Arçelik, üçüncü kez ‘beÄŸeni’ kürsüsünde

Güncelleme Tarihi:

Arçelik, üçüncü kez ‘beğeni’ kürsüsünde
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2003 00:00

Capital Dergisi'nin Tren-d Group'la birlikte düzenlediÄŸi araÅŸtırmada Arçelik üçüncü kez ‘Türkiye’nin En BeÄŸenilen Åžirketi' kürsüsüne çıktı. Ä°kinci sırayı da bu yıl Vestel devraldı.Capital ile Tren-d Group'un birlikte düzenlediÄŸi ‘Türkiye’nin En BeÄŸenilen Åžirketleri AraÅŸtırması'nın dördüncüsü, Arçelik'in üçüncü liderliÄŸi ile sonuçlandı. ‘Türkiye’nin En BeÄŸenilen' ikinci ÅŸirketi Vestel oldu. 2002 yılı araÅŸtırmasında yine lider olan Arçelik'ten sonra ikinci olan Sabancı Holding ise bu yıl listeye altıncı sıradan girebildi.Capital ile Tren-d Group'un ortaklaÅŸa düzenlediÄŸi araÅŸtırmaya göre Türkiye'nin en beÄŸenilen üçüncü ÅŸirketi, 2002'deki gibi Koç Holding oldu.Geçen yılki listede 10'uncu sırada yer alan Ãœlker'in dördüncü, geçen yılın dördüncüsü olan Turkcell'in beÅŸinci olduÄŸu bu yılki listenin yedincisi ise 2002'deki gibi Eczacıbaşı TopluluÄŸu'ydu.DETAYLI ARAÅžTIRMAAnketin saha çalışmaları, e-posta, telefon ve faks kullanılarak Temmuz-Eylül döneminde gerçekleÅŸtirildi. Bu yıl gıdanın alt sektörleri olan sıvıyaÄŸ, süt ve sütlü mamüller gibi alanlar birleÅŸtirilerek sadece ‘gıda’ ve ‘içecek’ gibi ana sektörler için beÄŸeni liderleri saptandı. Bu nedenle 2003 yılında 26 ana sektör için en beÄŸenilen ÅŸirketler belirlendi.Anketi yanıtlayan yöneticiler, ilk aÅŸamada bir ÅŸirketi ‘beÄŸenilebilir’ kılan 18 kriterin önem derecelerini 1'den 10'a kadar uzanan bir ölçekte deÄŸerlendirdi. Ardından, onlara ‘Türkiye’de en beÄŸendikleri ÅŸirket'in hangisi olduÄŸu soruldu. Çalışmanın saÄŸlığı açısından yöneticilerin bu sorunun yanıtı olarak kendi çalıştıkları ÅŸirketi vermeleri engellendi.Capital'in araÅŸtırmasına dayalı olarak yapılan genel deÄŸerlendirmede, ÅŸu unsurlara dikkat eden ÅŸirketlerin ön plana çıktıkları belirtildi:‘Müşteri odaklı olmak’, ‘kaliteli hizmet ve ürünler sunmak’ ve ‘yönetim kalitesinin yüksek olması’ olarak sıralanan 3 kriter, Türkiye'deki bir firmayı prestijli kılan en temel özellikler.Bir de yükselen deÄŸerler var. Åžirketlerin ‘finansal saÄŸlamlık’, ‘uluslararası pazarlara açılım’, ‘yeni ürün geliÅŸtirme’, ‘pazarlama ve satış stratejileri’ ve ‘çalışanlara sunulan olanaklar’ gibi konulardaki performansların önemi beÄŸenilen ÅŸirket olabilme yolunda arttı.Ayrıca, ‘iletiÅŸim ve halkla iliÅŸkiler stratejileri’ ile ‘toplumsal sorumluluk’ da önem verilen ve yükselen deÄŸerler arasında yer aldı.Çelik dopingiSon 3 yılın ‘En BeÄŸenilen Åžirketi’ olan Arçelik'in beÄŸenilmesinin ardındaki nedenler, yapılan araÅŸtırma sonuçlarına dayanılarak, Capital ve Tren-d Group uzmanlarınca ‘ürün ve hizmet kalitesi’, ‘yeni ürün tasarımındaki yeteneÄŸi’, ‘müşteri memnuniyeti’ ve ‘satış ve servis ağının yaygın olması’ ÅŸeklinde sıralandı. Bu yıl ‘Çelik’ isimli robot kahramanın baÅŸrolde olduÄŸu reklamların da beÄŸeni topladığı ayrıca tespit edildi.Medyada ‘en beÄŸenilen’ HürriyetCapital'in araÅŸtırmasından basın kuruluÅŸlarının en beÄŸenileni Hürriyet oldu. En beÄŸenilen bankanın Garanti Bankası çıktığı araÅŸtırmada, en beÄŸenilen aracı kurum Ä°ÅŸ Yatırım olurken, sigorta ve leasing ÅŸirketlerinde Koç ön plana çıktı. Sigortada Koç Allianz sektörün en beÄŸenileni olurken, leasingde Koç Leasing en beÄŸenilen ÅŸirket oldu.AtaÄŸa kalkan ÅŸirketlerVestel, Ãœlker ve Zorlu Holding, 2003 yılında Türkiye'nin en beÄŸenilen ÅŸirketleri sıralamasında yükselen kurumlar oldu. 2001'de 3'üncü, 2002'de ise 5'inci olan Vestel, bu yıl 2'inci sıraya yükseldi. Geçen yıl 8'inci olan Ãœlker ise bu yıl ataÄŸa geçerek 4'üncü oldu. Bugüne dek hiç ‘ilk 20’ içinde yer almayan Zorlu Holding ise onuncu sırada yer aldı. Vestel ve Zorlu Holding'i yurtdışı yatırımları, atılımları, yüksek teknolojiyle geliÅŸtirdikleri yeni ürünler oldu. Ãœlker'i dördüncülüğe taşıyan özellikleri ise ürün yelpazesini geliÅŸtirmesi, sermayesi, pazar büyüklüğü ve hakimiyeti olarak gösteriliyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!