Oluşturulma Tarihi: Şubat 21, 2007 00:00
İtalyan tasarımının gücünü en iyi şekilde yansıtan, efsanevi modacı ve tasarımcı Giorgio Armani, 6.6 milyar dolar değer biçilen moda imparatorluğunu satmaya hazır olduğunu açıkladı. Ancak Giorgio Armani’nin önceki günkü açıklamasının ardından dün İtalyan moda grubu Armani, satılacağına yönelik haberleri yalanladı.
Grubun basın merkezinden yayımlanan bildiride, "Armani grubu, L’Oreal ile hiçbir satış projesinin bulunmadığını açıklığa kavuşturmak istemektedir" denildi. Bildiride, Alman ekonomi gazetesi Handelsblatt’a hiçbir röportaj verilmediği de belirtildi.
ARMANİ ŞAKA YAPMIŞ: Ansa ajansına göre, Armani grubunun bir sözcüsü, İtalyan modacı ve tasarımcı Armani’nin moda imparatorluğunu satmaya hazır olduğu şeklindeki sözlerini önceki gün akşam Milano’daki basın toplantısında söylediğini, ancak bunun bir "şaka" olduğunu kaydetti. Sözcü, "Armani grubunun satılık olmadığını" söyledi. Armani’nin Aslında bilim eğitimi alan, fotoğrafçılıkla uğraşan, vitrin süslemeciliği yaparken zor yıllar geçiren Armani, 1961-1970 yılları arasında Nino Cerruti moda evinde tasarımcı olarak çalışmaya başlayarak hayatını değiştirmişti. Armani, 1975’te yarattığı markasını en iyi teklifi veren gruba satacağına ilişkin röportaj Alman ekonomi gazetesi Handelsblatt’da yeralmıştı. Gazetenin haberinde hiç çocuğu olmayan 72 yaşındaki Armani’nin, hazır giyimden parfüme, ayakkabıdan çantaya geniş bir ürün yelpazesine sahip olan markasını satabileceği belirtildi. Uzmanlar ise Armani markasının değerinin 6.6 milyar
dolar olduğunu belirtiyor.
L’OREAL İLK SIRADA: Olası satışla ilgili olarak, sık sık spekülasyonlar yapıldığı biliniyor. Armani’nin grubuyla kozmetik ve parfüm alanında işbirliği yapan L’Oreal’in potansiyel alıcılar sıralamasında ilk sırada yer aldığı belirtiliyor. Armani’nin röportajında "L’Oreal iyi bir ortak, daha fazlasını isterse bu pekala mümkün" diyerek, muhtemel satın alma teklifine yeşil ışık yaktığı belirtiliyor.
TAM BİR İMPARATORLUK: Giorgio Armani, Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Exchange, Armani Casa ve Armani Junior olmak üzere pek çok alt markayı bünyesinde barındıran Armani imparatorluğu, kadın ve erkek lüks giyimden ev tekstiline pek çok alanda faaliyet gösteriyor. Armani uzun yıllar imparator olarak anıldıktan sonra, Emporio Armani (İmparator Armani) markasını çıkararak, kendisine atfedilen güce karşılık verdi. Dünyanın en popüler simalarının kırmızı halılarda yürüdüğü Oscar Ödül törenlerinde de Armani’nin her biri büyük ses getiren defileleri ABD’li oyuncu Leonardo Di Caprio, Armani hayranı olduğunu vurgulayan Beyonce, U2’nun solisti
Bono, ABD’li rap şarkıcısı 50 Cent gibi ünlü isimleri de ağırlıyor.
Cafe ve bar işletip çiçekçilik de yapıyorDÜNYACA ünlü moda devi Armani, başka iş kollarında da markayı temsil ediyor. Markanın dünya geneline yayılmış olan Emporio Armani Cafe zincirine ek olarak, Hong Kong’da Armani Bar, Milan’da ise Armani Jeans Cafe, Armani/Nobu Restaurant ve Prive isimli gece kulübü bulunuyor. Ayrıca, büyük Armani mağazalarında şekerleme markası olarak Armani Dolci, çiçekçi olarak Armani Fiori ve kitapçı olarak Armani Libri yer alıyor.