Arkasında reklam desteği olan ürünler başarıyı yakalıyor

Güncelleme Tarihi:

Arkasında reklam desteği olan ürünler başarıyı yakalıyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 2007 00:00

Sinek ilacı gibi, tüketiciye çok da sevimli görünmeyebilecek bir ürünün reklamıyla Kıpkırmızı ödülü almayı başaran Girişim Pazarlama’nın Genel Müdürü Şefik İşeri, arkasında reklam desteği olan ürünlerin başarılı olduğuna dikkat çekti. Basın ilanlarının satışlarına yansıdığını belirten İşeri, Detan Sinekkıran ilanıyla aldıkları ödülün çok önemli olduğunu dile getirdi.

ECZACIBAŞI tüketim ürünlerinin satış dağıtım şirketi Girişim Pazarlama, Detan Sinekkıran ilanıyla bu yıl Kırmızı ödüllerinde en büyük reklam ödülü "Kıpkırmızı"yı aldı. Girişim Pazarlama Genel Müdürü Şefik İşeri, ödülü almaktan çok mutlu olduklarını belirtirken, arkasında reklam desteği olan ürünlerin piyasada kabul gördüğünü vurguladı.

HOŞ BİR ESPRİ YAKALADIK: Beiersdorf kişisel bakım ürünleri, İpek Kağıt temizlik kağıtları, Schwarzkopf kuaför ürünlerinin satış ve dağıtım işlemlerini; Detan Sinekkıran, Selin Kolonya, Egos Jöle gibi Eczacıbaşı markalarının pazarlama ve satış dağıtım işlerini yürüten Girişim Pazarlama, iki yılda iki büyük ödülün sahibi oldu. Sinek ilacı gibi, tüketiciye çok da sevimli görünmeyebilecek bir ürünün reklamıyla Kıpkırmızı ödülü alma başarısının ardında, reklam ajansı RPM Radar ile Girişim Pazarlama’nın elemanlarının sıkı çalışması yattığını dile getiren Genel Müdürü Şefik İşeri, iki yılda iki büyük ödül getiren ekip çalışmasını şöyle anlattı: "Reklam materyalleri, kampanya sloganları ve mesajlar konusunda pazarlama bölümümüz reklam ajansıyla ortak çalışır. Yapılan iş bizim nihai onayımıza sunulur. Bu ilan, önüme geldiğinde çok beğendim, çünkü espri çok inceydi, mesaj çok güzeldi. Oyun kağıtları çok bilinir, kağıtlardaki sinek sembolü de çok biliniyor. Oyun kağıdında sinek sembolünün olmaması ve yanda Detan kutusu, hoş bir espri.
/images/100/0x0/55eac110f018fbb8f8948fee
Basın reklamı açısından da çok etkileyici bulduk."

MARKAYA REKLAM DESTEĞİ: Ödülü aldıklarını öğrenince hem kendilerini çok iyi hissettiklerini hem de çok iyi tepki aldıklanı aktaran İşeri, markaya yatırımın bir ekip işi olduğunu şöyle dile getirdi: "Bir markaya, bir işe, ekip olarak emek veriyorsunuz. Ajans, pazarlama bölümü, üretim bölümü hepsi gece gündüz çalışıyor. Tüketici belki sadece ürünün fiyatını görüyor ama onun arkasındaki emek de çok önemli. Bütün bu çabaların üstüne böyle bir ödülü almak, çabalarımıza değer verilmesi çok önemli. Sarf edilen emeğin ödüllendirilmesi çok onur verici. Biz bir satış şirketi olduğumuz için müşterilerimizin de hepsi tebrik etti, onların da emek verdiği satış ve dağıtımını yaptığı bir markanın böyle güzel bir ödülü alması onları da heyecanlandırdı. Piyasalarımızda her zaman arkasında reklam desteği olan ürünler kabul görüyor."

BASIN İLANLARI VAZGEÇİLMEZ: Detan için her yıl, her mecrada reklam çalışması yaptıklarını ancak basın ilanlarının kendileri açısından çok önemli olduğunu da dile getiren İşeri, bunun yansımalarını şöyle anlattı: "Okuyucu kitle, birebir bizim tüketici kitlemizle uyumlu. Basın gözardı edilemeyecek önemde bir mecramız. Ve o yatırımın da birebir karşılığını aldığımız düşünüyoruz."

