Artık dışarıda adımız Sabancı of Turkey

Güncelleme Tarihi:

Artık dışarıda adımız Sabancı of Turkey
Oluşturulma Tarihi: Kasım 16, 2005 00:00

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, ‘Bundan sonra yurtdışında ‘Sabancı of Turkey’ (Türkiye’nin Sabancısı) olarak kendimizi tanıtacağız. Bu, Türkiye’ye olan güvenimizi yansıtıyor. Biz Türkiye’den çıkan global bir şirket olacağız’ dedi.

SABANCI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Sabancı Holdig’in Türkiye’den çıkan global bir şirket olacağını belirterek, bundan sonra yabancı basın karşısına ‘Sabancı of Turkey’ (Türkiye’nin Sabancısı) olarak çıkacaklarını söyledi. Sabancı Holding şirketlerinden Advansa’nın özel elyaflar içeren markası Coolmax’in yeniliklerinin Türk ve Avrupa basınına anlatıldığı toplantıda konuşan Güler Sabancı ‘Sabancı of Turkey, Türkiye’ye olan güvenimizi yansıtıyor. Türkiye’den çıkan global bir şirket olacağız. Sabancı Holding’in küresel pozisyon almasında, yurt dışı basında bu söylemi kullanacağız’ dedi.

KÜRESEL OYUN:

Farklılıklar yaratarak, kalıcı üstünlükler sağlamak vizyonuyla yola çıktıklarını belirten Sabancı, şöyle konuştu: ‘Bu ülkeyi seviyoruz. Bu işin ayrı, duygusal tarafı. Burada başarılıyız. Burada başarılı olan işlerimizle büyümeye devam edeceğiz. Ancak global bir şirket olmak için dünya, iş dünyası küresel oyun istiyor. Dünyada küresel olabilmek için müşteri bizi nereye istiyorsa oraya gideceğiz. İşin gereği ne ise onu yapacağız. Brezilya ise Brezilya, Romanya ise Romanya... Üretim mi, satış mı, iş ne gerektiriyorsa... Biz öncelikle işlerimizi başarılı yürütmek istiyoruz.’

TÜRKİYE’NİN ÜZERİNDE BÜYÜME:

Güler Sabancı, 6 ana iş grubunda 9’u ortak girişim olmak üzere 64 şirketle faaliyet gösterdiklerini, 2004 yılı cirolarının 8.6 milyar dolar, net kárlarının ise 540 milyon dolar olduğunu belirterek Sabancı Holding’le ilgili bilgiler verdi. 2005’in ilk 6 aylık döneminde net kárlarının 342 milyon dolar olduğunu bildiren Sabancı 2006 yılı için büyüme hedeflerinin Türkiye büyümesinin üzerinde olduğunu söyledi.

FARKLILIKLAR YARATMAK:

Sabancı Holding olarak ‘SA 15+’ adını verdikleri ve 10 yıllık perspektifi içeren bir projeyi bugünlerde hayata geçirdiklerini anlatan Sabancı, şunları söyledi: ‘Yeni yönetim anlayışımızda özellikle fark, farklılık yaratmaya önem veriyoruz. Bunun için Sabancı Holding’in çok yerleşmiş bir kültürü var. Biz verimli çalışırız. Biz prodüktiviteyi öne çıkarırız. Yeni dönemde bunun üzerine yeni bir şey daha ilave ediyoruz. O da bizi farklılaştıracak inovasyonları öne çıkartmak. Bizi farklılaştıracak inovasyonları öne çıkartmak için bütün süreçlerimize yeniden bakıyoruz. Önümüzdeki dönemde globalleşen dünyada rekabette başarılı olabilmemiz, Sabancı Holding’in büyümesini sürekli kılabilmemiz için kalıcı işbirlikleri yaratmamız gerektiğine inanıyoruz. Bunu da ancak farklılaştıran inovasyonlarla gerçekleştirebiliriz. Bu anlamda Advansa öne çıkıyor.’

DUPONT ADVANSA OLDU:

Dupont ile iki ortaklık yaptıklarını hatırlatan Sabancı, bunlardan birinin 1987’de kurdukları Dusa Naylon, diğerinin ise 1999’da kurdukları Dupontsa olduğunu söyledi. Sabancı şöyle devam etti: ‘Geçen yıl Dupontsa’daki yüzde 50 Dupont hisselerini satın aldık. Daha sonra da Dusa Naylon işindeki hisseleri devraldık. Dupontsa’nın adını Advansa olarak değiştirdik. Advansa bizim ana işlerimizden biri olarak yoluna devam etmekte.’ Sabancı uzun zamandır savundukları global işbirliklerine gelecek dönemde de açık olduklarını bildirdi.

Advansa Avrupa’da lider olmakta kararlı

POLYESTER
üreticisi Advansa’nın CEO’su Wahid Tawfik, şirketin Avrupa’da polyester lideri olma konusunda kararlı olduğunu bildirdi. Polyesterin büyüyen bir sektör olduğunu kaydeden Tawfik şunları söyledi: ‘Önümüzdeki 10 yılda sektörün yılda 8 büyümesi öngörülüyor. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde önemli büyüme potansiyeli bulunuyor. Sektörde bir kapasite fazlası da var ancak müthiş bir büyüme de var. Özellikle Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Doğu Avrupa’da. Gelecek daha iyi entegre olmuş polyester üreticilerinin olacak. Advansa, Avrupa’da polyester lideri olma konusunda kararlı. Güçlü geçmişimiz ve güçlü ürünlerimiz var. Avrupa tekstil sektöründe kendini yeniden tanımlamalı. Türk pazarında da bir takım fırsatlar var. Türkiye’de geçmişten gelen pamuk kültürüne polyesterin eklenmesiyle çok güzel şeyler olacağını düşünüyoruz.’

Dice Kayek’le akıllı iplikler gece kıyafetlerine taşındı

DİCE Kayek markasının yaratıcıları Ayşe ve Ece Ege kardeşler ise daha çok spor giyimde kullanılan Coolmax’i gece kıyafetlerine taşıdılar. Advansa’nın götürdüğü teklif üzerine 6 ay üzerinde çalışarak küçük bir koleksiyon hazırladıklarını belirten Ayşe Ege, ‘Kimse kumaşlara bakıp polyester olduğuna inanmıyor. Coolmax gibi akıllı iplikler polyesterin sevimsizliğini ortadan kaldıracaktır. Coolmax sayesinde kumaşlar buruşmuyor, su tutmuyor. Kullanımda müthiş bir rahatlık ortaya çıkıyor’ dedi.

Londra Senfoni Orkestrası Coolmax’li smokinler giyiyor

YENİ
teknolojik gelişmelerden faydalanılarak üretilen Coolmax elyafı ile UV ışınlarından, lekelerden ve bakterilerden korunmanın mümkün olduğunu anlatan Wahid Tawfik, ‘Teri dışarı atarak hızlı kuruma özelliğine sahip olan Coolmax, rahatlık, yumuşaklık ve serin tutma özelliklerini de barındırıyor. Coolmax yastık-nevresim dolgusu, iç çamaşırı gibi farklı alanlarda olduğu gibi spor kıyafetlerde de kullanılıyor. Marks & Spercer ile Coolmax kullanılan smokinler ürettik. Londra Senfoni Orkestrası bu smokinleri giyiyor’ diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!