Artık lükste logosuz ürünler tercih ediliyor

Güncelleme Tarihi:

Artık lükste logosuz ürünler tercih ediliyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 16, 2013 12:03

'Lüks Ürünler Dünya Pazarı Bahar 2013' araştırması küresel lüks ürün pazarı 200 milyar dolara ulaştığını, gelecek 5 yılda ise bu rakamın 250 milyar dolara çıkmasının öngörüldüğü belirtildi. Araştırmanın en dikkat çeken noktası ise tüketicilerin artık logosuz, en kaliteli malzemeden yapılan ve emek isteyen lüks ürünlere ilgi göstermeye başladığının ortaya çıkması oldu.

Haberin Devamı

Yönetim danışmanlık şirketi Bain & Company tarafından yapılan "Lüks Ürünler Dünya Pazarı Bahar 2013" araştırması, küresel lüks ürün pazarının 200 milyar dolara ulaştığını ortaya çıkardı. 2012 yılında bir önceki yıla göre yüzde 10 artış gösteren lüks ürün pazarının, 5 yıl içerisinde 250 milyar dolara çıkması beklenirken, tüketicilerin tercihler de değişti.

Lüks ürün tüketicileri artık logosuz, en kaliteli malzemeden yapılan ve büyük zanaatkârlık isteyen özel ürünlere ilgi gösteriyor. Türk tüketicilerinin lüks ürün harcamalarına bu yıl da devam edeceklerini belirten Bain & Company İstanbul ofisinin ortaklarından Serhan Nadir, “Türkiye’deki lüks harcamalardaki büyüme oranları Avrupa’dan çok, Orta Doğu’daki büyüme oranlarına benzeyecek” dedi.

LÜKS ÜRÜNLER YÜKSELEN ORTA SINIFI HEDEFLİYOR

Haberin Devamı

Bain & Company tarafından hazırlanan rapora göre; artık Dubai, Güney Doğu Asya, Avustralya gibi bölgelere gitmeyi tercih eden zengin turistler harcamalarında daha bilinçli davranıyor ve  her sene yüksek gelir grubunda yer alan, ancak en üst zenginler kategorisinde olmayan kesim giderek artan oranlarda lüks tüketim için potansiyel müşteri olmaya başlıyor.Bu durum sektörde rekabeti artırırken, lüks ürünler üreten şirketlerin yükselen üst orta sınıfı da hedeflemeye başlamasına sebep olduğu gözleniyor.

LOGOSUZ YÜKSEK KALİTE LÜKS ÜRÜNLERE TALEP ARTIYOR

"Lüks Ürünler Dünya Pazarı Bahar 2013" raporuna göre dikkat çeken lüks ürünler de değişim gösteriyor. Artık insanlar logosuz, en kaliteli malzemeden yapılan ve büyük zanaatkârlık isteyen özel lüks ürünlere ilgi gösteriyor. Tekstil kaybettiği ilgiyi geri kazanmaya çalışırken, deri ve aksesuarlar diğer kategorilerin üzerindeki üstünlüklerini koruyor.
Stok rakamları düştüğü ve Çin'deki satış rakamları azaldığı için lüks saate olan ilginin de düştüğü görülüyor. Kozmetik ürünleri ise gelişmekte olan pazarlarda paylarını arttırırken, gelişmiş pazarlarda düşüşe geçiyorlar.

KRİZ AVRUPA'DAKİ LÜKS TÜKETİMİ ETKİLİYOR

Rapora göre, ekonomik krizin pençesindeki Avrupa lüks tüketim endüstrisi için sorun olmaya devam ediyor. Turizmin yavaşlamasıyla birlikte daha az para harcamaya başlayan turistler nedeniyle, özellikle Güney Avrupa’daki lüks sektörde büyümenin en fazla %2 olacağı öngörülüyor. Orta Doğu'da ise durum farklılık gösteriyor. Orta Doğu bölgesinin lüks sektörü Dubai ağırlık merkezi olmak üzere yükselirken Rus, Hintli ve Afrikalı müşterilerin lüks ürün taleplerinde artış yaşanıyor. Bain & Company İstanbul ofisinin ortaklarından Serhan Nadir konuyla ilgili olarak şunları söyledi:

Haberin Devamı

“Türkiye’deki lüks pazarının bu sene içinde olumlu bir büyüme göstereceğini düşünüyoruz. Turizmdeki büyümenin belirsizliğini koruduğu bu dönemde, Türk tüketicilerinin lüks ürün harcamalarına devam edeceğini tahmin ediyoruz. Birçok lüks piyasasında birlikte çalıştığımız uluslararası markaların Türkiye’yi büyüme için hedef gösterdiklerini görüyoruz. Türkiye’deki büyüme oranları Avrupa’dan çok, Orta Doğu’daki büyüme oranlarına benzeyecektir.”       

ABD LÜKS SEKTÖRÜ ARTIŞ TRENDİNDE

Avrupa'daki durgunluğa karşılık ABD'de lüks sektörü ise büyüme gösteriyor. Tüketicinin ekonomiye güveninin yüksek seyrettiği Amerikan kentlerinde yeni mağazalar açılmaya devam ediyor. Fiziksel ve dijital satın almanın başarıyla birleştirilmesi sonucunda ABD lüks sektöründe satışlar artış gösteriyor. Orta ve Güney Amerika'da (Brezilya ve Meksika) satışlarda gerçekleşen %12'lik büyüme Amerika kıtasında yüzde 5 ila 7 arasında bir büyümeyi destekliyor.

Haberin Devamı

SEKTÖRÜN GELECEĞİNİ 3 EĞİLİM BELİRLEYECEK

Bain & Company gelecekte üç alanda başarılı olacak şirketlerin lüks pazardaki rekabette öne geçeceklerini kaydediyor. Bunların başında müşterilerine özgün bir alışveriş deneyimi yaşatmak geliyor. Lüks pazarında hizmetten memnun kalan müşterilerin birbirlerine ilettikleri görüşler şirketlere önemli avantajlar sağlayacak. Mobil aygıtlar, internet ve mağazalarını tutarlı bir konsept içinde kullanarak müşterilerine özgün deneyimler yaşatan markalar başarılı olacaklar. Başarının ikinci anahtarı ise perakende sürecinin iyi yönetilmesi olarak değerlendiriliyor. Müşteriler artık formel görünümlü mağazalarla değil davet eden ve kendileri ile etkileşime giren mağaza ve satış kanalları istiyor. Bunu başaran yöneticiler kendi markalarını öne geçirmiş olacaklar. Bain & Company'e göre başarının üçüncü boyutunu ise müşterinin karşısında markayı temsil eden insan kaynaklarının kaliteli olması oluşturuyor. Mağazalarda ne kadar kaliteli çalışan ve yönetici kullanılırsa rekabet avantajı da o kadar artıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!