OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 12, 2003 00:00
Adesign Fair-2003'ün açılışında konuÅŸan DoÄŸan Medya Grubu BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘İşimizi kaliteli bir ÅŸekilde yapmak yetmiyor artık. Ä°ÅŸin içine estetik bir boyut katmak, kısacası tasarımın sihrini, cazibesini eklemek gerekiyor’’ dedi.DoÄŸan Medya Grubu (DMG) BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, tasarımın günümüzde hayatımızın bir parçası olduÄŸunu belirterek, tasarım kavramını tüm üretim sektörüne yaymak gerektiÄŸini vurguladı. YalçındaÄŸ, Türkiye'nin saÄŸlıklı bir ekonomik yapıya kavuÅŸabilmesi için marka yaratarak dünya pazarlarına açılması gerektiÄŸini söyledi.DoÄŸan Burda-Rizzoli (DBR) dergilerinden Art Decor (AD) tarafından, Ä°KON Fuarcılık iÅŸbirliÄŸi ve Milliyet Sanat Dergisi'nin sponsorluÄŸunda düzenlenen ‘‘ADesign Fair-2003’’ (Ä°stanbul Uluslararası Tasarım BuluÅŸması) fuarı, dün Mehmet Ali YalçındaÄŸ'ın da hazır bulunduÄŸu açılış töreniyle baÅŸladı.Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenlenen fuarın açılış kurdelesi, Mehmet Ali YalçındaÄŸ, Art Decor Dergisi Yayın Direktörü Ahmet BuÄŸdaycı, Ä°KON Fuarcılık Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ali Güreli ve Türkiye Ä°hracatçılar Meclisi (TÄ°M) BaÅŸkanı OÄŸuz Satıcı tarafından kesildi.TASARIM HAYATIN PARÇASIYalçındaÄŸ, Bernard Show'un ‘‘Yaratmanın baÅŸlangıcıdır düşgücü. DilediÄŸinizi düşler, düşlediÄŸinizi amaçlar, amaçladığınızı yaratırsınız sonunda’’ sözlerini anımsatarak baÅŸladığı konuÅŸmasında, ÅŸunları söyledi:‘‘Yaratmak, tasarlamak, artık hayatımızın bir parçası. BaÅŸarı yolunda yaratıcılar ve farkı yaratanlar ilerliyor. Son dönemde hayatın her alanında tasarımın yükseldiÄŸine tanık oluyoruz. Kahve cezvesinden uzay mekiÄŸine, dergi kapaklarından ÅŸirket logolarına kadar, her alanı tasarım kapsıyor. Ä°ÅŸimizi kaliteli bir ÅŸekilde yapmak yetmiyor artık. BaÅŸarılı olmak için iÅŸin içine estetik bir boyut katmak, kısacası tasarımın sihrini, cazibesini eklemek gerekiyor.’’ DoÄŸan Yayın Holding olarak, endüstriyel tasarım kavramını tüm üretim sektörüne yaymanın Türkiye açısından kritik önem taşıdığının farkında olduklarını vurgulayan YalçındaÄŸ, ‘‘Türkiye'nin saÄŸlıklı bir ekonomik yapıya kavuÅŸması için, marka yaratarak dünya pazarlarına açılması gerektiÄŸini biliyoruz. Ama bu sürecin en can alıcı noktası, katma deÄŸeri kat be kat artmış dizayn ürünler oluÅŸturabilmekten geçiyor. Bu yüzden tasarımı, Türkiye'nin en önemli meselelerinden biri olarak görüyoruz'' diye konuÅŸtu. Â
button