Güncelleme Tarihi:
FRANSA uzun süredir Türkiye’deki ‘hazır giyim’ oyuncularının rotasında. 2023’te 60 milyar dolar ihracat hedefine odaklanan İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Türkiye’nin hazır giyim ihracatında dördüncü sırada bulunan Fransa’yla ihracatı artırmayı hedefliyor. Geçen hafta İHKİB mevcut ilişkileri geliştirmek ve ihracatı artırmak amacıyla Paris ve Lille’de Fransa’nın önde gelen marka ve zincir mağazalarının temsilcileriyle buluştu. Bu buluşma İHKİB’in başlattığı Sektörel Ticaret Heyetleri programının ayaklarından biriydi. Paris’te 26 Türk şirketi sergi alanında birebir Fransız marka temsilcileriyle görüştü. Yeni işbirliklerinin ilk adımları atıldı.
MARKA CENNETİ
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi ihracat hedeflerini yakalamak için New York, Londra, Milano ve Paris gibi moda merkezlerinde bulunan potansiyeli daha iyi değerlendirmek için çalışmalar yaptıklarını, bunun için de fuarlar dışında ara organizasyonlarla sektörel buluşmalara ağırlık verdiklerini söyledi. Fransa’nın ‘marka cenneti’ olduğuna ve çok uzun zamandan beri üretimden çekildiğine dikkat çeken Tanrıverdi, “Türkiye Avrupa pazarına çok yakın ve sayısız avantaja sahip. Biz yaptığımız değerlendirmelerde Almanya ve İngiltere’ye kıyasla Fransa’ya ihracatta daha geride kalmamızın nedenlerini hem kendimiz hem de Fransa açısından masaya yatırdık. Bizlerin hızlı moda üretme, esneklik, daha küçük siparişlere hızla yanıt verme gibi artılarımız var. Bu yüzden de ihracatımızı artırmalıyız’ dedi.
EN FAZLA PAY ÇİN’İN
İHKİB ihracatının yüzde 75’ini Avrupa ülkelerine yapıyor. Almanya, İngiltere ve İspanya İHKİB’in ihracat listesinde ilk 3’te yer alıyor. Fransa bu ülkeleri takip ediyor. Tanrıverdi’nin verdiği bilgilere göre, Fransa’nın yıllık 26 milyar dolara ulaşan hazır giyim ve konfeksiyon ürünleri ithalatında en önemli tedarikçiler, yüzde 32.5 pay ile Çin, yüzde 8.,2 pay ile Bangladeş, yüzde 8.1 pay ile İtalya ve yüzde 6.4 pay ile Türkiye. Tanrıverdi,’ 65 milyonluk Fransa’ya çok daha fazla ihracat yapmalıyız. Mevcut ihracatımızı hızla katlamalıyız’ dedi. Türkiye 2014 yılında yüzde 6.4 pay ve 1.6 milyar dolar ihracat ile Fransa’nın hazır giyim ve konfeksiyon ürünleri ithalatında dördüncü sırada yer alıyor.
Türk üreticiler ünlü zincirlerle görüştü
PARİS ve Lille’deki etkinliklerde aralarında Zapa, Le Redoute, Cevimod, Monoprix, Derhy, Cenifer, Promod, Camaı’nin de bulunduğu 50’ye yakın firma ile ikili görüşmeler gerçekleşti. 400 mağazası olan Monoprix gibi Fransa’nın önde gelen perakendecilerinin alım heyetleri sergi alanını gezdi.
Türk ticaret merkezleri 2’inci yarıda açılacak
PARİS’teki buluşmayı Ekonomi Bakan Yardımcısı Adnan Yıldırım da ziyaret etti. Yıldırım, ihracattaki düşüşün yılın ikinci yarısında toparlanmasını beklediklerini söyledi. Görüşmemizde henüz seçim olmamıştı. Bu yüzden de Bakan Yıldırım özellikle ‘istikrar’ın altını çizmişti. İhracatı artırmak için Türk Ticaret Merkezleri’nin 2015’in ikinci yarısında devreye konulacağını hatırlatan Bakan yardımcısı Yıldırım, ‘Markalar ve tasarımcılar bu merkezlerde birlikte olacak. İlk etapta Almanya’da bir merkez açılacak. Her sektör çalışma yapıyor. Hazır giyim sektörü de hazırlık içinde. Farklı sektörler bu merkezlerde bir arada olacak’ dedi. Yıldırım, bu merkezlerin açılması için kaynak sorununun olmadığını da dile getirerek, ‘Türkiye’nin büyümesi için ihracatını artırması şart. İhracatı riske atamayız’ dedi. Tanrıverdi’de ilk adımda 5 moda merkezinde Türk Ticaret Merkezleri’nin açılacağını söyledi. İngiltere, Fransa, Almanya, Rusya ve Amerika’da 2015’in ikinci yarısında Türk Ticaret Merkezleri’nin açılması planlanıyor.
Fransız ordusunun çorapları Türkiye’den
İHKİB Yönetim Kurulu üyesi olan Özkan Karaca, Türkiye’nin en büyük çorap üreticilerinden biri. Ultra Çorap’ın sahibi olan Karaca, Fransız ordusuna ve polisine yılda 2 milyon çift çorap satıyor. 2 milyon 240 bin Euro’luk ihracat yaptığını söyleyen Karaca, ‘Yüksek standartlarda bir ürün yapıyoruz. Yün iplik kullanıyoruz’ dedi. Hazır giyimde Türkiye’nin Çin’in Fransa’daki yerini almak istediğini söyleyen Karaca, ‘Çin yerine Fransa’da Türkiye’den ürün almalı. Çin’in yaptığı her ürün kalitesiz değil. Türkiye’nin Fransa’daki rakibi Çin’ dedi.