Artık güç tüketicide

Güncelleme Tarihi:

Artık güç tüketicide
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 27, 2015 21:20

İnternetten sonra dünyayı değiştirmesi beklenen büyük veri (big data), şirketler ile tüketiciler arasındaki dengeyi değiştiriyor. Dünyanın en önemli veri bilimcisi olarak gösterilen Andreas Weigend, artık gücün tüketicilere geçtiğini söylüyor.

Haberin Devamı

BÜYÜK veri (Big data) ile yeni bir çağın başlangıcı yaşanırken şirketlerle müşteri arasındaki dengelerde hıza değişiyor. Hürriyet’in medya sponsoru olduğu ve İstanbul’da düzenlenen Analytics Center tarafından düzenlenen büyük veri konferansı ‘Smartcon’da konuşan dünyanın en önemli veri bilimcilerinden olan Andreas Wiegend, geçtiğimiz dönemlerde kullanıcıların özel gözüyle baktığı bilgilerin veya verilerin artık kamuya açıldığını söyledi. Wiegend, “Eskiden şirketler çağrı merkezlerini arayan insanları 20 dakikaya kadar bekletirdi. Ancak artık internette yazılan en ufak bir şikayet bile büyük bir şirketi ayaklandırabiliyor. Bu da dengelerin artık değiştiğinin bir göstergesi. Güç dengesi tüketiciye doğru kaymaya başladı. İnsanlar tarafından üretilen bu veri insanlar için üretilmiş bir veri haline dönüşecek” dedi.

Haberin Devamı

VERİ PETROL GİBİ

Büyük veri çağı ile artık şirketlerin data merkezli olmak zorunda olduğunu ifade eden Wiegend, yeni dönemde artık şirketlerin kökten değişmesi gerektiğini sözlerine ekledi. Wiegend, “Şirketler artık veriyi optimizasyon için kullanır hale geldi. Veri aslıda petrol gibi. Şirketlerin veriyi üretmesi lazım, saklaması lazım ve analiz ederek rafine etmesi gerekiyor Bu süreçleri yerine getiren şirketler, sadece ürettikleri bu veriyi ürün olarak kullanılabilir. Bu yeni bir oyun anlamına geliyor” diye konuştu. Veri merkezli şirketlere örneklere ABD’li e-ticaret sitesi Amazon ve akıllı telefonlardan ulaştırma hizmeti sunan Uber’i örnek gösteren Wiegend, şunları söyledi:
“Amazon, misyonuna baktığımızda dünyanın en müşteri merkezli şirketi. Amazon’da bilimadamı olarak çalıştığımda birçok deney yaptık. Tavsiye vermek çok zor değildir. Zor olan müşterinin değerlendirilebileceği tavsiyeleri vermek. Müşterilere sunduğumuz verileri yine müşterilerden aldık. Uber ise dinamik fiyatlandırma stratejisi ile ulaştırma sektörünü tamamen değiştirdi. Bunu yine kullanıcılardan aldığı verilerle yaptı ve bu verileri hizmet halinde kullanıcılara sunuyor.”

DEĞER ARTTIRIYOR

Wiegend, Facebook’un son dönemlerde 200 milyar dolardan fazla piyasa değerine sahip olduğunu elinde tuttuğu verilerden kaynaklandığının ileri sürdü. Facebook’un şu anda kimlik deposu gibi olduğunu ifade eden Wiegend, “Facebook’u paylaşılan kedi veya köpek fotoğraflarından ibaret saymak doğru olmaz. Kullanıcılar hakkındaki tüm demografi ve bilgiyi elinde tutuyor. Bu da şirketin borsaki yatırımlarının ilgisini çekiyor. Veri değerinin değeri bir kararı etkiliyorsa para eder. Artık bir karar vermeden önce Facebook’a mutlaka göz atıyoruz. Başka bir deyişle Facebook bizim daha kolay karar vermemizi sağlayan bir şirket. Bu da Facebook’un değerini arttırıyor” şekinde konuştu.

