Arçelik'in logosu değişti

Güncelleme Tarihi:

Arçelikin logosu değişti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 2002 14:50

Araştırmalara göre en çok bilinen sembol değişiyor. Arçelik, 40 yıllık logosunu değiştiriyor. Arçelik'in yeni logosunu, dünyaca ünlü grafik sanatçısı Ivan Chermayeff tasarladı. Yeni logo, aylar süren bir çalışma sonucu finale kalan 4 alternatif arasından seçildi.

Haberin Devamı

Mobil, Xerox, PanAm, NBC gibi dünyanın en büyük markalarının logolarını da tasarlayan Chermayeff, grafik tasarım tarihinde çığır açmış büyük bir usta. 1960'lı yıllardan bu yana yaptığı çalışmalarla, grafikte tescilli marka kategosinin ortaya çıkmasına öncü olmuş. Ekleyerek değil çıkararak minimalize etme, grafik tasarımın son duayenlerinden Ivan Chermayeff'in grafik anlayışının özeti.

1932 Londra doğumlu Rus asıllı Ivan Chermayeff halen, New York'ta ortağı olduğu Chermayeff&Geismar'ın başında. Dünyada yüzden fazla logoya imzasını atan Chermayeff'le, Türkiye ilk defa 1987 yılında tasarladığı Koç logosuyla tanıştı.

Arçelik'te bi'şeyler oluyor!

Arçelik birden fazla dünya markasını çatısında barındıran büyük bir dünya şirketi olma yolunda hızla ilerliyor. İngiltere'de Almanya'da fabrikalar satın alıyor. Çin'de fabrikalar kiralıyor.

Haberin Devamı

Dünyada bile yenilik olan pek çok patentli teknoloji üretiyor. Kore'ye, Amerika'ya teknoloji satıyor.

2000'li yılların yeni tüketicisi profiline hitap etmek üzere tasarlanan yeni logo, tüm bu değişimi, dünya şirketi Arçelik'i yansıtmak üzere karşımızda.
 
Yeni logo, Arçelik'in yeni ses tonu

Arçelik değişiyor. Fabrika ağırlığıyla duran, büyük harfli, sert, sanayici Arçelik logosu da yerini yenisine bırakıyor.

Yeni Arçelik logosu

Müşteri odaklı teknoloji firması logosu Küçük harfle konuşuyor. Müşteriye daha yakın

Sade ve enerjik. Teknolojik ama yumuşak. Geleceğe doğru eğimli

Yeni milenyumun estetik anlayışını taşıyor

Bir bütün olarak Arçelik'i anlatıyor

Yeni Arçelik'in sembolü, müşteri beklentilerine göre şekil alabilme gücünü, esnekliğini ve kararlılığını gösteriyor. Dönüşümün ve yeni bir sayfanın simgesi. Bu dörtgende, gülen müşteri ve şekil alan çelik gizli.

Yeni Arçelik ambleminin rengi Arçelik'in her zamanki sıcak, samimi kırmızısı. Yeni Arçelik logosu küçük harfli, geleceğe doğru eğimli. Yeni Arçelik, 70'lerin sanayi markasından yeni milenyumun müşteri odaklı teknoloji ve hizmet markasına dönüşüyor, müşterisiyle küçük harfle konuşuyor.
 
Ivan Chermayeff'in tasarladığı logolardan bazıları:
PanAm (havayolu şirketi), Merck (ilaç firması), Mobil (petrol şirketi)
CBS (kablo TV kanalı), Morgan Stanley, Time Warner (medya), Koç, Demirdöküm, Chase Manhattan Bankası, Xerox (fotokopi markası), NBC (televizyon kanalı)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!