Güncelleme Tarihi:
Ajansınızın reklam yaratıcılığı yarışmalarına yaklaşımı nedir?
Yaratıcılık yarışmaları bir nevi sektörümüzün fuarları. Reklam yaratıcılığı adına yaptıklarımızı ve yapabileceklerimizi sergileyebildiğimiz alanlar olarak görüyoruz. En büyük yakıtları “takdir” olan yaratıcı insanlar için de çok büyük bir motivasyon kaynağı. Biz ajans olarak ulusal ve uluslararası arenada belli bir geleneği ve saygınlığı olan yarışmalara katılmayı tercih ediyoruz. Kırmızı da bunlardan biri.
Kırmızı ile sizin ajans olarak ilk tanışmanız nasıl ve ne zaman oldu?
Tribal Worldwide İstanbul, değişen sektör dinamikleri içinde dönüşümünü tamamlamış ilk ajanslardan biri. Dijital doğmuş bir ajansken, 5 yıl önce gerçek anlamda entegre iletişim yapan bir ajansa dönüşmüştük. Önceden sadece basın ilanı yarışması olan Kırmızı’ya ajansımız da ilk kez yaptığı basın işleriyle katılmıştı. Hatta sonraki yıllarda basında büyük ödül dahi aldık. Kırmızı’nın da dönüşüm sürecinden sonra artık basın, dijital, kampanya her kategoride ödül kazanır olduk.
Türk reklamcılığındaki değişimler nelerdir? Sektörün geleciğine ilişkin görüşleriniz nelerdir?
Bu epey uzun bir tartışma konusu aslında. Yeni medyalarla birlikte dönüşen ajanslar, dönüşemeyen ajanslar, dönüşmüş gibi yapan ajanslar, bütün ajanslarını tek bir çatıda toplayan networkler, reklam işini içine alan müşteriler, reklam işine giren araştırma şirketleri… Enteresan bir geçiş süreci yaşıyoruz. Herkes bir şekilde pozisyon almaya çalışıyor. Hep birlikte, geleceği gelince göreceğiz.
O İş Cepte
Tüm bankaların robotlarla vs teknoloji iletişimi yaptığı dönemde İş Bankası’nın teknolojik üstünlüğünü basit ve kullanıcı odaklı bir şekilde anlatmak istedik. Uzun süredir marka yüzümüz olan Cem Yılmaz’ı animasyon bir karakter haline getirdik ve İşCep için ekran bağımsız bir “content” serisi yarattık. Kampanya farklı diliyle ekranlarda büyük başarı yakaladı. Kırmızı’da aldığı Kırmızı ödülünün hemen ardından da Effie’nin en zorlu kategorilerinden olan Bankacılık kategorisinde Altın Effie aldı.
Vodafone Park
Vodafone Park’ın (eski adıyla Vodafone Arena) daha temel aşamasından itibaren 5 yıl boyunca TV’den sosyal medyaya tüm iletişimini biz yapmıştık. Geçtiğimiz yıl markayla yolları ayırdık. Bizim halen gururla bahsettiğimiz 100’den fazla ödül kazanmış entegre bir iletişim süreciydi. Anneler Günü kampanyası da marka için 365 gün boyunca yaptığımız içerik çalışmalarından biriydi. Sadece bir kalem ve bir post-it’le hazırladığımız kampanya sıfır medya maliyeti ile 5 milyon liralık PR etkisi elde etmişti.
İş Bankası – Joystick
İş Bankası kuruluşundan bugüne bir misyon olarak ülkemizde tasarruf bilincini aşılamaya çalışıyor. Biz de farklı dönemlerde birikim temalı kampanyalar hazırlıyoruz. İş Bankası kumbarası ülkemizde birikim denince akla gelen ilk ikonlardan biri. Hazırladığımız kampanyada bu ikonik objeyi çocukların hayal ettikleri objelere dönüştürdük. İllüstrasyonu ve lay-out işçiliğiyle farklılaşan bir iş ortaya çıktı. Uygulamada ustalık alanında ödül alması bizim için ayrıca değerli oldu.