Kısa vadeli kár peşinde değiliz çabamız liderlik

MARKAYA sürekli yatırım yaptıklarını, bunun için de reklama büyük pay ayırdıklarını belirten İşeri, şunları söyledi: "Eczacıbaşı ürünü olan Detan hem bizim için önemli bir marka, hem de Türkiye’de alanında en iyi markalardan biri. Markaya reklam desteği ile sürekli yatırım yapıyoruz. Bu alana reklam yatırımı yapan iki firmadan biriyiz. Türk markası olarak diğer üründen ayrılıyoruz. Biz kısa vadeli kárları değil, markayı düşünüyoruz. Çabamız markayı büyütmek, lider yapmak. Türkiye dışında da markamızın satışlarını arttırmak için çalışıyoruz. Özellikle Kafkasya ve Türki Cumhuriyetlere de yeni giren Detan’ın yaygınlaşması için önümüzdeki yıl çalışmalarımızı hızlandıracağız. Tabii bir anda dünya markası yapmak çok zor ama ürünün avantajlarını kullanıp, belli bir başarı sağlayacağımıza inanıyoruz."

Espriye güvendik en muteber ödülü aldık

İKİ yıl önce Okey Prezervatif için hazırladığı ortak çalışmayla Kıpkırmızı ödülünü alan ekip, bu yıl da, sinek figürü yok olmuş iskambil kağıdı esprisi, diğer kategorilerde altı ödül kazanan RPM Radar’a büyük ödül Kıpkırmızı’yı getirdi. RPM Radar Yönetim Kurulu Başkanı ve Ajans Kreatif Direktörü Paul McMillen, bu çalışmayı şöyle anlattı: "Sadece ürünü tarif etmekle reklam olmaz. Bazı reklamlar marka övgüsünden ibaret. Ödüllü ilanda bir bilmece var. Çözmek için düşünmek zorundasınız, keşif içeren bir zeka oyunu içeriyor. Çözünce küçük de olsa bir mutluluk doğuyor. Aslında çok basit bir düşünceden yola çıktık. Taslak neredeyse değişmeden ilan son halini aldı. Hazırlığı çok zahmetli olmadı. Espriye güveniyorduk. Kerem Özkut ve Haluk Erkmen’in kreatif yönetmenliğinde, fotoğrafı Azmi Dölen çekti. Bilgisayarda sinek sembollerini sildik, ilanı tamamladık. Kıpkırmızı ödülünü almak bizi çok mutlu etti. Çünkü jüri yapısından, sektörden aldığı desteğe kadar her alanda Türkiye’nin en muteber ödülü."

121 ajans 1454 reklam yarıştı

HÜRRİYET Gazetesi’nin ev sahipliğini yaptığı "Kımızı-Basında En İyiler Reklam Ödülleri"nin dördüncüsü sahiplerini buldu. Katılan reklam ve ajans sayısındaki artış Kırmızı’nın giderek sektörde daha geniş ilgi odağı olduğunu gösterdi. Geçen yıl 90 reklam ajansı 900’ün üzerinde ilanla yarışmaya katılırken bu yıl 121 reklam ajansı ve 1454 reklam yarıştı. Anadolu’dan yapılan katılımlarda gözle görülür bir artış vardı. İlan sayısı bu kadar yüksek olunca 12 kişilik jürinin toplantısı da kesintisiz olarak 17 saat sürdü. 30 çalışma ödüllendirildi. Maslak Refresh Venue’de 13 Şubat akşamı yapılan ödül törenine reklamcılar, reklamverenler ve medya dünyasından 1600 davetli katıldı. Törenin ardından sabahın ilk ışıklarına kadar süren Kırmızı Parti yapıldı. Sırada ödül kazanan ajansların yaratıcı ekipleriyle mayıs ayında yurtdışına düzenlenecek Kırmızı Gezi var. Biz, hem reklamverenler hem de onlara ödül kazandıran reklamcılardan seçtiğimiz isimlerle ödüllü reklamların hikayesini ve ve onlara getiridiklerini konuştuk. Her biri zekice hazırlanmış reklamlar, reklam ajansları kadar reklamverenlerin de göğsünü kabartmış.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!