Haberin Devamı


Tamamen insanlar için

VERİNİN tamamen insanlar yararına olduğunu savunan Andreas Wiegend, bu alanda kamu yararı olduğunu ifade etti. Wiegend, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “İnsanlar artık günde yüzlerce kez akıllı telefonunu kontrol ediyor. Bu cihazlarla artık sokağın kalitesi ölçülebiliyor. Veri insanlar için. Ancak şu anda sadece akıllı telefon kullanan insanların büyük veriye katkısı bulunuyor ve bu verileri kullanabiliyor. Fakir bir insansanız bu veri siz kullanamıyorsunuz.”


BIG DATA ZİRVESİNDE NE MESAJ VERDİLER

Bimsa Genel Müdürü Tunç Taşman: “2 saatlik uçuşta bile 2 terabytelık veri üretiliyor. Artık tüm şirketler, yazılım veya analitik şirketi olmak zorunda.”

Haberin Devamı


THY İş Zekası Müdürü İbrahim Oral Emül: “Uçakların anlık olarak ne zaman kalktığını ve uçak kalkma oranlarının verisini şehirlerdeki hava durumlarına göre kıyaslıyoruz.”


Google Türkiye Direktörü Mehmet Keteloğlu: “Günde ortalama 160 kez mobil cihazlara dokunuyoruz. Artık Google aramaları mobile doğru kayıyor.”


Migros Pazarlama ve CM Direktörü Kına Demirel: “9 milyon aktif müşterisiyle Migros, Türkiyenin en büyük veri ambarı. Mesela oyuncak alanlara kasada pil öneriyoruz.”


Yemeksepeti CTO’su Bülent Akar: “İzlenen televizyon programları yemek tercihlerini etkiliyor. Şu anda en çok satılan tatlı sufle durumunda.”


Webtrekk CCO’su Ralf Haberich: “Türkiye ajansların ve e-ticaret şirketlerinin önderliğinde web analitiği konusunda olgunluğa ulaştı.”

Haberin Devamı


Cloudera Kurucusu Amr Awadallah: “Endüstri devriminden sonra büyük veri devrimi yaşıyoruz. Gelecekte ise veri madeniliği yönetiminde olacak.”


IBM Analitik Lideri Mehmet Dilek: “IBM olarak Datayı yeni doğal kaynak olarak görüyoruz. Zamanında çelik ve petrolün yarattığı etkiyi yapacak.”


Lithium Veri Bilimcisi Micheal Wu: “Şirketler de daha fazla seçici müşteriyle karşı karşıya kalıyor. Bu da iş açısından şirketlere daha sürdürülebilir müşteri profili sunuyor.”


Blue Yonder Direktörü Lars Trieloff: “Verileri bilgisayarlar topluyor, bilgisayarlar işliyor, ama insanla analiz ediyor. Bu da büyük bir iletişim kopukluğuna neden oluyor.”


KBC Grubu CIO’su Rudi Peeters: “Büyük veride en önemli konu güvenlik. Güvenliğin riske atıldığı bir iş modellerinde başarılı olmak mümkün olmaz.”

Haberin Devamı


Vodafone Türkiye Kurumsal Çözümler Bölüm Başkanı Cenk Alper: “Veri miktarı hızla artıyor ve büyük veriyi kullananlar kâr artışı sağlıyor.”


Ereteam Genel Müdürü Gökhan Nalbantoğlu: “Yapısal veri ve yapısal olmayan veri beraber analiz edilebilmeli. Veriyi anlık olarak analiz edilmesi gerekiyor.”


Global Enerji Yönetim Kurulu Başkanı Kanat Emiroğlu: “Akıllı sayaçlardan çok şey umuldu, Ancak ortaya çıkan sonuç beklentilerin altında kaldı.”


Siemens Genel Müdürü Ali Rıza Ersoy: “Şu anda bir dakikada 683 bin GB’lık veri üretiliyor. Bu da dijital ve fiziksel endüstriyi beraberinde getiriyor.”


Carrefoursa CEO’su Mehmet Nane: ”En büyük bakkal olarak 2014 yılında 100 milyon fiş ile 500 milyondan fazla ürün sattık.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!