Güncelleme Tarihi:
İSVİÇRELİ Hapimag Resort Grubu’nun Türkiye ve Yunanistan Bölge Müdürü ve Bodrum’daki Sea Garden Otel Genel Müdürü Hassan Kadbey, döviz kurlarındaki artışın Türk turizminin kurtarıcısı olduğunu söyledi. Kadbey, “Ramazanda fiyatlarımızı yüzde 20 düşürdük ancak kurdaki artış o açığı kapattı. Döviz kurları yurtdışı planı yapan yerli turistin tatilini de Türkiye’ye kaydırmasında etken oldu” dedi.
Yüzde 15 büyüyeceğiz
2010 yılında koydukları yüzde 20 büyüme hedeflerine ulaştıklarını belirten Kadbey, “Bu yıl da yüzde 15 büyüyeceğiz. 2011 yılı başında büyüme hedefimizi yüzde 8 olarak belirlemiştik. Avrupa’nın içinde bulunduğu durum ve dünya ekonomisinin genel görünümü nedeniyle beklentiyi düşük tutmuştuk” diye konuştu.
Kadbey, gelecek yıl Hollanda ve Belçika pazarlarından turist çekmeyi de hedeflediklerini kaydederek, şu bilgileri verdi: “Ortadoğu pazarındaki varlığımızı daha da güçlendireceğiz. Şu anda 2012 bütçesini yapıyoruz. Bu yıldan farklı olmayacağını öngörüyoruz. 2012’de doluluklarda yüzde 1-2 oranında artış planlıyoruz. Gelecek yılın bu yıl gibi geçmesini bekliyoruz.”
Kendimi şanslı hissediyorum
Hapimag’ın Avrupa’dakilerin otomobilleriyle ulaşabilecekleri yerlere otel yapma hedefi bulunduğunu belirten Kadbey, Türkiye’ye ilişkin olarak şunları söyledi: “Türkiye’yle ilgili bir plan yok ama fırsatları da kolluyoruz. Türkiye, yurtdışındaki yayınlarda da ‘yatırım yapılabilir ülkeler’ arasında gösteriliyor. Diğer bölge müdürleri ile yaptığımız toplantılarda kendimi şanslı ve onurlu hissediyorum. Gelişen bir ülkede gelişen bir işletmeyi yönetiyorum.”
Turist harcamaları yüzde 15 düştü
HASSAN Kadbey, krizin turizm sektörünü diğer sektörler kadar etkilemediğini dile getirerek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Kriz nedeniyle kimse tatilinden vazgeçmedi ama turistlerin harcamaları düştü. İnsanlar herşey dahilden yararlanıp onun dışındaki harcamalarını en az seviyeye indiriyorlar. Özellikle yabancı turistlerin harcamalarında geçen yıla göre yüzde 15’lik düşüş görüyoruz.”
Ramazan için gidenler bayramda geri döndü
RAMAZAN ayında doluluklarında düşüş yaşadıklarını ancak bunu bayram tatilinde telafi ettiklerini dile getiren Hassan Kadbey, gelişmeleri şöyle aktardı: “Ramazandan önce Türk turist oranı yüzde 50’ydi. Bu ramazanda yüzde 30’a düştü. Ancak ramazanda evlerine dönen Türkler bayram için rezervasyon yaptırdı.
Avrupa’dan Türkiye’ye turist kayışı olacak
KRİZ nedeniyle Avrupa’daki otellerde işlerin Türkiye’deki kadar yolunda gitmediğine de işaret eden Hassan Kadbey, şunları söyledi: “Yunanistan’da son 2 yılda doluluklarda yüzde 25 düşüş yaşandı. İspanya’da da turizm sektörünün durumu iç açıcı değil. Türkiye’de her gelir kesiminden insana hitap edecek oteller bulunuyor. Rekabetçi bir fiyat politikası izleniyor. İspanya ve Fransa’dan Türkiye’ye ciddi turist kayışı olacağını düşünüyorum.”