu, “2016 için yüzde 30 artışla 500 milyon lira ciro hedefimiz vardı. Bu hedef 35 milyon doları yurt dışından olmak üzere gerçekleşiyor. Dünyaca çok bilinen markalar artık karşımızda duramıyor. İtalya’da 9 günde 9 yeni satış noktası açtık. Erivan’da çok ünlü bir küresel marka 260 metrekarelik mağazasını kapatıyor, aynı yere biz açıyoruz. Dünyanın en hızlı çıkış yapan dört markasından biri de biziz” dedi.
Süleyman Orakçıoğlu, grubun Giresun’daki iki fabrikasında üretimin tam kapasite devam ettiğini belirterek, “Gömlek fabrikamızda günlük 4 bin adet kapasite var. Diğer fabrikamızda ise günlük 1000-1200 takım elbise ve 1500 adet pantolon kapasitesine sahibiz. 2017’de yaklaşık 5 milyon adet ürün satacağız ve bunun da en az yüzde 20’sini yurt dışına satacağız” dedi. Grubun yüzde 22 oranla yabancı ortağı olan Investcorp’un, bir İtalyan markasını satın aldığını belirten Orakçıoğlu, “Eğer bu gelişmelerle yeni üretimler bize kaydırılırsa yıl içinde ek yatırım da gündeme gelebilir” diye konuştu. Orka Holding markalarının, ihracatta kilogram değerinin 100-120 dolar olduğunu söyleyen Orakçıoğlu, Yurt içini de ihmal etmediklerini Bağdat Caddesi ve Nişantaşı’nda açtıkları iki büyük mağaza için 5 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını hatırlattı.
MOODY’S BİZİ DİNLESEYDİ
Türkiye’nin 15 Temmuz darbe girişimi sonrası, küresel çapta siyasi mücadele vermeye devam ettiğini de hatırlatan Orakçıoğlu, şöyle konuştu: “Bizler de ekonomik mücadele vermek zorundayız. Mesela, 18 Temmuz’daki, dünya genelindeki bayilerimiz için önceden planlanmış toplantımızı iptal etmedik. 100’e yakın yabancı müşterimizi İstanbul’a getirdik. Türkiye’yi gösterdik. Hayatın ve ekonominin normal akışının devam ettiğini gördüler. Eminim ki Moody’s de bizi dinlese, bu heyecanı görse Türkiye’nin kredi notunu düşürmezdi.”
PAKİSTAN’A DA GİRDİK
ORKA Holding Genel Koordinatörü Osman Arar, Fas’tan Mısır’a kadar yayıldıklarını söyledi ve “Kuzey Afrika’da büyük fırsatlar var. Fas’ta yayılıyoruz. Cezayir’de üç noktada olacağız. Mısır’da üç mağazamız var iki tane de açıyoruz. 2017’de beş tane açacağız” dedi. Arar, 70 ülkeye yayıldıklarını belirterek, “Türk markaları için zor pazarlardan biri Pakistan ve biz Lahor’da mağzamızı açtık. Belki de bu ülkeye giren ilk Türk markasıyız” diye konuştu.
SADECE KALIP İÇİN 50 TEKSTİL MÜHENDİSİ
Orka Holding Eş Başkanı Halidun Orakçıoğlu, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerini sürekli geliştirdiklerini anlatarak, “Mesela, kalıplarımızla çok iddialıyız. Sadece bu konuda 50 tekstil mühendisimiz çalışıyor. Bu sayede mağazamıza giren 1000 kişiden 999’u üzerine tam oturan takım elbise buluyor” dedi.
PARMA’DAN TEKLİF VAR
Damat markasının sponsorluklarının da giderek arttığını söyleyen Süleyman Orakçıoğlu, “Spartak Moskova, Dinamo Bükreş, Makedonya Milli Takımı ve Karabağ’a sponsoruz. Deportivo Alaves ile yeni anlaştık. Parma’dan ise bize teklif geldi” dedi.